کد خبر 412231
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در حالی برای حضور در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه امیرکبیر حاضر شد که جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور وی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت مقام استاد صبح امروز دوشنبه (چهاردهم اردیبهشت ماه) با حضور اعضای هیات علمی و مسئولان دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

پیش از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور وی در مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند. همچنین برخی از فعالین انجمن‌های اصلاح‌طلب دانشگاه امیرکبیر که دستبندهای سبز در دست داشتند، ، شعارهایی را در حمایت از وی و همچنین سران فتنه سر دادند و خواستار رفع حصر آنها شدند.

دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله هاشمی در هنگام ورود خودروی حامل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شعارهای اعتراضی سر دادند و قصد ممانعت از ورود وی به دانشگاه را داشتند.

در این تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان معترض به حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه، شعارهایی را از جمله «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر اسلام آمریکایی» را سر می‌دادند و در مقابل دانشجویان فعال در انجمن‌های اصلاح‌طلب، شعارهایی را در حمایت از سران فتنه بیان می‌کردند.

بر اساس این گزارش، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در سخنانی که پیش از سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت انجام شد، با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر در عرصه سیاسی از قبل از انقلاب جزو سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده است، ‌گفت: شاید برخی این موضوع را اشکال می‌بینند ولی من آن را مزیت می‌بینم و در این یک سال مدیریتم در دانشگاه، در همین چارچوب که دانشجویان سیاست را بیشتر بشناسند، حرکت کردیم.

وی افزود: اگر حرکت سیاسی دانشجویی مدیریت شده باشد و در چارچوب خطوط قرمز نظام و بدون وابستگی جناحی باشد، به نفع دانشگاه‌ها خواهد بود. البته تندرویی‌هایی انجام می‌شود که نمونه آن را امروز دیدیم.

معتمدی در ادامه گفت: دیروز هم دانشجویانی معترض بودند که تعداد آنها به ۷۰-۶۰ نفر می‌رسید و دوستانی نیز بودند که موافق بودند که من به آنها گفتم خیلی جو را سیاسی نکنید.

وی افزود: در این مدت تاکنون از خطوط قرمز عدول نشده است و دانشجویان این مسائل را رعایت کرده‌اند.

گفتنی است دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا پایان سخنرانی وی، مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند و در هنگام خروج وی از دانشگاه، شعارهایی را سردادند و در مقابل برخی دیگر از دانشجویان در حمایت از وی و همچنین برخی سران فتنه و زندانیان سیاسی، پلاکاردهایی را در دست گرفتند و خواستار رفع حصر سران فتنه شدند.

گفتنی است مراسم امروز بدون حضور دانشجویان برگزار شده و تقریباً دو سوم سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر از حضور اساتید دانشگاه پر شده بود.

در این مراسم همچنین از ۲۰ نفر از اساتید فعلی و پیشکسوت دانشگاه امیرکبیر با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با اهدای لوحی تقدیر شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بابا! رهبری میگه حجت الاسلام! شما میگید آیت الله؟؟ کجای این آیت الله؟؟ حالتون خوش نیستا
  • دانشجوی دانشگاه امیرکبیر ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ببخشید من هی این مطلب رو می ذارم اما مثل اینکه نفهمیدند چرا ما امروز عصبانی بودیم 1- سخنرانی درباره ی موضوع هسته ای که طبق قول رهبر عزیزمون باید دولت حداقل حرف مخالفان را بشنود در دانشگاه ما کنسل شد و ساعت 9 شب قبل از مراسم تازه موافقت کردند که مجوز رو بدهند، هر چند بچه های با وجود تبلیغات اندک به دلیل کمبود وقت باز هم به مراسم آمدند اما متوجه شدند که از میان سخنران ها به آقای بذرپاش و یکی دیگر از منتقدان که اسمشون رو فراموش کردم مجوز ندادند و فقط به دکتر عباسی مجوز دادند. اسم مراسم هم به دلیل تنشزا!!! بودن عوض کردند. قبلتر هم سخنرانی آقای شریعتمداری در دانشگاه به دلیل تنشزا بودن لغو شد 2- از اول ترم جدید به آقایان عارف و علی مطهری و برادر آقای! خاتمی و امروز هم به آقای رفسنجانی مجوز داده شد و در مراسم آن ها توهین های زیادی انجام گرفت که به زعم دانشگاه به هیچ وجه تنشزا نبود.!!!! 3- مراسم امروز واقعا شاهکار بود، اولا که به دانشجویان اجازه شرکت در آمفی تئاتر داده نشد و به مناسب روز معلم فقط برای اساتید سخنرانی کردند. ثانیا روز مراسم جوری برنامه ریزی شده بود که مصادف با روز سوم اعتکاف باشد که بچه ها نتوانند از مسجد بیرون بیایند. 4- دانشجویان بسیجی به طرف دانشجویان انجمن اسلامی ترقی خواه گل پرتاب کردند و گفتند که بین دانشجویان اختلافی نیست و ما فقط چند سوال از آقای هاشمی داریم که باید پاسخگو باشند. اما دانشجویان ترقی خواه!!!! شعارهایی درباره آزادی فتنه گران و بیسجی آتش گرفته و ... سر دادند و مدام شعر یار دبستانی رو زمزمه می کردند که خودشون هم دلیلش رو نمی دونستند. 5- آقای هاشمی که در بدو ورود به دانشگاه با مخالفت عده ی زیادی از دانشجویان رو به رو شده بود در هنگام بازگشت از در اصلی که دانشجویان منتظر بیرون آمدن ایشان از آن جا بودند نیامدند و از در دیگر به سرعت دانشگاه رو ترک کردند که من شنیدم ماشین ایشان به یکی از دانشجویان هم برخورد کرده. اینگونه رفتارها واقعا عجیب است و مطمئنا در ذهن امثال من که ورودی 93 هستیم می ماند.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    .
  • باتجربه ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    چرا وزارت علوم فتنه گران وخائنان را در دانشگاه راه مي دهد .روحاني از عملكردت مچكر نيستيم
  • جاوید ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر دانشجویان معترض و شجاع .برخی از سیاسیون دیگه به پایان راه میرسن .
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سایت مشرق ! صدای خنده خدا را نمی شنوی؟
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    !
  • حسین ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بابای من بعد از 30سال در یکی از ادارات وارگانها وقتی بازنشست شد گفت دیگه پامم اونجا نمیزارم حتی برای احوال پرسی پرسیدم چرا بابا ؟؟!! گفت ارزش وشخصیت آدم دیگه مثل اون موقع که مشغول کار بودی نیست . آدم نباید خودش را بعد از چندین سال خدمت سبک وبی ارزش کنه . ..واقعا هم الان بعضی چیزا رو دارم می بینیم حقو به بابام میدم .
  • حسین ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر ایران درود برخمینی درود بر خامنه ای درود بر هاشمی مرگ بر دشمنان ایران مرگ بر صهیونیست و حامیان صهیونیست
  • مهدي ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    دانشجوي عزيز زياد تعجب نكن در دوره دولت راستگويان هستيم!!!!!!!!!!!!
  • مصطفی ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    داداش اینا تکلیفشون با خودشونم مشخص نیست
  • مصطفی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    صدای ما در گلوی شماست فریاد بزنید ما را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس