تیم والیبال آمریکا که سه مدال طلای المپیک را در پرونده کاری خود دارد، در نخستین مسابقه خود در بیست و ششمین دوره لیگ جهانی در شهری به مصاف ایران می‌رود که نخستین مدال المپیک را در آن به دست آورد.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار ۳۲ تیم در لیگ جهانی والیبال در سه سطح به مصاف یکدیگر می روند که هشت تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت ها از هشتم خردادماه با هم مسابقه خواهند داد.

در گروه یک هشت تیم برتر این رقابت ها، تیم‌های برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا به مصاف یکدیگر می روند تا سه تیم از این گروه به مرحله نهایی این رقابت ها که به میزبانی برزیل برگزار می شود، صعود کنند.

آشنایی با حریفان والیبال ایران؛ آمریکا/ سخت‌ترین سد یاران کواچ

در گروه دوم این رقابت ها نیز آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۴، روسیه قهرمان سال ۲۰۱۳ لیگ جهانی و المپیک ۲۰۱۲ لندن و لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ با تیم ملی والیبال ایران همگروه هستند.

تیم ملی والیبال آمریکا بامداد روزهای دهم و یازدهم خردادماه به وقت تهران در حالی در شهر لس آنجلس میزبان ملی پوشان ایران است که 31 سال پیش در چنین شهری نخستین مدال طلای المپیک را به دست آورد.

تیم ملی والیبال آمریکا در بازی های المپیک سال های 1984 (لس آنجلس)، 1988 (سئول) و 2008 (پکن) به مدال طلا دست یافت. این تیم یک مدال برنز المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد که در سال 1992 و در بازی های بارسلونا به دست آمد.

آشنایی با حریفان والیبال ایران؛ آمریکا/ سخت‌ترین سد یاران کواچ

نخستین دوره لیگ جهانی والیبال سال ۱۹۹۰ در اوزاکای ژاپن آغاز شد و تیم ملی والیبال آمریکا از آن سال تا کنون در 17 دوره این رقابت ها شرکت کرده است که دو مدال طلا در سال های 1986 (ریودوژانیرو) و 2014 (فلورانس ایتالیا) از جمله افتخارات این تیم در این رقابت ها است.

ملی پوشان والیبال آمریکا همچنین یک مدال نقره (2012 صوفیه بلغارستان) و دو مقام سومی (1992 جنوا و 2007 کاتوویسه ) در لیگ جهانی به دست آوردند.

لوی بال و تیلور ساندر والیبالیست های مشهور آمریکا در لیگ جهانی هستند که به ترتیب در سال های 2008 و 2014 عنوان باارزش ترین بازیکن این رقابت ها را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال آمریکا مقام قهرمانی جهان در سال 1986 در فرانسه و عنوان سومی در سال 1994 جهان را نیز در پرونده افتخارات خود دارد. این تیم در سال 2014 رتبه هفتمی جهان را به دست آورد و یک پله پایین تر از ایران (رتبه ششم) قرار گرفت.

والیبال این کشور مدال های متعدد دیگری از جمله چهار طلا، چهار نقره و یک برنز رقابت های پان آمریکا و دو طلا، دو نقره و برنز در کاپ آمریکا به دست آورده است.

اندرسون و کلارک (پشت خط زن)، ساندر و پریدی (دریافت کننده)، لی و هلت (سرعتی) کریستین سن (پاسور) از بازیکنان مطرح والیبال آمریکا هستند که در ترکیب ۲۵ نفره این تیم در لیگ جهانی 2015 نیز قرار دارند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    کارمون واقعا سخته اما بازیکنانان ما باغیرتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس