کد خبر 414060
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹

وزیر نفت ایران دیروز به آلمان رفته و در پایتخت این کشور با شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی آلمانی در خصوص سرمایه گذاری در نفت ایران رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران دیروز پنج شنبه با شرکت های آلمانی در خصوص روزهای پس از برداشته شدن تحریم و سرمایه گذاری مجدد شرکت های غربی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ایران رایزنی کرده است.

بر اساس گزراش پایگاه خبری-اقتصادی نزدک، نشست وزیر ایرانی و فعالان اقتصادی آلمان، پشت درهای بسته برگزار شده و «زیگمار گابریل»، وزیر انرژی آلمان هم به عنوان ناظر دولت آلمان، در جلسه حضور داشته است.

زنگنه پیش از ورود به این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شده و گفته بوده که «تلاش می کنیم زمینه را برای همکاری های مطلوب تر در روزهای پس از برداشته شدن تحریم ها، آماده کنیم.»

وزرای انرژی و اقتصاد آلمان حاضر به پاسخ به خبرنگاران نشده اند.

وزیر ایرانی اما پس از خاتمه جلسه، به جمع خبرنگاران بازگشت و گفت که در خصوص خرید و فروش محصولات پتروشیمی و سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران با آلمانی ها گفت گو کرده است.

زنگنه که از تحریم های موجود علیه بخش نفت و گاز کشور و فرجام زیرپاگذاشتن این تحریم ها برای شرکت های خارجی آگاه است به خبرنگاران تأکید کرده که «برای بحث در خصوص فروش نفت به اینجا نیامده ایم.»

زنگنه در برلین در یک نشست پرشس و پاسخ هم شرکت کرده و با ذکر این مطلب که بخش نفت و گاز ایران توسعه یافته نیست، گفته که در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران می تواند ظرف 8 ماه میزان فروش نفت را به 4 میلیون بشکه برساند.

زنگنه پیش بینی های بلندمدت هم داشته و گفته در صورت ادامه آن روند مطلوب، میزان فروش نفت تا سال 2018 به 5.7 میلیون بشکه در روز هم خواد رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    یه خیزم برای قطع صادرات خام فروشی میگرفت!
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    چه خبر جالبی بود برای به فروش رساندن سرمایه عظیم ملت و خام فروشی که مقام معظم رهبری هزار بار نهی کرده اند ، افتخار میکنند 5/7 میلیون بشکه که چی بشه نمیتوانید اداراه کنید چرا برا رسیدن به آن سرو دست میشکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس