کد خبر 382733
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: نباید فراموش کرد که این بازیکنان استحقاق کمال احترام را دارند و شرم‌آور و ننگ‌آور است که برخی افراد خاص باعث شرم کل کشور می‌شوند.

کی‌روش: برخی افراد خاص باعث شرم کل کشور می‌شوندبه گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران ایرانی درباره اتفاقات حاشیه‌ای این جام و صحبت‌های جنجال برانگیزش درباره داوری‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها حق دارند که از جزئیات باخبر شوند. بعد از بازی با بحرین، گزارشگری از من درباره داوری پرسید اما گفتم که درباره داوری‌ها حرف نمی‌زنم. با این حال گفتم که داورها بهتر است در تصمیم‌هایی که می‌تواند سلامت بازیکنان را به خطر بیندازد دقت بیشتری کنند. اتفاقاتی مانند ضربه زدن با آرنج می‌تواند خطرناک باشد و داورها باید از تصمیم‌های این‌گونه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: داورها باید فعال‌تر عمل کنند اما یکی از نمایندگان AFC که در آنجا حاضر بود از حرف‌هایم سوءبرداشت کرد. آنها فکر کردند که من از کمیته داوران AFC انتقاد می‌کنم و مرا جریمه کردند. به دلیل این برداشت اشتباه برای من و فدارسیون فوتبال ایران پرونده‌ای باز شد و برای من سخت است که بپذیرم وقتی که هنوز این پرونده باز بود چرا برای بازی ما و عراق همین داور را انتخاب کردند. AFC‌ داوران دیگری داشت که می‌توانست از آنها استفاده کند.

کی‌روش همچنین گفت: اماراتی‌ها بعد از بازی با ایران هر چه خواستند گفتند و حتی قضاوت داور را شبهه‌دار توصیف کردند اما کسی برابر این حرف‌ها واکنش نشان نداد. من هنوز از رفتار متناقض AFC در برخورد با افراد مختلف در شوک هستم. آنها این کار را برابر چشم میلیون‌ها نفر انجام دادند.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر نمی‌کنید با توجه به 10 نفره شدن ایران بازیکنان از نظر بدنی تحلیل رفتند؟ گفت: چه اتفاقی رخ می‌دهد که تیم ده نفره می‌شود و با یک بازیکن کمتر پا به پای حریف می‌جنگد؟ به طوری که نتیجه دو بر یک را دو بر دو می‌کند و نتیجه سه بر دو را دوباره به تساوی سه بر سه می‌کشاند؟ وقتی عملکرد یک تیم در طول 90 دقیقه و در این هوای گرم را می‌بینیم و همین‌طور می‌بینیم بازیکنان ایرانی 120 دقیقه ده نفره تلاش کردند پس آنها از نظر بدنی قوی بودند. این بازیکنان جانشان را در زمین دادند.

او ادامه داد: تا زمانی که بازیکن‌مان اخراج نشده بود بازی خوبی را انجام می‌دادیم اما بعد از آن عراق بهتر از ما بود. اگر پولادی اخراج نمی‌شد و ما 10 نفره نمی‌شدیم شرایط فرق می‌کرد. فراموش نکنید این بازیکنان شایسته تقدیر هستند و شرم و ننگ برای یکسری افراد خاص است؛ تاکید می‌کنم یکسری افراد خاص. چون من همه رسانه‌ها را همانند هم نمی‌بینم. دو الی سه نفر هستند که در یکی از رسانه‌ها با کارهایشان باعث شرم کل کشور شده‌اند. بعضی از این افراد به خاطر خط هایی که می‌گیرند و به خاطر منافع شخصی رفتار بدی علیه تیم ملی داشته‌اند. آنها از یک سری افراد ورزشی در ایران که خیلی‌ها آنها را می‌شناسند خط می‌گیرند تا علیه تیم ملی کار کنند. آیا این افراد می‌دانند که چه کار می‌کنند؟ بازیکنان من جنگیدند و شایسته تقدیر و احترام بودند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر اینکه پنالتی‌زن‌ها از قبل تعیین شده بودند یا در انتهای بازی انتخاب شده بودند؟ بیان کرد: روز قبل تمرین‌های ویژه‌ای را برای زدن پنالتی انجام داده بودیم. ممکن است زمانی پنالتی‌ها به نفع شما نباشد. نمی‌توانیم درباره زدن پنالتی توقع‌های زیادی داشته باشیم. احسان حاج‌صفی که پنالتی اول ما را زد روز گذشته یکی از بهترین پنالتی زن‌های ما بود. شما دیدید بازیکن عراق هم نخستین پنالتی را از دست داد. پس بنابراین نمی‌توان درباره پنالتی‌ها توقع‌ زیادی داشته باشیم. یکبار دیگر تاکید می‌کنم؛ از بازیکنانم متشکرم. از همه کسانی که در این شرایط از ما و تیم ملی حمایت کردند ممنون هستم. همین طور از کسانی که اعتقادشان را از تیم ملی از دست ندادند و ایمان داشتند می‌توانیم پیروز شویم تشکر می‌کنم.

کی روش ادامه داد: من از همه هواداران و حتی افرادی هم که ما را دوست ندارند تشکر می‌کنم و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم. اگر آنها می‌توانند کار بهتری انجام دهند بهتر است پیش بیایند و لازم نیست که از پشت پرده یا زیر میز اهداف‌شان را دنبال کنند. از این گونه افراد در فوتبال ایران هم هستند.

وی درباره آینده فوتبال ایران و خودش نیز گفت: سوال درباره آینده فوتبال ایران مهم‌تر است. یک بار برای همیشه به فدراسیون های دیگر کشورها نگاه کنید و ببینید که حتی کشورهای در حال توسعه چه رویکردی به فوتبال دارند. در این صورت مطمئنم که جواب‌تان را پیدا می‌کنید.

کی‌روش افزود: تاکنون چقدر در فوتبال ایران روی پایه سرمایه‌گذاری شده است؟ چقدر به آموزش جوان‌ها، کیفیت زمین چمن و امکانات فوتبال بها داده شده است؟ برای مثال به فدراسیون پیشنهاد دادم که دپارتمان حرفه‌ای تیم های ملی را با حضور افراد خیلی متخصص تشکیل دهد تا تمام وقت‌شان برای تیم های ملی باشد. چند وقت است که می گویم به کیفیت زمین چمن آکادمی توجه کنند چون بدون زمین خوب کار پیش نمی رود. 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: از نظر من ایران پتانسیل بالایی در فوتبال دارد، چون عشق به فوتبال در این کشور هست و من در این چند سال این مساله را به خوب درک کرده‌ام. اکنون زمان و مکان تغییر و حرکت رو به جلو است. زمان آن رسیده که به افرادی که می خواهند جایگاه فوتبال ایران را پایین بیاورند، "نه" بگوییم. کسانی که فقط به جایگاه و منافع خود فکر می‌کنند. تغیرات همیشه هزینه‌بر است اما اگر تن به تغییر ندهید پیشرفتی هم در کار نخواهد بود.

کی‌روش در ادامه به منتقدانش اشاره کرد و گفت: صادقانه نگاه کنید. من تاکنون درباره باشگاه‌ها و مخصوصا آنهایی که همیشه از تیم ملی و بازیکنان انتقاد می‌کنند، حرفی نزده‌ام اما ندیده‌ام در این چهار سال، آنها صحبتی کنند که باعث پیشرفت فوتبال ایران شود. برخی مربیان همیشه جزو نخستین منتقدان هستند اما هرگز درباره کیفیت زمین ها و آموزش جوان ها حرف نمی زنند.

وی افزود: در نتیجه فکر می‌کنم که اگر آنها کمتر حرف بزنند، کارایی بیشتری برای باشگاه خود خواهند داشت! صادقانه نگاه کنید؛ آیا باشگاه های ایرانی در چهار سال گذشته وضعیت خوبی در آسیا داشته‌اند؟ مطمئنم که اگر تصمیم‌های بهتری در آینده گرفته شود، فوتبال ایران پیشرفت می‌کند، پس باید روی زمین‌های بهتر، مربیان بهتر، مسائل پزشکی بهتر، فوتبال پایه و از این قبیل، بیشتر کار کرد.

کی روش همچنین گفت: عراق در چهار سال اخیر 73 بازی انجام داده اما ما فقط 52 بازی کردیم. تمام جوان‌های تیم عراق 20 تا 25 بازی ملی دارند. اگر می‌خواهیم به آینده نگاه کنیم باید به تمام این جزئیات دقت کنیم، در غیر این صورت سایرین رشد می‌کنند و ما عقب می‌مانیم.

وی درباره آینده شخص خودش در فوتبال ایران نیز گفت: من آدم مهمی نیستم. با من یا بدون من، باید ببینیم که مدیران و مقامات فوتبال ایران چه کاری می توانند انجام دهند. شاید کنار هم کار کردن به تفاهم کامل نیاز نداشته باشد اما همه باید در یک هدف، متحد باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    باعث وبانی باخت ایران به عراق داور استرالیای شد بی شرفها سیاست را باورزش قاطی کردند میدان ورزش بایستی باعث اخوت وبرادری بین جامعه جهانی باشد ولی فیفا با داوران مغرض سیاسی وبعضا خریداری شده همیشه حق ایران را پایمال میکنند. دولت محترم جمهوری اسلامی باید رسما به محاکم بین المللی شکایت کند
  • کانون مر بیان ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    کیروش بای بای کفاشیان گود بای...
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    کانون مربیان خفه بمیر
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    آقای کی روش با این سخنان نشان دادی که شایسته اعتماد ما بودی. امیدواریم بازهم بمانی.
  • مجید ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    کی روش نظم و مدیریت و کار گروهی و تیمی و ...را به فوتبال ملی تزریق کرد و از طرف دیگر هیاهو جو سازی توهم بازیکن سالاری خودخواهی و تک روی را از تیم ملی حذف کرد این مربی باید تا اخر جام جهانی 2018 در راس مربی گری کل تیمهای ملی فوتبال باشد تا بتواند انقلابی فرهنگی اخلاقی و فکری در فوتبال کشور به وجود اورد و شر بازیکن سالاری و دلال سالاری و....کم شود
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    خیلی از صداقت کی روش خوشم میاد فوتبال ایران به آدمای اینچنینی نیاز داره اگر از دستش بدیم تا صد سال دیگه بلند نمیشیم از صفر که نمیشه به صد رسید باید پله پله پیش رفت توقع زیادی ایجاد کردن جز زود به شکست رسیدن نتیجه دیگه ای نداره کیه که اینا براش مهم باشه؟ حالا شما از روی دلسوزی بگو آقای کی روش گوش شنوایی نیست به شخصه دوستت دارم و هر کجا که باشی برای من محترمی حتی بیشتر از خیلی از داخلی ها که ادعای فوتبالی بودن دارند!
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    "شاید کنار هم کار کردن به تفاهم کامل نیاز نداشته باشد اما همه باید در یک هدف، متحد باشند."
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر ما در کارهامون روی رسیدن به هدف مشترک متمرکز میشیم؟
  • محمد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    گل هایی که ایران خورد واقعا آماتوری بود مدافعان ایران امروز چقدر بد بودن همین دفاع رو داشتیم که همین رو هم باختیم
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    همیشه یک مقصر می تراشیم اگر اخراج داور نبود یک بهانه دیگر و .... همیشه "چیزی از ارزشهای تیم کم نکنه" در میان است!!! مسئولین ورزشی... بازیکنان....مربیان یک نگاهی به فوتبال امارات فسقلی بیاندازند و خجالت بکشند
  • moli ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    بازهم حق خوری شد دم کی روش گرم
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    كي روش دوست دارم
  • مهدی مرادیفر ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    اگر میخواهید فوتبال را به مربی بومی وغیر از کیروش بدهند باید فاتحه این فوتبال را خواند او چند سال است که تیم مارا میشناسد تا یک نفر دیگر بیاورند وتیم مارا بشناسد چند سال زمان میبرد پس بهتر است اورا نگهدارند واز تجربیات او بطور کامل بهره ببرند
  • مسعود ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    به نظرم کیروش باید بماند و تیم را برای جام جهانی روسیه آماده کنه داور باعث باخت تیم ما شد فراموش نکنیم این صمیمیت و اتحاد تو تیم ملی رو مدیون کیروش هستیم. حتی تیم ملی ۹۸ هم انقرد متحد و همدل نبودند. خواهشا بزارین کیروش کارشو انجام بده
  • سعید ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر ما آدم بیسواد زیاد داریم چندساله که کیروش و کفاشیان با دور وبریاشون هرطور دارن فوتبالو نابود میکنن آخرش هم به به وچه چه چرا الکی خودمونو گول میزنیم باخت به آرژانتین چه دقیقه یک گل بخوری چه نود چه فرقی داره ما همیشه بازیکنامون تعصبی وباغیرت بودن این آقا لیگ کشورو نابود کرده به بازیکنای ملی پوش اجازه نداد برا تیمای باشگاهیشون خوب بازی کنن با لج بازی وباندبازی نکونام رحمتی وعقیلی رو گذاشت کنار امروز هم حقیقی با اون لایی خوردن و پنالتی گرفتنش جوابشو داد‏(چوب خدا خوب هم صدا داره هم تصویر‏)‏
  • نصیر ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کاری به بازی ندارم ولی این ساکسون ها چه استرالیای چه انگلیس چه امریکایی دیگه شورش رو در آورن اون از فیفا که به خاطر تحریم ها هنوز پول ایران رو نداده اون از اتحادیه اروپا که تمام پیشنهادهای بازی با ایران رو رد کرد که حتی کیروش هم به این حرکات سیاسی فیفا اعتراض کرد این هم از داور استرالیایی که هم اخراجش اشتباه بود و هم اخراج نکردن بازیکن خشن عراقیش
  • وفا ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    دست مریزاد کی روش, آفرین به جوانان با پشتکارمون, زنده باد ایرانی های پرانرژی و وفادار که همه جوره بچه ها رو دلگرم کردند و حضور گسترده شون همه رو شگفت زده کرده بود! یه خسته نباشید جانانه به همه عزیزان! این بچه ها با این همه چهره جوان کم تجربه ولی با استعداد و عملا بدون هیچ بازی آمادگی و با هیچی, از جون و دل مایه گذاشتند بخصوص تو این بازی آخر و فقط با سلاح عشق و پشتگرمی هوادارها تا لحظه آخر ایستادگی کردند. به سهم خودم صمیمانه دست مربی خوبمون, بچه های گلمون و ایرانی های با صفا رو میفشارم و با وجودیکه با تلخی حذف شدیم ولی از همدلی و همبستگی این چند روزه لذت بردم و سر بلندم.
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش باید بمونه
  • محمد باقر موسوی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش با هوشترین مربی بوده که من در عمر پنجاه ساله ام در تیم ملی دیدم. او انقلابی در این فوتبال کرده که جای تحسین و شگفتی داره ، در بازی با عراق هم ما با اشتباه به داوری باختیم و اگر پولادی اخراج نشده بود شاید با چند گل عراق را شکست داده بودیم. کی روش باید بمونه تا این فوتبال به تکامل برسه نه با این مربی وطنی و جار چی ها ما هیچ وقت به جایی نمیرسیم. ما از کیروش و تک تک ملی پوشان که تلاش خودشون را کردند و آنها را قهرمان آسیا میدونیم.
  • محمد باقر موسوی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش با هوشترین مربی بوده که من در عمر پنجاه ساله ام در تیم ملی دیدم. او انقلابی در این فوتبال کرده که جای تحسین و شگفتی داره ، در بازی با عراق هم ما با اشتباه به داوری باختیم و اگر پولادی اخراج نشده بود شاید با چند گل عراق را شکست داده بودیم. کی روش باید بمونه تا این فوتبال به تکامل برسه نه با این مربی وطنی و جار چی ها ما هیچ وقت به جایی نمیرسیم. ما از کیروش و تک تک ملی پوشان که تلاش خودشون را کردند و آنها را قهرمان آسیا میدونیم.
  • محمد باقر موسوی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش با هوشترین مربی بوده که من در عمر پنجاه ساله ام در تیم ملی دیدم. او انقلابی در این فوتبال کرده که جای تحسین و شگفتی داره ، در بازی با عراق هم ما با اشتباه به داوری باختیم و اگر پولادی اخراج نشده بود شاید با چند گل عراق را شکست داده بودیم. کی روش باید بمونه تا این فوتبال به تکامل برسه نه با این مربی وطنی و جار چی ها ما هیچ وقت به جایی نمیرسیم. ما از کیروش و تک تک ملی پوشان که تلاش خودشون را کردند و آنها را قهرمان آسیا میدونیم.
  • محمد باقر موسوی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    کیروش با هوشترین مربی بوده که من در عمر پنجاه ساله ام در تیم ملی دیدم. او انقلابی در این فوتبال کرده که جای تحسین و شگفتی داره ، در بازی با عراق هم ما با اشتباه به داوری باختیم و اگر پولادی اخراج نشده بود شاید با چند گل عراق را شکست داده بودیم. کی روش باید بمونه تا این فوتبال به تکامل برسه نه با این مربی وطنی و جار چی ها ما هیچ وقت به جایی نمیرسیم. ما از کیروش و تک تک ملی پوشان که تلاش خودشون را کردند و آنها را قهرمان آسیا میدونیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس