رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ساماندهی مساجد استان تهران، نقشه‌ای را برای احیا و تحول مساجد تهیه کردند که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش اجتماع 4 هزار نفری «یاوران محراب» اظهار داشت: خبر تشکیل این جلسه را محضر مقام معظم رهبری عرض کردم ایشان فرمودند خدمت عزیزان من سلام برسانید و بگویید قدر جوانی‌شان را بدانند و ولادت حضرت علی‌اکبر را تبریک گفتند. این عیدی و هدیه ما برای جلسه امروز بود.

وی با اشاره به حضور دلهای مؤمن، جوان و مملو از جوانان الهی در کانون‌های خانه خدا، اظهار داشت: در اینجا دو عنوان بسیار جذاب داریم که هر یک در سرشار بودن و مضامین عالی کفایت می‌کند؛ یکی مسجد که پایگاه زیست انسان مؤمن، مرکز نشر علوم و معارف الهی، ستاد ولایت، مرکز دوستی‌های مؤمنانه و دیگری جوان.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: جوان یعنی سرشار از عشق، امید و آرزو به آینده‌پو و ‌آینده‌ساز که در طی آرمان‌های بزرگ بوده، دوستدار طهارت و پاکی، علاقه‌مند به الفت، دوستی و پاکدامنی و عاشق جهاد و شهادت است وقتی این دو در کنار هم قرار گیرند می‌شود جوان مسجدی؛ ترکیبی بدیل و زیبا و دلربا.

وی ابراز داشت: جوان مسجدی، هم جوانی خود را، آرمان‌ها و پیگیری هدف‌های بزرگ الهی را در مسجد و با مسجد جست‌وجو می‌کند.

حاج علی‌اکبری گفت: جوان مسجدی در پرتو شخصیت تراز اسلام در عرصه جوانی یعنی شخصیت بی‌بدیل حضرت علی‌اکبر (ع) سه رسالت بزرگ را جست‌وجو می‌کند؛ رسالتی درباره خود، رسالتی درباره مسجد و رسالتی هم درباره جامعه و جهان.

وی درباره خود جوان عنوان کرد: حضور جوان در مسجد و انس با خانه خداوند و تعمق خاطر در آن فرصتی را برای جوان به وجود می‌آورد که پیش از دیگران به نماز می‌ایستد و اولین فرد حاضر در مسجد است. در واقع فرصتی برای خلوت‌گزینی و تفکر را برای خود فراهم می‌کند؛ فرصتی برای مناجات با خدا و انس با پروردگار مهربان.

* جوان فعال مسجدی فرصت عمران مسجد را به روش ابراهیم و اسماعیل(ع) دارد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه جوان فعال مسجدی بیشترین بهره را از مسجد برای شخص خود برمی‌د ارد و به اندک قانع نیست خاطرنشان کرد: جوان، روح مقاومت و سلحشوری را در خود تقویت و ایثار را تجربه می‌کند و این را فرصتی برای آبادانی دنیا و آخرت خویش می‌داند.

وی گفت: جوان فعال مسجدی رسالت بزرگی برای خودِ مسجد دارد؛ فرصت عمران مسجد و آبادگری خانه خدا به روش ابراهیم و اسماعیل (ع) و همچنین خود را به معنای خاص کلمه خادم خانه خدا می‌داند و دائماً به آبادانی خانه خدا می‌اندیشد که اگر خانه خدا آباد شد جامعه آباد می‌شود.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه جوان مسجدی ما برای رونق خانه خدا و تقویت فضای انقلابی مسجد فکر می‌کند و خود در این زمینه نقش‌آفرین است، عنوان کرد: حضور جوان مسجدی مهرآفرین و وحدت‌بخش است و بدین وسیله از طراحی‌های شیطان برای ایجاد اختلاف در خانه خدا جلوگیری می‌کند.

وی گفت: جوان مؤمن مسجدی یعنی همان جوان مؤمن انقلابی که شخصیت جوان تراز اسلام یعنی علی‌اکبر (ع) را الگوی خویش قرار داده و به این فهم روشن رسیده است که آرمان‌ها و وظایف ایمانی و انقلابی خویش را بهتر از هر جایی می‌تواند در مسجد دنبال کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: جوان مسجدی با فهم درست از خانه خدا و ظرفیت‌های عظیم مسجد، فهم زمان و شرایط دشوار و پیچیده کنونی همچنین گشایش‌های عظیمی که پیش‌روی انسان‌های مؤمن قرار می‌گیرد با فهم درست از این موقعیت بهترین پایگاه را برای حرکت توفنده انقلابی، مسجد می‌داند.

وی یادآور شد: جوان مسجدی می‌داند که با مسجد می‌تواند انقلاب را حفظ کرده و به اهداف خویش برسد و مرکز اصلی برای پیگیری آرزوهای بزرگ در ساخت زندگی بهتر برای بشریت را از مسجد دنبال می‌کند. جوان مسجدی می‌داند مسجد پایگاه انتظار حضرت ولی‌عصر (عج) و بهترین مکان برای بهره‌مندی از یک انتظار پویا است.

* نقشه‌ احیا و تحول مساجد در استان تهران مورد تأیید رهبری قرار گرفته است

حاج علی‌اکبری گفت: جوان فعال مسجدی می‌داند بهترین جا برای یاری ولی فقیه، مسجد است و از این فرصت که بتواند در مسجد برای توزیع گفتمان ولایت بهره ببرد، غفلت نمی‌ورزد.

وی خطاب به خواهران و برادران شرکت‌کننده در همایش «یاوران محراب» اظهار داشت: دوستان شما در مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ساماندهی مساجد استان تهران، نقشه‌ای را برای احیا و تحول مساجد در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران تهیه کردند که این نقشه هم اکنون مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته و متعهدیم که این نقشه در آینده محقق شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تشریح ابعاد گوناگون این نقشه تصریح کرد: اصالت و قداست مسجد در این نقشه حفظ شده، بنیه مردمی و اتصال مسجدی نیز حفظ شده، از ادرای کردن فضای مسجد جلوگیری و خواسته‌های ولی فقیه که همان خواسته‌های امام زمان (عج) است به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: توانمندسازی ائمه جماعات در این نقشه در دستور کار قرار گرفته، نظام مدیریتی مسجد، اصلاحاتی که باید صورت گیرد، متعادل کردن هیأت امنای مسجد، تشکیل شورای فرهنگی مسجد برای تصمیم متحد در برنامه‌های جاری، مهیا کردن طهارت معنوی مساجد از مهمترین محورهای نقشه احیا و تحول مساجد استان تهران است.

حاج علی‌اکبری توصیه‌ای به جوانان شرکت‌کننده در این همایش داشت و گفت: از آنجا که شما جوان بوده و از قوت و نشاط جوانی بهره‌مند هستید با شما می‌توان این برنامه را پیش برد از این رو لازم است برای تحول در مساجد، با هیأت امنا، خادم و امام جماعت و کسانی که تولیت مسجد را بر عهده دارند، سعه صدر انقلابی داشته باشید و نباید از این مسیر خسته شوید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس