وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ورود ۷۵۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن مسافری به ناوگان گفت: در طرح حساب امانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم اطمینان خریدار حاصل شود.

 به گزارش مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل ریلی اظهارداشت: برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز لازم است بیش از 20 هزار کیلومتر خط آهن در کشور احداث شود و این هدف تا سال 1400 محقق شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه واگن‌ها نیز لازم است 20 هزار دستگاه واگن باری، 2500 دستگاه واگن مسافری و 750 دستگاه لوکوموتیو اضافه شود و سیستم علائم موجود در راه‌آهن و نظام کنترل ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبادی ورودی کلان‌شهرهای کشور باید 4 خطه شود و در برخی مسیرها نیز باید ظرفیت بار گسترده شود.

وی با تاکید بر اینکه خطوط ریلی کشور باید دو خطه شود، اظهارداشت: همه این موارد در برنامه نوسازی سند حمل و نقل ریلی تدوین شده است تا در 6 سال آینده حدود 25 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود که سالانه حدود 3.5 میلیارد دلار خواهد بود.

آخوندی اظهارداشت: نیازمند فضای کسب و کار مناسب هستیم و در این عرصه تامین مالی و تجارت مناسب امری ضروری است.

وی با اشاره به نمایشگاه حمل و نقل ریل اظهارداشت: در این نمایشگاه 150 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس راه‌آهن‌های اکو در بعد از ظهر امروز گفت: روز سه‌شنبه نیز سمینار جذب سرمایه‌گذار در حوزه ریلی برگزار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره حساب امانی توضیح داد: پیش فروش‌هایی که در ایران انجام می‌شود ساماندهی برای هر کالایی لازم است چون باید نظارت بر فروشنده وجود داشته باشد و ضمن آنکه خریدار نیز اطمینان کافی از پیش‌فروش داشته باشد.

آخوندی افزود: بدین ترتیب در سیستم حساب امانی بانکها امانتدار خریداران می‌شوند و بر فرآیند تولید نظارت می‌کنند و بسته به فرایند تولید به پیش‌فروشنده مبالغ واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بانک مرکزی و بانک‌های عامل در این باره هماهنگ شده‌اند و براساس مصوبه هیأت وزیران دستورالعمل از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و بانک مسکن و بقیه بانک‌ها می‌توانند براساس این دستورالعمل وارد کار شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس