کد خبر 399754
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

منابع خبری می‌گویند وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش وارد لندن شد تا با همتایان اروپایی خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ رایزنی کند.

به گزارش مشرق، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش برای رایزنی با وزرای خارجه کشورهای اروپایی وارد لندن شد.

این خبر را خبرنگار «سی‌بی‌اس نیوز» مخابره کرد.

رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 روز جمعه برای انجام هماهنگی‌های داخلی این گروه موقتاً متوقف ماند تا طی روزهای آینده از سر گرفته شود.

آقای ظریف روز شنبه در مطلبی در فیسبوک خود نوشت اعضای هیئت مذاکره‌کننده ایران آمادگی ادامه گفت‌وگوها بر سر جزئیات حتی در زمان تعطیلات نوروز را داشتند اما طرف مقابل خواستار زمان بیشتر برای هماهنگی‌های داخلی شد.

روز جمعه در بروکسل، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور فرانسه «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

«ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین روز گفت گفت «جان کری» روز شنبه در لندن با وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی، موسوم به «تروئیکای اروپا» برای رایزنی در خصوص این مذاکرات دیدار خواهد کرد.

این رایزنی‌ها از یکشنبه هفته گذشته با دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در «لوزان» سوئیس آغاز شدند و قرار است چهارشنبه هفته جاری بار دیگر از سر گرفته شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس