به نظرم همه مسؤولین جای خالی حاج‌آقا مهدوی کنی را احساس می‌کردند، پارسال روی صندلی نشسته بود و امسال فقط فرزند ایشان آقا سعید مهدوی کنی تو مراسم حضور داشت، خدا رحمتشون کنه.

گروه سیاسی مشرق - امروز به‌ رسم هرسال، برای شرکت در مراسم سالگرد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شنیدن فرمایشات رهبر انقلاب، راهی حرم شدم. به‌ واسطه انتقادات گسترده درباره نحوه ساخت‌وساز حرم جدید امام، بیشتر در فکر این بودم که شکل و شمایل حرم به چه هیبتی درآمده است!

در بین راه با دوستان درباره اینکه حرم به چه شکلی درآمده است صحبت می‌کردیم و فضای اظهارنظرها حول سه محور بود، بعضی از دوستان می‌گفتند در بازسازی حرم خرج بسیاری شده و قائل به اسراف در هزینه‌ها بودند، نیمی از دوستان بابت اتمام کار ابراز رضایت می‌کردند و بعضی دیگر از اینکه حرم به این شکل درآمده است، خوشحال بودند.

از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجینقطه مشترک تمام این اظهارنظرها در ابتدای ورود به حرم امام خمینی (ره)، همین یک عبارت بود، " اَاَاَاَاَاَاَاَاَاَ چقدر قشنگه".

دقیقاً همین تعجب از زیبایی در معماری حرم به‌خصوص گچ کاری سقف به همراه انقلاب رنگ‌ها در کنار هم، تعجب و خیره شدن اکثر مهمانان به‌خصوص مسؤولین ایرانی راه به همراه داشت و به‌محض ورود به رواق اصلی، بی‌اختیار و با دهان باز به سقف خیره می‌شدند و یا با خود صحبت می‌کردند و یا به همراه خود می‌گفتند زیبا است.

از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجیدر حین دید زدن‌های خودم متوجه شدم جایگاه خیلی بزرگ‌تری هم بالای محلی که برای سخنرانی حضرت آقا در نظر گرفته‌شده بود قرار دارد و علی‌الظاهر قرار نبود آقا در محل اصلی قرار بگیرند و با همه این تلاش‌ها، به نظرم مسؤولین و افرادی که در صف‌های ابتدایی نشسته بودند، عملاً موفق به دیدن رهبر انقلاب نمی‌شدند و برای همین هرازگاهی با نگاه به افرادی که در صف از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجیجلو بودند، مشخص بود نگاهشون بیشتر به فرش بود.

در همین حین، دیدم عده‌ای از کارگران باعجله و به همراه پتو و پشتی وارد جایگاه شدند و مشغول آماده‌سازی محل اجلاس سران قوا شدند! احتمالاً یادشون رفته بود و این بنده‌های خدا هم به‌جای انجام‌وظیفه، محو زیبایی سقف حرم شده بودند!

مسئولین یکی پس از دیگری وارد می‌شدند و همگی پس از اندکی نگاه کردن به سقف به دنبال جایی برای نشستن بودند. بازار گپ و گفت داغ داغ بود.

وقتی آقای جهانگیری وارد شد مدتی به انتظار ایستاد و با یکی از مسئولین برگزاری صحبت می‌کرد. بعداً که شخصی با صندلی آمد فهمیدم که ایشان هم مثل حاج‌آقای قرائتی درخواست صندلی داشتند.

به نظرم همه مسؤولین جای خالی حاج‌آقا مهدوی کنی را احساس می‌کردند، پارسال روی صندلی نشسته بود و امسال فقط فرزند ایشان آقا سعید مهدوی کنی تو مراسم حضور داشت، خدا رحمتشون کنه.

از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجیسید حسن آقا مشغول سخنرانی شد اما بازهم مردم که برای دیدار یار با شعار "این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" لحظه‌شماری می‌کردند و چندین بار سخنرانی سید حسن آقا رو قطع کردند.

سران سه قوه به همراه هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله شاهرودی و نوه‌های امام، وارد شدند و بعد از بالا رفتن از پله‌های جایگاهی که به پتو و پشتی مزین شده بود، به ترتیب نشستند. اول آقای آملی لاریجانی و بعد علی آقا لاریجانی، حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله جنتی هم در کنار هم بودند. زمانی که نوه‌های امام می‌خواستند بنشینند جا برای آقا سید علی نبود، ایشان هم از برادرانش جدا شد و کنار آقای آملی لاریجانی نشست.

در حین صحبت رهبر انقلاب، تا آقا درباره حمایت از فلسطین صحبت کرد، جمعیت ده الی پانزده نفره‌ای بلند شدند و با لهجه عربی "لبیک یا خامنه‌ای" سر دادند، به نظر می‌رسید فلسطینی باشند که بعد از این شعار، مردم هم شعار دادند، "دولت تدبیر ما، بصیرت، بصیرت".

در حین سخنرانی حضرت آقا شعارهای کوبنده مردم در فضای صحن حرم پیچ می‌خورد و اکو وار هیبت خاصی به مراسم داده بود و هنگامی‌که رهبر انقلاب درباره آمریکا و اینکه فلان مسئول یا تحلیل‌گر آمریکایی غلط کرده که گفته ایران دنبال امپراتوری است، ناخودآگاه یاد اظهارات نسنجیده یک از آقایان افتادم که با اظهارنظر نامعقولش، مناسبات منطقه رو به هم زد، در همین حین شعار مردم علیه آمریکا به‌گونه‌ای بود که سفرا و مهمانان خارجی با تعجب به شور و اشتیاق مردم در شعار برای عدم سازش با آمریکا، نگاه می‌کردند و به نظر می‌رسید کپ کردند.

از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجی

شاید آخرین صحنه جالبی که می‌توانم ذکر کنم، هنگام دعا کردن حضرت آقا بود، آقای هاشمی و روحانی بعد از اینکه آقا چند دعا کردند، به صورت نیم‌خیز آماده بلند شدن بودند که دوباره رهبر انقلاب دعای بعدی کردند و این بنده‌های خدا نشستن و تا اومدن بلند بشن، دوباره آقا دعا کردن و هر دو بهم نگاه کردند و خندشون گرفت و نشستند.

از خیره شدن مسوولین به زیبایی حرم تا کپ‌کردن سفرای خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 117
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    امام یه عمر با کاخ نشینان مبارزه کرد و تا پای جون در برابر استکبار ایستاد ، قکر نمیکنم مسئولین کار جالبی کرده باشن
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    گزارش خوبی نبود!
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    پول ببت المال بوده و قطعا پابرهنگان و مستضعفین راضی نیستند
  • محمد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    شاید آخرین صحنه جالبی که می‌تونم ذکر کنم، هنگام دعا کردن حضرت آقا بود، آقای هاشمی و روحانی بعد از اینکه آقا چند دعا کردند، به صورت نیم‌خیز آماده بلند شدن بودند که دوباره رهبر انقلاب دعای دیگه‌ای کردند و این بنده‌های خدا نشستن و تا اومدن بلند بشن، دوباره آقا دعا کردن و هر دو بهم نگاه کردند و خندشون گرفت. خخخخخ مثل اینکه خیلی عجله داشتن
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    به نظر من بایستی بارگاه حضرت امام زیبا و دلنشین باشد ما که توان درک زیبایی معنوی این مکانهای نورانی را نداریم پس لااقل شاید با زیبایی ظاهری قدری بتوانیم آن را درک نماییم .
  • AZIM ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    خوب ابتدا اول می گفتی چرا ساختید
  • ایرانی ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بسیار عالی و سنجیده و موشکافانه مسائل و اتفاقات سالگرد مراسم ارتحال بنیانگزار انقلاب را بیان نمودید -تا باشه از این مراسم ها و تحلیل های جالب شما - متشکریم
  • مستضعف ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    من که راضیم،خداییش معماری زیباییه،از این به بعد هر مقام خارجی که برای ادای احترام به صحن امام بیاد دهانش از تعجب باز خواهد ماند.
  • افشین تهران ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    به مزاجتون نساخت؟کدوم قسمتش رو بد دیدید؟اینهمه لشگر امده به عشق رهبر امده یا دولت تدبیر بصیرت بصیرت یا مخارج حرم ؟
  • افشین تهران ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    عاشقانیکه به عشق روح الله و رهبری در این مکان حضور دارند همان ادامه دهنده گان واقعی راه شهدا هستند و امثال بنده که تا ظهر خواب بودم باید یاد بگیرم که با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه.این انقلاب نیاز به حضور داره نه ادعا.
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    خیلی چرت و پرت بود! ممنون
  • محمد ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    مشرق عالی بود به آخر گزارشت خیلی خندیدم جال این بود همراه با عکس بود ومستند .ایول حال کردم
  • ناشناس ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بسی جالب و کامل بود. دم همه مردم گرم. آتیش زیر خاکستر بود که بالاخره خودشو نشون داد. ملت تحملشون حدی داره
  • محمد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    گزارش اختلاف برانگیزی بود،خییییلی
  • طاهری ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بسیار عالی و خودمانی بود ، ممنونم از گزوه سیاسی مشرق
  • بابک ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بنده همیشه نظرم به مشرق مثبت بوده وان شائ الله خواهد ماندولی برادران یا خواهران عزیزم بهتر هست که در کار رضای خدا رو در نظر داشته باشید وخدای نکرده بغض وکینه نسبت به فردی نداشته باشید شما در جایی از متن که به معرفی میهمانان می پردازید آقایان رفسنجانی وروحانی را بدون حتی لفظ آقا به کار بردید ولی برای سایر عزیزان سعی کردید که ازاین الفاظ استفاده کنید وحتی به طرز مثلا ماهرانه ای از علی آقا لاریجانی نام بردید یا آیت الله شاهرودی ، ان شاله که در رفتارمون هم واقعا شیعه واقعی باشیم. درآخر قسمتی از دیالوگ فیلم مختار از جناب زهیر رو برای شما وخودم که برگرفته از تعالیم مکتب اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین هست نقل به مضمون می کنم: به خدا قسم مال ومقام دنیا فانی است به خجل شدنش در روز قیامت نمی ارزد
  • ایوانی کلهر ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    از فیلمبرداری صدا وسیما معلوم بود دنبال سوژه هستش واقعا که خجالت داره این کارشمادلواپسان ......
  • ناشناس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    لطفا دهان منتقدین را با این حرفها نبندید که اگر در کشوری نقد از بین رفت ابتدای سقوط اون کشوره. حضرت اقا فرمودن همدلی و همزبانی، نفرمودن نقد ممنوع
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    مشرق نظرم چه مشکلی داشت؟!خیلی محافظه کاری
  • امیررضا ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    به امید سخنرانی امام مهدی (عج) در حرم امام خمینی (ره)
  • حقیقت ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    پولش ازنذورات مردمه
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    عالی بود مخصوصا پاراگراف اخرش که معنی زادی پشتش بود
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    دهان مقامات خارجی از سادگی منزل امام باز میمونده و میماند نه کاخ امام
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    واقا مردم سیب زمینی و خیار نیستند و حقایق را می فهمند . خدارا شکر
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    هر چی خرج این مملکت خودمون بشه خوبه ولی دقیقتر اینه که اول شکم یتیم ها و بدبختا رو سیر کنیم بعدش این کارا
  • نفیسه محمدی ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    مشرق نیوز بیخود و بی جهت اینقدر در بوق و کرنا این ساخت و ساز حرم امام را نکنیداینجا محل اجتماع مردم است و این جزو حقوق بشراین مردم است که در بهترین بنا ساعتی حضورداشته باشند با این نگاه قشری و ارتجاعی که شماها دارید به جای هواپیما باید سوار الاغ شد و رفت و آمدکرد دین هسته ای دارد و پوسته ای امروز شرایط عوض شده مقتضیات را باید درنظر گرفت همه جوانب را باید بررسی کرد امروز عرف این است نمیشود در یک بنایی که با خشت و گل ساخته شده باشد تجمع کردعقل به ما میگوید این کشور روی گسل است وباید ساختمان ها و بناها و سازه ها مقاوم ساخته شود معماری باید زیبا باشد امروز یکی از دلایل افزایش بیماری های عصبی به طورعام و افسردگی به طورخاص معماری غلط است معماری زیبا و باشکوه باعث بهجت انسان میشود و استعدادهای مکنون در انسان را به منصه ظهور میرساند
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    من که لذت بردم با تشکر از مشرق
  • شعله ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    مردم مثل تو چغندر نیستند
  • علی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    چشم حسودا بترکه
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    اما خیلی خوشگل ساختن / ققط چندتا ستونه با تزیین دیگه زیاد گیر ندین
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مرگ بر امریکا رو قلب ما حک شده و تو خون ما حل شده.پس مرگ بر امریکای جنایتکار کودک کش.
  • دلواپس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    کار خوبی کردن که مرقد امام را زیبا کردن خیلی عالی شده فکر کردین اگر مرقد امام را باشکوه نمیساختن پولشو به من وشما وفقرا میدادن؟ هرگز! پس بهتر که خوشگل وآبرومندانه شده
  • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    دولت تدبیر ما ؛ بصیرت بصیرت
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خبرنگار مشرق چجوری رفته بود اون جلو نشته بود؟
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    برين بابا مسخره ها
  • مهدی از قم ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق چرا کامنتم را منتشر نکردی؟؟؟من که اسم کسی را نیاوردم
  • ناشناس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    چرت و پرت خودتی!!!!!!!
  • علی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    حالا این همه ول خرجی کسی صداش در نیومد نوبت که به امام رسید همه شدن فقیر و مستضعف؟
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    واقعا قشنگه دستتون درد نکنه
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق است دیگر
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ای کاش امام زنده بود...
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اقا بابات نیست که میگی هاشمی رفسنجانی ایت الله هاشمی رفسنجانی
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    افشین خان ازشما بعید بود تاظهر خواب بودی؟؟!!
  • ابراهیم ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    در ظاهرزیباست ولی معلوم نیست مث حرم امام رضا از سقفش سیل نبارد
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    این خیلی خوبه که یک جای عمومی که اکثرا هم مستضعفین اونجا میرن شیک و با عظمت باشه که هم مردم هر چند وقت یک بار یه جای شیک پا بزارن و هم جلوی مهمونای خارجی شکیلتره,خرج ملک شخصی یا اختلاص میلیاردی که نکردن
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اقا کپ کردن سفرای خارجی به خاطر شعار نه سازش نه تسلیم نبرد با استکبار نبود،ببا خودشون گفتن اینا دیگه کین که با وجود این همه تهدید و فشار همچین شعارهایی میدن.
  • یامهدی عج ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    برادر من! فرض کن که نگاه سیاسی شما متفاوته ولی عدالت داشته باش!انصافا گزارش خوبی بود.یاعلی
  • علی ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اگه املم زنده بود حتما با این ولخرجی های دا خل حرم مخالفت جدی می کردند یکسری به دیوار های کاه گلی حسینیه جماران با سیم کشی های برقی که با گچ بر روی دیوار هاش هست بیندازید متوجه نوشته های من میشوید اشرافی گری در نظام جمهوری اسلامی برای زنده و مرده حرام است بخصوص در شرایط فعلی اقتصادی
  • یامهدی عج ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    بنده خدا درست گفته چرا منفی دادید قسمتی از هزینه ها از نذورات مردمی بدست اومده.
  • ایران ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ابتدا درود بر مقام معظم رهبری. سپس درود بر روحانی و ظریف. خدا همه شما را حفظ کند. به گفته رهبر عزیز ظریف فرزند انقلاب است و به حمایت مردم نیاز دارد تا بتواند مذاکره کند. و ایشان گفتن من از تیم مذاکره کننده با تمام وجود حمایت میکنم. الله اکبر
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    عجله داشتن سریع میخواستن برن به درد مردم برسن !!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    منبع هزینه های آستان تولیت حضرت امام ره از کجاست؟
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    میمردید اگه آقای هاشمی رو هم با عنوان آیت الله خطاب می کردید؟؟؟؟؟
  • mohsen ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    حرم امام زیبا شد همانطوری که فکر امام زیبا بود البته فکر امام زیباتر از اینها بود زیبایی به گستره تمام گیتی به وسعت همه کشورها به وسعت دنیاومافیهاوزرق وبرق دنیا ملاک ارزش و اعتبار یک انسان نیست چه آنکه حضرت سلیمان قدرت وثروت بسیار زیادی داشت.ولی عبد بودوبنده خداچون روح خدا.
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ملت حاضره که گرسنگی بکشه اما امام امتش باشکوه ترین بنای یادبود را داشته باشه .
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    در شان امام و جمهوری اسلامی نبود!
  • کاپیتان ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ان شاءالله
  • احمد ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    این همه تشریفات و تجملات در مکتب امام خمینی تعریف نشده!
  • علی ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خیلی عالی بود جانم فدایی رهبر
  • ارش ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    بهم زدن مناسبات کشور کار افساد طلبان است همان ها که ابروی ایران را در فتنه 88 بردند . همان ها که از مجلس با پارلمان اروپا و کنگره امریکا در ارتباط بودند همان ها که از ملک عبدالله و الیزابت چنی پول گرفتند و از جورس سورس نقشه براندازی . همان بی حیثیت هائی که با افشا فعالیت های هسته ای کشور را به این روز رساندند . همان ها که سربازان خط مقدم صهیونیسن در مبارزه با جمهوری اسلامی هستند .
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خوبه زیبا ساخته بشه چرا که نشان از ذوق ایرانی هاست وقتی بعضی از مقام های خارجی میان حرم حضرت امام ره اما نباید زیاده روی بشه... حضرت امام در زمان حیاتشون با دستکاری مسجدجماران مخالفت کرده بودن....
  • هموطن ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اولا که حرم امام با نذورات مردم ساخته شده دوما مگه میشه حرم یک انسان فرهیخته وبزرگواری مثل امام را دست کمگرفت باید هنوز از این قشنگ تر باشد
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مطمئنا اگر امام خمینی رحمته الله علیه بودن صد در صد از این کار ناراضی بودن این که باید برای امام بارگاه ساخته شود شکی نیست ولی اینکه با خرج بسیار ساخته شود حتی خود امام ره هم مطمئنا از این کار راضی نبوده و اگر بودن نمیگذاشتن این اتفاق بیفتد
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    این همه پول صرف باشکاه استقلال وپیروزی صرف میشه بیت المال نیست به امام خمینی که بنیانگذار این انقلاب بود بیت المال شد؟؟؟
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اگه مسئولین اینکارو انجام داده باشن آره اما اگه عاشقای امام خودجوش دست به زیبا سازی حرم داده باشن که کاریش نمیشه کرد تازه نشان عمق نفوذ حضرت امام ره در میان مردم و اهالی هنر هم هستن
  • محسن ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    متاسفانه فقط به ساخت وساز بنا توجه شده /از اين بنا با اين وسعت استفاده مفيد نميشود /بايد حوزه علميه ميشد يا يك دانشگاه علوم اسلامي/ساختمان زيبا هنر نيست/
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    عاشقای امام این همه پول از کجا اوردن؟ عاشقای امام خرج دیگه نمیتونستن بکنن؟ کل حرم رو عوض کردن، حتی کف پوش ها
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام لطفا همه كامنت ها رو تاييد كنيد چرا فقط اوناي كه انتقادي نيستن رو تايد ميكنيد؟ واقعا كه ديگه اينترنت يه جاي آزاده نه؟
  • سعید ض ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    شما دیگه حرف از بیت المال نزنید که دولت محبوبتون همشو بالا کشید و امثال خاوری دارن باهاش خوش میگذرونن ...
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ایشان از اول انقلاب در مناصب حکومتی مسئولیت داشتن و حجت الاسلام بودند و متاسفانه هیچ زمانی فرصت ادامه تحصیل و کسب مقام آیت اللهی را پیدا نکردند .
  • ناشناس ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اشتباه منفی دادم ++++++++++++
  • سجاد ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق خبرو یه بار گفتی همه فهمیدن چرا کش میدی ؟ نکنه میخوای تفرقه بندازی ؟ بسه دیگه بابا
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    تا ما در خاطر داریم ایشان حجت الاسلام بوده و هستند .
  • حاجوی ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    یادم نمیرود مرحوم آقای حجازی یک بار امام را تعریف کردند امام خیلی ناراحت شدند و انتقاد کردند چه رسد به اینکه بارگاهی برایش درست کنند
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    شما که به یاد سخنان نسنجیده افتادی که مناسبات ما رو با همسایه ها به هم زده، چرا این همه فرماندهان نظامی ما افتخار می کنن و بدون تعارف می گن ما عراق و سوریه رو رفتیم و مرزهامون رو به ساحل مدیترانه بردیم اینها رو فراموش کردی.انصاف هم خوب چیزیه
  • علی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    حداقل این بارگاه یه سرویس بهداشتی درست حسابی هم میخواست نه که بیریم اونجا از 40 تا 2 تا بیشتر آب نداشتن -سرویس شماره 4 حرم رو میگم
  • حسین مقدم ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    گامهای وزیر خارجه شوروی در خانه ی ساده امام لرزان شد نه در تجملاتی این چنین و خانه ی علی ع در کوفه هنوز پا برجاست و الگوی خانه و مزار هر رهبری است
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ای امام عزیز و مهربان ای اسطوره جاویدان ای امام ای حامی بی خانماها در سراسر جهان ای امام مهربانی که حتی برای غذا هم مواظب بودی که یک تکه نان هم مبادا اسراف نشود. ای امام ای محبوب دل ها ای امام ای نشانه های خوبی ها ای امام بیچارگان و مستضعفین ای امام حامی مظلومان و رنج کشیدگان ای امام حامی رعیت های بی نوا ای امام ای ازادی دهنده انسان ها هرگز این امام راضی نمی شد این چنین برای مرقد مطهرش هرینه ها نمایند.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام دوستان مشرق نیوز. با اینکه از لحاظ تفکر سیاست داخلی با هم اختلاف داریم ولی همیشه به سایتتون میام و اخبار رو پیگیری میکنم چون فکر میکنم بقیه سایتها مثل شما اخبار پیرامون مسائل منطقه رو خوب انعکاس نمیدن اما خواهش میکنم در تحلیل مسائل داخلی قلم به وحدت بنویسید همونجور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند. به امید موفقیت های بیشتر برای شما
  • دیوید ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    با سلام خدمت مشرقیان دلیر بنظر من اگر بجای تجملات، به فقرا و مستمندان میرسیدید روح پاک امام راضیتر بود. انشاا... اینگونه هزینه کردنها در جهت تخریب ایشان نبوده باشد. آنچه امیرالمؤمنین علی (ع) را محبوب تمام ادوار نموده ساده زیستی ایشان بوده است.
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    جناب سعید ض شما که ریگی را رو هوا گرفتین چرا خاوری را نمیگیرید؟
  • سجاد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خوب وقتي آيت الله نيست چطوري بگن هست. آيت اللهي كه به سن و رسانه داشتن و مسئول بودن كه نيست. به درسه و به تاييد كارشناسان. كدوم مرجع تقليدي ايشان را آِت الله خطاب كرده كه ما خطاب كنيم. دل بخواهي كه نيست.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق از نگاهت متنفرم که اصل بیطرفیو رعایت نمیکنی یه بار دیگه گزارش خودت بخون میفهمی منظورم چیه فکر نکن با زیرکی کسایی که محبوب هستند و طرفدارای خودشو دارن اینگونه خراب میکنی کسی نمیفهمه
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    رئیس جمهور بیکار نیست محمد جان قابل درکه واست ؟ معلومه عجله داشته بنده خدا
  • محسن ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خوب بود در نقد مجلل بودن و خرج زیاد همه حرم ها و امامزاده ها را در نظر بگیریم. حداقل بیان کنید هزینه همش از بیت المال بوده یا هزینه شخصی هم بوده!!!!!!!!!
  • محمدنور ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    رهبرم جانم فدايت
  • رعیت ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    نظرهای منو چاپ نمیکنی . سیره عملی امام ره مشخصه ، رهبری معظم هم درمجموع همین را فرمودند. طی تاریخ و انقلاب برای مردم مشخص شده چپ و راست و احزاب و ... فقط دنبال جیب خودشونن . الا ان حزب الله هم الغالبون .
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    لظفا چرت نگو و از زبون ملت حرف نزن از منفی هات خجالت بکش فقط
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    آره تو خاطرات هاشمی هم که میخونی بعد از مراسم امام خیلی سرش شلوغ بوده طفلک باید میرفته ییلاق روحانی هم مثل هاشمی سرش شلوووووووووووووووغ
  • محمد نور ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    باولي فقيه است كه راه انقلاب گم نخواهد شد خدايا بانگهداشت اين نعمت الهي تازمان ظهور منجي عالم بشريت بر مامنت گذار تادچار گمراهي نشويم
  • یار غریب ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    احترام می دونی چیه ناشناس جان ؟ احترام !!!
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    آره مثلا 5% نذورات مردمه
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    چشم نادانها هم کور بشه
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خواهش میکنم پول بیت المال قابل افکار اشرافی حضرات را نداره
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    با تمام وجود نگفتند از خودت در نیار در ضمن خط قرمز نظام را باید مد نظر قرار بدهد تا مردم و رهبری حمایت کنند
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    و لابد حسن خمینی را علامه !!!
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    نه عزیز من کدوم نذورات؟ مگر با سالی پنج میلیون نذورات میشه چنین ساختمان مجللی ساخت ؟
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    با توجه به اینکه حرم امام خمینی محل تجمع عاشقان ودلسوزان واقعی امام خمینی یعنی همه مردم هستش این هزینه ها برای زیبا سازی حرم برای خود مردم بوده پس ایرادی بهش وارد نیست الکی سوژه درست نکنین!!!!!!!
  • سید ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ولی خودمونیما خییییییییییلی قشنگ ساختن حرمو
  • احمد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مطمئنا دولت روحانی اواخر دوره ریاست جمهوری اش سعی در رفاه مردم خواهد داشت تا مردم این روزهای سخت را فراموش کرده و به او رای دهند، مردم هوشیار باشند
  • مهمان ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    من اظهار نظر هم وطنان عزیز را خواندم و فقط تأسف خوردم.
  • یوسف ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام من شخصاً از ساعت 6 صبح در حرم حضرت امام بودم.انصافاً حرم امام رو خیلی زیباتر از حرم امام رضا صلوات الله علیه با آن آینه کاری های زیبا دیدم!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداییش اغراق نمی کنم! ضریح حضرت امام حداقل 2 برابر ضریح امام هشتمه !!؟؟؟ اما در مورد مطلبی که نوشته شده خیلیم خوب بود من زیباتر از مطلب رو در حرم دیدم و شور وصف ناپذیر ملت رو در شعار دادن ها خصوصاً زمان مرگ برآمریکا گفتنشان را هرگز فراموش نمی کنم!
  • یوسف ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    آخیییییییییییییییییییییییی!الهی اونم تو روزای تعطیلی!؟؟؟ چقدر کار رو سرشون ریخته خصوصاً حاج آقا!!!؟؟؟؟
  • علی ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    طبق گفته ی امام و رهبری گفتن جمله ی جانم فدای رهبر جایز نیست! منبه صحیفه ی نور و بیانات رهبری در انزلی
  • اکابری ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    اگر او ایت الله است منم دکترم!!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    وافعا چه اتفاقی برای انسانیت و ذوق فطری ما افتاده ؟ معلومه در این روزگار که مردم این همه در سختی هستند و رهبر این قدر بر سرفه جویی و کم مصرفی تاکید می کنند تجمل بیش از اندازه در حریم رهبر مستضعفان جهان نا درسته .
  • عرفان ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    در پاسخ به دوستمون علی. یعنی اگه شما و رهبر یک جایی تنها بودین و دشمن حمله میکرد جان خودتون رو مقدم میشمردین بر جان رهبر؟
  • عرفان ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    تا جایی که بنده این تحلیل رو دیدم . مطالعه کردم بوی جدایی و فتنه دیده نمیشه جز انتقاد از هزینه سر سام اور که خرج حرم شده و انصافا گلایه بی موردی هم نیست.
  • عرفان ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    تا زمانی که زنده بودند و نیازهای دنیوی داشتند اونقدر ساده زیستند الان که مرحوم شدند و نیازهای مادی ندارند چه نیاز به قصر؟!
  • فدایی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    ماسرباز ولایتیم. خوب می دانیم ادامه ی راه حضرت امام صرفاًبا تأکید بر اجرای درست اسلام و سیره ی حضرت رسول(ص)و مکتب اهل بیت (ع)تحقق می یابد.اسلام اصالت را بر دنیا نمی دهد.اسلام امید دل و یاور مستضعفان جهان است.اسلام مخاف اشرافی گری است.اسلام...
  • راوی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    حرم بسیار زیبا شده... واقعا بیشتر از این باید هزینه می شد...
  • میثم ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    منم موافقم اما انگار بعضی ها خوششان نیامده...
  • سامان ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    اگه چرت و پرته چرا تشکر می کنی؟
  • یاسر ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    امیدواریم...
  • ژنرال ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    چه نذورات مردمی...چه بیت المال... واقعا ارزش داره.
  • یاسر ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    چشم حسود کور...
  • دارا ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    اصلن پول ساخت حرم امام با این پولی که بقیه فکر می کنن فرق داره...
  • سامان ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    این همه منفی به خاطر حقایق؟
  • رضا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    مرقد امام امت کجاش افکار اشرافی داره؟امام همه ما را نجات داد اون وقت نوبت نوسازی حرمش که می شه همه بیت المال بیت المال می کنیم؟
  • یاوری ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    من حاضرم گرسنگی بکشم ناشناس 15:53
  • سریر ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    اصلن نذورات را هم حساب نکنیم ناشناس آیا حرم رهبرت نباید زیبا باشد؟ آن هم یک شخصیت بزرگ جهانی؟
  • رامین ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    لطفا مسائل رو با هم قاطی نکن/ ساختمان های زیبای خارجی به به و چه چه داره اما ساختمان حرم امام نداره؟/ اون هنره این هنر نیست؟/ کلی زحمت پای کار کشیده شده...
  • یادگار ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    لایک.......
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    حرمت و عظمت امام به این حرم نیست باید در جای دیگر دنبالش گشت.
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با ساخت این حرم مجلل و اشرافی سیره امام ساده زیست ما را تحریف میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس