ایگور استیماچ برخلاف گزینه‌های داخلی مردانی در تیم‌ملی کرواسی تحت نظر خودداشته که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی یک وزنه به حساب می‌آیند.

شاگردان سرشناس گزینه سرمربیگری استقلالگروه ورزشی مشرق - اگر نفتی‌ها راضی به از دست دادن علیرضا منصوریان در فصل آینده لیگ برتر نشوند، آن وقت استقلال سراغ ایگور استیماچ کروات خواهد رفت.

گفته می‌شود متولیان باشگاه آبی قصد ندارند جز منصوریان سراغ گزینه داخلی دیگری برای تصدی پست سرمربیگری تیمشان بروند. به همین دلیل هم استیماچ سرمربی تیم‌ملی کرواسی را پیش از آغاز جام جهانی با رقم قراردادی مناسب به تهران خواهند آورد.


شاید بزرگ‌ترین مزیت حضور ایگور در استقلال توانایی او در کار با ستاره‌ها باشد. استیماچ برخلاف گزینه‌های داخلی مردانی در تیم‌ملی کرواسی تحت نظر خود داشته که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی یک وزنه به حساب می‌آیند.

این کروات که شاید در صورت حضور، به دراگان اسکوچیچی دیگر در فوتبال تبدیل شود، طی 16 ماه هدایت تیم‌ملی کرواسی با کسب 8 پیروزی و 2 تساوی در 16 دیدار کارنامه‌ای قابل دفاع از خود بر جای گذاشت. در واقع کروات‌ها با ایگور به جام جهانی برزیل راه پیدا کردند آن هم در شرایطی با که رقبایی مثل بلژیک، پرتغال، اسکاتلند، ولز و صربستان روبه‌رو شدند.

نکته جالب توجه در این میان ستاره‌هایی بودند که در تیم‌ملی کرواسی تحت نظر گزینه خارجی سرمربیگری استقلال برای تیم کشورشان تلاش کردند.

10 ستاره ایگور
مردی که با ناکامی طرح انتقال علیرضا منصوریان از نیمکت نفت به جمع آبی‌ها شانس زیادی برای هدایت استقلال جدید دارد؛ در تیم‌ملی کرواسی (13-2012) 10 ستاره برجسته را زیرنظر داشت که بررسی شرایط آنها خالی از لطف نیست.

1- لوکامودریچ (رئال مادرید)
هافبک موفق رئال مادرید در  سه فصل اخیر لالیگا سرشناس‌ترین شاگرد استیماچ در تیم‌ملی کرواسی بود. لوکا که در تاتنهام چهره شد، البته در دو فصل 2006 تا 2008 شاگرد برانکو ایوانکوویچ در دیناموزاگرب بود.

2- ماریو مانژوکیچ (اتلتیکومادرید)
مهاجم سرشناس و گلزن اتلتیکو زمان حضور ایگور در تیم‌ملی فوروارد موفق بایرن مونیخ بود.

3- ایویکا اولیچ (هامبورگ)
مهاجم فعلی هامبورگ از جمله چهره‌های سرشناس تیم ایگور بود. ایویکا سابقه بازی در ولفسبورگ و بایرن مونیخ را هم دارد.

4- نیکیکا جلاویچ (هال سیتی)
جلاویچ که امروز در هال سیتی یک مهره است پیش‌تر در لیگ برتر جزیره پیراهن اورتون را می‌پوشید والبته برای رنجرز هم بازی کرده بود.

5- ایوان پریسچ (ولفسبورگ)
ایوان اگرچه این روزها در ولفسبورگ یک مهره قابل اعتناست اما دو سال پیش در دورتموند شرایطی به مراتب بهتر داشت و دقیقا همان زمان بود که با نظر ایگور گاهی وارد ترکیب کرواسی می‌شد و برخی اوقات به نیمکت می‌چسبید.

6- ایوان استرینیچ (ناپولی)
در حال حاضر مدافع مستحکم ناپولی ایتالیاست.

7- دژان لوورن (لیورپول)
دژان با اصالت بوسنیایی سابقه شاگردی برانکو ایونکوویچ در دیناموزاگرب را دارد. لوورن در لیورپول از جمله مردان تاثیرگذار است.

8- نیکو کرانچار (دیناموکی‌یف)
پسر زلاتکو کرانچار مربی سابق سپاهان در زمان ایگور بارها به بازی گرفته شد. نیکو در فصلی که گذشت برای کوئینز پارک رنجرز 22 بازی انجام داد و دوباره به دینامو بازگشت.

9- داریوسرنا (شاختار دونتسک)
کاپیتانی که 126 بازی ملی انجام داده در زمان استیماچ هم عملکردی قابل قبول داشت. داریو در شاختار مهره‌ای تاثیرگذار است. درست مثل زمانی که زیرنظر ایگور پیراهن تیم‌ملی کشورش را می‌پوشید.

10- استیپه پلتیکاسا (روستوف)
همبازی سردار آزمون در نیم فصل دوم لیگ برتر روسیه دروازه‌بان روستوف است. استیپه سابقه ایستادن درون دروازه تاتنهام را هم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس