سفر رئیس جمهور عراق به تهران با توجه به اتفاقات اخیر عراق از جمله سفر العبادی به واشنگتن، مطرح شدن طرح آمریکایی تجزیه و تحرکات داعش، بسیار مهم توصیف شده و همچنین پاسخی محکم به شبهات مطرح شده محسوب می‌شود.

صوت/ آیا فواد معصوم حامل پیام آمریکایی تجزیه عراق است/ رئیس‌جمهور عراق چرا به تهران آمدگروه بین‌الملل مشرق - فواد معصوم، رییس‌جمهور عراق بعد از ظهر روز «سه‌شنبه» در راس هیاتی عالی‌رتبه برای اولین بار وارد تهران شد.

این سفر با توجه به اتفاقات اخیر عراق از جمله سفر العبادی به واشنگتن، مطرح شدن طرح آمریکایی تجزیه و تحرکات داعش، بسیار مهم توصیف شده و همچنین پاسخی محکم به شبهات مطرح شده مبنی بر اختلافات مقامات عراقی و مقامات نظامی ایران محسوب می‌شود.

از همین رو با حسین رویوران و هادی محمدی دوتن از کارشناسان ارشد منطقه صحبت کردیم تا نظرات این کارشناسان را در مورد اهداف این سفر را جویا شویم. با صدای امروز "مشرق" همراه باشید.

صوت/ آیا فواد معصوم حامل پیام آمریکایی تجزیه عراق است/ رئیس‌جمهور عراق چرا به تهران آمد

صوت/ آیا فواد معصوم حامل پیام آمریکایی تجزیه عراق است/ رئیس‌جمهور عراق چرا به تهران آمدمحورهای سخنان حسین رویوران
این کارشناس منطقه با اعتقاد بر اینکه سفر فواد معصوم حاوی پیام آمریکا برای تهران بوده، موضوع تجزیه عراق را یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در این سفر توصیف کرد. 

* اختلاف دولت و نیروهای پیشمرگه بر سر موضوع کرکوک
* بحث کنگره آمریکا بر سر تجزیه عراق
* سفر بارزانی و العبادی به واشنگتن
* عدم خواست عموم کردها مبنی بر تجزیه عراق در شرایط فعلی
* بحث اصلی سفر به تهران بررسی اتحاد بیشتر در عراق است



صوت/ آیا فواد معصوم حامل پیام آمریکایی تجزیه عراق است/ رئیس‌جمهور عراق چرا به تهران آمدمحورهای سخنان هادی محمدی

این کارشناس منطقه اهداف سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران را شامل موارد زیر دانست:

*اولویت امنیتی و مقابله با داعش
* سهم‌خواهی آمریکایی در موضوع داعش برای بازگشت به عراق
* فواد معصوم حامل پیام آمریکایی‌‌ها خواهد بود
* هماهنگی‌های لازم برای دریافت کمک در مبارزه با داعش
* مانور بارزانی در آمریکا برای رفراندوم در منطقه کرکوک
* نقش تخریبی و ناهماهنگ ترکیه در بحث داعش
* فضاسازی و پخش شایعات در جهت تخریب رابطه مقامات رسمی رسمی عراق با مقامات نظامی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    طرح منلث آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی تجزیه عراق یعنی الفبایی برای منطقه که ما مشکل اصلی انهایییم.
  • اهوازی ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    شمال عراق لانه جاسوسی غرب و اسراییل و آمریکا و انگلیس شده است.گروهک های معاند و تروریست مانند کومله و دموکرات و.... هم در آنجا کمپ دارند که باید برچیده شوند.
  • رحمن ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    آنچه در این مذاکرات مرد بحث قرار خواهد گرفت یک جاده یک طرفه ای خواهد بود که رییس جمهور عراق می خواهد به مقامات ایرانی جا بیندازد که مطمین ایرانیان با آن موافقت نخواهند کرد و حتی مقامات ما سعی خواهند کرد ترکیه را هم با خود همراه کنند دادن نوعی خودگردانی به اهل سنت عراق جدایی نیمی از عراق را در بر خواهد گرفت و حتی دونیمه کردن بغداد نیز در نقشه خواهد بود .انچه مسلم است نقشه یهودی ها در عراق موفق بوده است و آن ایجاد تفرقه در بین فرق عراقی و نگه داشتن داعش در عراق بعنوان اهرم فشار و اینطور که پیش می رود سرنوشت عراق دارد بنوعی به سرنوشت یمن تبدیل می شود که سودش را یهود و نوکرشان داعش خواهد برد و با این نقشه یهود شیعه عراق را حتی می تواند وادار کند که به داخل خوزستان ایران کوچ کنند و برای ایران یک معضل اساسی درست کنند.ایران می تواند یک کار آسانتر و لی بسیار دردسر دار برای خودش اتخاذ کند و آن همین تجزیه عراق در شکل خود مختاری و زندگی کردن با گروه داعش و اهل سنت است در یک خودمختاری و این می شود تازه اول دردسر برای ایران که دیگر ایران آب خوش از گلویش پایین نخواهد رفت و یا نه با هماهنگی با اهالی شیعه رییس جمهور عراق که کرد است خلع و شیعه آمریکا را از عراق بیرون کند و همراه با کمک ابران به مبارزه با داعش و حتی با کردها ادامه دهد.و این می طلبد که روسها نقش بسیار پر رنگ تری در عراق بازی کنند عراق باید خود را از دست سران تجزیه طلب کرد و سنی خلاص کند و این کار استخبارات عراق است که الآن پر از جاسوسان یهود و آمریکایی است .و اینهم برای منطقه بسیار بد است و سوم اینکه ایران و روسیه و چین و دوستان دیگر با هر سه گروه عراق سنی و کرد و شیعه بسیار فعالانه مذاکره کنند و جلوی تمام عواقب این نقشه یهودی را بگیرد و بقیه هم همینطور فکر کنند .و همزمان تجزیه طلبان هم از گردونه سیاست خارج شوند.و حذف شوند
  • ایرانی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    رویای امریکا چکش تعادل است در سال1351داده که کردستان ایرا ن عراق سوریه و ترکیه را به یک اسرائیل دوم در منطقه احیاء کند و تجزیه عراق مقدمه این اقدام شوم است.....
  • مهندس ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    همه حرفات متین اما روسیه و چین قابل اعتماد نیستند و مطمئنم اگر اوضاع وخیم شود ایران را تنها می گذارند. شرق و غرب از ایران قدرتمند بیزار است.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    منفعلانه عمل کردن در برابر امریکا کاری بیهوده است و باید نسبت به این کشور حالت هجومی گرفت چون بهترین دفاع حمله است.ایران هم باید طرح تقسیم آمریکا به چهار کشور1-بومیان سرخ پوست2- مسلمانان 3- سیاه پوستان و4- سفیدپوستان را مطرح نماید. این موضوع حتی اگر در حد یک طرح و یک نظر از سوی ایران مطرح شود خواب آمریکا آشفته خواهد شد .
  • جلال ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    آقاي مهندس موافقي همين امروز به روسيه و چين و كره شمالي و ... اعلام جنگ بديم قبول ؟ بزن بريم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس