کد خبر 406367
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

رئال مادرید بازی را هجومی آغاز کرد اما مسابقه‌ای که در دقایق ابتدایی‌اش به نظر می‌رسید یکی از بازیهای پرگل یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شود.

به گزارش مشرق، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد که در پایان این دیدارها، تیم‌های اتلتیکو و رئال مادرید به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این بازی تعداد پاس‌های درستِ رئالی‌ها 464 بود و اتلتیکو 239 پاس درست داشت. یعنی رئالی‌ها 1.94 برابر میزبان، پاس درست دادند. اما این برتری حدودا دو برابری رئال در بازی با توپ، بازی را به سود این تیم به پایان نرساند.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا


رئال مادرید بازی را هجومی آغاز کرد اما مسابقه‌ای که در دقایق ابتدایی‌اش به نظر می‌رسید یکی از بازیهای پرگل یک چهارم نهایی شود، بدون گل به پایان رسید. اتلتیکو بازی را با 42 درصد مالکیت توپ به پایان رساند. تعداد پاس‌های درستِ رئالی‌ها 464 بود و اتلتیکو 239 پاس درست داشت. یعنی رئالی‌ها 1.94 برابر میزبان، پاس درست دادند. اما این برتری حدودا دو برابری رئال در بازی با توپ، بازی را به سود این تیم به پایان نرساند.

وقتی اتلتیکو فشرده شد

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو


 دیه‌گو سیمونه که تیم‌اش در دقایق ابتدایی فضاهای زیادی میان خط دفاع و میانیِ خود، به بنزما و رونالدو و بیل می‌داد؛ خیلی زود گرایشِ بازی‌اش را تغییر داد: چنانکه در تصاویر مربوط به متوسطِ جاگیری بازیکنان(تصاویر سمت چپ برای اتلتیکو و تصاویر سمت راست، برای رئال مادرید است) در هر 15 دقیقه می‌بینید، ‌هافبک‌های کناری اتلتیکو پس از 15 دقیقه اول بازی، شیفت به کانال‌های مرکزی پیدا کردند و گریژمن هم از مانزوگیچ فاصله گرفته و نزدیک به هافبک‌های میانی بازی کرده تا رئال که بیل و بنزما و رونالدو را در 15 دقیقه اول نزدیک به محوطه جریمه اتلتیکو داشته؛ نتواند فضای ضربه‌زنی در یک سوم دفاعیِ اتلتیکو پیدا کند. این فشردگی در یک سوم میانی، تا پایان نیمه اول ادامه داشته اما در نیمه دوم اتلتیکو فشردگی در کانال‌های میانی را درحالی کم کرد که رئالی‌ها در انجام حملات متمرکز، قدرت نیمه اول را از دست داده بودند.



بازیسازیِ واران، پوشش‌های راموس

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو
عملکرد واران

این تصویر، نمودارِ پاس‌های واران را نشان می‌دهد. واران در حالی به 91 درصد پاس درست رسید که مناطق ارسال پاس‌ها و شکل پاس‌های او نشان می‌دهد، این بازیکن شعاع حرکتی‌اش شبیه یک هافبک دفاعی بوده است. خط دفاع رئال در اغلب دقایق، نزدیک به وسطِ زمین مستقر بود و این در شکل بازی واران موثر بود اما کیفیت فردیِ واران در بازی با توپ، در طراحی چند حمله‌ی رئال به خصوص در نیمه دوم نقش مهمی داشت.

 

عملکرد راموس


راموس هم مثلِ واران، در یک سوم میانی بیشتر ضربه به توپ داشته تا در یک سوم دفاعی. بالا بازی کردنِ مارسلو، باعث شده بود راموس زمانِ زیادی را در سمت چپ برای پوشش فضای پشتِ مارسلو بگذراند. درصد خطای پاس‌های بلند راموس اما زیاد بود. راموس 85 درصد پاس درست در این بازی داشت.



مهاجمان رئال دور از محوطه جریمه

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو


عملکرد رونالدو

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو


عملکرد بیل

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو

عملکرد بنزما

این سه تصویر به ترتیب عملکرد رونالدو، بیل و بنزما را در بازی با همبازیان‌شان نشان می‌دهد. رونالدو 88 درصد، بنزما 81 و گرت بیل 73 درصد پاس درست داشتند. مهمتر از این اما: رونالدو سه بار در محوطه جریمه فرصت پاس دادن پیدا کرده؛ یک بار پاس نادرست داده و دو پاس عرضی و رو به عقب داشته است. گرت بیل هم در محوطه جریمه سه بار فرصت پاس دادن پیدا کرده و هر سه بار تصمیم نادرست گرفته است. بنزما مهاجم مرکزی رئال هم متاثر از فشردگی خطوط دفاع و میانی اتلتیکو، به ندرت موفق شده نزدیک به محوطه جریمه یا داخل محوطه جریمه، کارساز شود. البته بنزما یک پاسِ کلیدی در محوطه جریمه اتلتیکو داده(با رنگ زرد در تصویر مشخص شده است.) مدافعان میانی رئال بیشتر در یک سوم میانی با توپ کار کرده‌اند اما از سوی دیگر مهاجمان رئال هم اغلب دور از محوطه جریمه صاحب توپ شده‌اند. اتلتیکو اگر بتواند در نیمه اول بازی برگشت هم فشردگی میان خط دفاع و میانی و تجمع در مناطق مرکزی را خوب اجرا کند؛ رئال مادرید کار سختی خواهد داشت.



ضرباتی که منجر به گل نشد

چند نکته تاکتیکی از بازی رئال - اتلتیکو

این تصویر مجموعِ شوت‌های بنزما و رونالدو و بیل در طول 90 دقیقه را نشان می‌دهد. رئال دو بار از داخل محوطه جریمه ضربه به چارچوب زده؛ یکی شوت دقیقه 4 گرت بیل و دیگری ضربه دقیقه 90 رونالدو. درواقع پس از دقایق ابتدایی و فشرده‌تر شدن فضاها میان خط دفاع و هافبک اتلتیکو و شیفت شدن هافبک‌های کناری این تیم به مناطق مرکزی، رئال فقط یک ضربه به چارچوب از داخل محوطه جریمه زد، آن هم در دقیقه 90. دو ضربه در چارچوبِ دیگر از پشت محوطه جریمه و از فاصله‌ی دور زده شده که توسط دروازه‌بان اتلتیکو مهار شده است. ضربات دیگر یا بلاک شده(رنگ زرد) و یا بیرون از چارچوب(رنگ نارنجی) بوده است. سیمئونه برای بازی برگشت هم تلاش خواهد کرد بیل و رونالدو و بنزما را از محوطه جریمه‌ی تیم‌اش دور نگه دارد و مناطق ضرباتِ نهایی رئال را هم عقب ببرد. اتلتیکو در خط حمله، خلاقیت و قدرت ضربه‌زنی فصل گذشته را ندارد، اما سیمئونه می‌داند که اگر نیمه اول بازی برگشت را هم بدون گل خورده سپری کند؛ شانسِ زیادی برای صعود به نیمه نهایی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس