کد خبر 429768
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

بازیکن تیم فوتبال راه آهن گفت: در مسئله‌ انتقالم به راه آهن یک درصد هم مقصر نبودم اما رای به ضررم داده شد.

به گزارش مشرق،‌ حضور مارتین موتومبا در ایران حضوری جنجالی اما تاثیر گذار بود. این بازیکن سوئدی نقش تعیین کننده در ماندن راه آهن در لیگ برتر داشت اما پرونده انتقال او از ترکیه به ایران یکی از جنجالی ترین پرونده های لیگ چهاردهم بود. او در این مدت سکوت کرده بود و در مورد اتفاقات رخ داده هیچ حرفی نزد اما پس از مدت ها سکوتش را شکست.

وی در مورد موضوع انتقالش به راه آهن گفت: ابتدا باید یک معذرت خواهی از عادل فردوسی پور داشته باشم که نتوانستم با او صحبت کنم چون خیلی اهل مصاحبه نیستم  و در آن مقطع صلاح ندیدم صحبت کنم تا ارکان قضایی کارشان را انجام دهند. من در این ماجرا یک درصد هم مقصر نبودم ولی رای به ضررم داده شد با این حال به قاضی حسن زاده و قاضی وثوق به دلیل نوع رفتارشان احترام می گذارم. وقتی به ایران آمدم گفتم فوتبال ترکیه مافیایی است و آنها فوتبال من را نابود کردند.

وی افزود: وقتی از انگلیس، ایتالیا و اسپانیا پیشنهاد داشتم به خاطر پول به ترکیه رفتم و فوتبال مافیایی ترکیه من را نابود کرد. تمام مقصر این ماجرا باشگاه اردو اسپور بود و آنها نامه رضایت من را در تی ام اس ثبت کردن و آن نامه در تی ام اس و فدراسیون موجود است. من یک بازیکن هستم و نه دسترسی به تی ام اس دارم و نه می توانم ای تی سی برای خودم صادر کنم. باشگاه اردو اسپور انتقال من را با دادن رضایت نامه‌ام تائید کرد و در این ماجرا  هیچ کس به غیر از باشگاه  ترکیه ای مقصر نیست. ولی با این حال  به ضرر من رای داده شد. من در آن مقطع پیشنهاد خیلی خوبی از چین داشتم و فرهاد کاظمی و مسئولان راه آهن کاملا در جریان بودند. حتی قرارداد و بلیت من را هم فرستادند که  از ایران به چین بروم اما این اتفاقات باعث شد این پیشنهاد را از دست بدهم.

موتومبا حضورش را در ایران موثر عنوان کرد و ضمن ابراز رضایت از بقا راه آهن خاطرنشان کرد: ابتدا باید بگویم از سقوط پیکان واقعا ناراحتم و این را به ساموئل و چند از بازیکنان پیکان گفتم. اصلا دوست  نداشتم پیکان سقوط کند و در این مدت از تمجیدی که از من کردند تشکر  می‌کنم. اگر راه آهن نمی‌ماند حضور من بدرد نمی‌خورد‌. من آمده بودم تا کاری کنم و خیلی خوشحالم که توانستم  نقشی در ماندن تیم داشته باشم. البته مربی تیم بزرگ ترین نقش را داشت و مربی خوبی بود اما متاسفانه راه آهن بخش بزرگی از مبلغ قراردادم را پرداخت نکرد و از طرفی اداره مالیات مبلغ کل قراردادم را مالیات می‌خواست.

این بازیکن سوئدی در مورد برخورد اداره مالیات با بازیکنان گفت: من در جایی زندگی می‌کنم که اقتصاد کشور  با مالیات است ولی در سوئد هم از پولی که می‌گیریم مالیات می گیرند نه از پول نگرفته شده‌! پول که مالیات می‌خواست از دریافتی من از راه آهن بیشتر بود و اجازه خروج از کشور را به من نمی‌دادند‌. من برای خودم حرف نمی‌زنم اما برای‌ بازیکن بزرگی مثل مدافع تیم ملی خوب نیست ممنوع الخروجش کنند‌. من چند بار او را در اداره مالیات دیدم که دنبال کارش بود . جا دارد از آقای رحیمی که تلاش کرد تا از کشور خارج شوم تشکر کنم.

موتومبا در مورد آینده اش و اینکه در ایران خواهد ماند، گفت: خیلی اذیت شدم اما واقعا مردم ایران را دوست دارم و هرکجا بتوانم از ایران و مردم ایران تعریف می‌کنم‌. وقتی می‌خواستم بیایم خیلی ها به من گفتند نرو نمی‌توانی  آنجا زندگی کنی اما من هم ایران را کشور آزاد و هم مردم ایران بهترین مردم دنیا دیدم‌. این را از ته قلبم می‌گویم. هیچ جای دنیا محبت ایرانی ها را ندارند. چند مدیر فوتبال ایران وقتی با من صحبت می‌کردند گفتند دوست داریم بازیکنی مثل تو و ادینهو در ایران باشد. من یک پیشنهاد خوب از امارات دارم که مدیربرنامه هایم در حال مذاکره است. چندین پیشنهاد هم از ایران دارم در حال بررسی آن هستم دوست دارم در ایران بازی کنم و اگر به امارات نروم  با یک تیم ایرانی وارد مذاکره جدی می شوم. شرطم برای حضور در هر تیم این است که شماره 10 را می خواهم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس