فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به روند ساخت S 300 بومی گفت: با تلاش متخصصان داخلی در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده‌سازی زیرسیستم‌های سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" به اتمام می‌رسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه می‌شویم.

به گزارش مشرق،  امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی از سامانه‌های مختلف و متنوعی متناسب با سطح نیازها در جهت ایجاد فضای امن در کشور استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه برای ایجاد فضایی امن در ارتفاع بلند، با استفاده از سامانه‌های بومی شده گفت: ما در این زمینه سامانه‌ "اس ۲۰۰" را مجهز به پروژه تلاش ۲ و ۳ کردیم؛ یعنی به‌صورت توامان از موشک‌های کلاس تلاش و موشک‌های اس ۲۰۰ جهت انهدام اهداف متخاصم استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه کار دیگری که در خصوص ایمن‌سازی فضای کشور در ارتفاع بلند انجام دادیم پرداختن به ساخت سامانه "باور ۳۷۳" است، افزود: ان‌شاءالله با تلاش متخصصان داخلی در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده‌سازی زیرسیستم‌های این پروژه به اتمام می‌رسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه می‌شویم.

 اسماعیلی درباره بازه زمانی ساخت زیرسیستم‌های پروژه باور ۳۷۳ نیز بیان کرد: به دلیل اینکه یک بخش این پروژه با امور تحقیقاتی مرتبط است، نمی‌توان زمان خاصی را برای آن عنوان کرد؛ اما مطمئنا به محض اتمام کار این پروژه، شلیک اولین موشک آن‌را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما لایه‌های پدافندی را همچون دژهای مستحکم از ارتفاعات پایین، متوسط و بالا مورد توجه قرار می‌دهیم؛ در خصوص سامانه پدافندی باور ۳۷۳ گفت: این سیستم پدافندی،  به‌صورت لایه به لایه عمل می‌کند و ضمن پوشش ارتفاع  بالا ارتفاع‌های متوسط و پست را هم تحت نظارت عملیاتی خود دارد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین گفت: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اعم از سامانه‌های پدافندی‌ ارتش، سپاه، و سازمان هواپیمایی کشوری، در یک کار منسجم باعث شده‌اند که فضای امنی را در سطح کشور شاهد باشیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    اگر نتونه حداقل در فاصله ۲۰۰ کیلومتری F-35 رو شناسایی کنه به نظرم خیلی فرقی با همون S200 بهینه شده نخواهد داشت. هرچند الان F35 به موشک کروز AGM-158 JASSM مجهز شده که از ۹۲۵ کیلومتری قابل شلیک هست.
  • کوروش بزرگ ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    واردفازابتدایی ساخت میشویم یعنی هنوزکارطراحی آن تمام نشده وساخت این سامانه سالهاطول میکشد
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    اس 200 ثابت است و رادار های رهگیر اون ارایه فازی نیست مثل باور 373 و دربرابر اخلال ضعیف تر و دقت شناسایی کمتری دارد باور 373 از موشک تلاش 4 استفاده میکنه که سریع تر وبسیار دقیق تر از موشک های حتی اس200 بهینه سازی شده است تاز جنگنده اق 35 عملیاتی نشده و مشکل نرم افزار و سوخت و توپ تیربار داره حالا کی به موشک agm158مجهز شده در ضمن agm 158 erاین برد را دارد بعدشم این موشک که به همین راحتی شلیک نمیشه باید مختصات دقیق هدف در خاک دشمن مشخص بشه و هر لحظه بروز بشه تا به هدف نزدیک بشه و بعد با رادارش به هدف برخورد کنه برای این کار از ماهواره نمیشه استفاده کرد موقعیت اولیه را میدهد ولی هر لحظه بروز نمیشه باید با پهپاد در عمق خاک دشمن حضور داشت تازه قیمت این موشک زیاده و سامانه های پدافندی با شناسایی به موقع میتونن نایود کنن حتی با موشک هم بصرفه است حمله کردن که به همین راحتی نیست
  • حسین ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    از یه طرف میگن باور داره تست نهایی خودش و انجام میده، از یه طرف دیگه میگن در آینده ای نه چندان دور وارد فاز ابتدایی ساخت میشیم.. آخر کدومش درسته
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    مشرق اگه نظراتمو منتشر نکنی نامردی
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    چند وقت پیش گفته بودند اولین شلیک گرمشو انجام داده چقدر خالی میبندن
  • کوروش بزرگ ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    واردفازابتدایی ساخت میشویم یعنی هنوزکارطراحی آن تمام نشده وساخت این سامانه سالهاطول میکشد
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    اینو منتشر کردی ولی نظراتمو نه
  • جواد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    چی می گی !!!!!!!!! 925km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    925 کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب همین الان بریم تسلیم بشیم دیگه چه کارییه؟؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    نامرده دیگه :))
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    ۹۲۵ کیلومتر??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 1
    یکشو بازم منتشر نکردی ولی بازم جای شکر داره یکیش منتشر شد اخه نظرم که مشکل دار نیست
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    سیستم Tor M1 هم که نمیتونه کروز stealth رو بزنه. این یعنی ما الان تا حد زیادی در برابر کروزهای stealth مثل همین AGM-158 JASSM آسیب‌پذیر هستیم و باید روش کار کنیم.
  • محمد ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    همه کشورها بعد از عملیاتی شدن تجهیزات نظامی اطلاع رسانی می کنند . ولی ما با شروع فقط یک ایده از دها ایده شروع می کنیم به خبر رسانی . این روش تبلیغات جواب نمیده.
  • حسین ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    ناشناس 10:58 این حرفا همش کشکه داداش،ما هی خودمونو گول میزنیم که اف 35 و اف 22 و موشکها و تانکها و توپها و همه سلاحهای آمریکایی از دم دچار هزار و یک مشکل هستن ولی وقتی خدایی نکرده بهمون حمله شد میخوایم از خواب بیدار شیم که دیگه خیلی دیره.. در ضمن سیستم کنترل موشک agm-158 جی پی اس هستش،من نمیدونم رو چه حساب میگی بابید پهباد تو خاک دشمن بفرستن!!! اگه قرار بود پهباد بفرستن که مرض نداشتن یه مو شک کروز یک و نیم میلیون دلاری با برد بلند بسازن،رو همون پهباد یه موشک کوتاه برد نصب میکردن و تمام :/ قبل از نظر دادن ویکی پدیا رو نخونین و بیاین خواهشا!!! مشرق لطفا منتشر کن
  • محمد ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    با منم چند بار اینکارو کرده ...
  • سعید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    امروزه جنگنده ها از فاصله دور موشک های کروز رو پرتاب می کنند ... پس سامانه های جدید باید بتوانند موشک های کروز در ارتفاع پست را شناسایی و رهگیری و منهدم کنند ... تهدید اصلی در مقابل کشور ما هم همین موشک های کروز است
  • نصیر ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    در آینده نه چندان دور وارد فاز طراحی میشن!..
  • حسین ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    آقا تو رو خدا یه دفه مثله آدم بگید ساخته شده یا نه؟کی تموم میشه؟فقط بلدن آدم رو هی بپیچونن...ولی دمشون گرم اگه ساخته بشه چی میشه.....
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    تورو به خدا فقط به طراحاش بگین ظاهر سامانه رو با هیبت طراحی کنن نه شکل اسباب بازی
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    دوستان قرار نیست که یه سامانه های پدافند هوایی بتونند همه تهدید ها رو رفع کنند. الان پاتریوت میتونه تمام تهدید های موجود رو پوشش بده یا اس400؟ هیچکدوم نمیتونند. اما میشه مدل هایی رو ساخت که بهترین عملکرد ها رو نسبت به همرده هاش داشته باشه. درضمن موشکی که 925 کیلومتر برد داشته باشه اونهم کروز به همین سادی شلیک نمیشه. برد رادار اف35 نمیتونه بیشتر از 300 یا 350 کیلومتر باشه. حتی بهترین آواکس ها هم نمیتونند چنین بردی رو در داخل خاک دشمن پوشش بدند. آمریکا برای شلیک موشک کروزی که بتونه 925 کیلومتر برد داشته باشه اصولا براش فرق نمیکنه موشک از اف35 شلیک بشه یا از اف5 چون نه برد رادار این جنگنده ها قابلیت پوشش داره و نه طول و عرض کشور عزیزمون ایران جوریه که برای هدف قرار دادن مرکزی ترین قسمت ایران نیازی به پنین بردی باشه و حداقل این موشک میتونه از 300 کیلومتر بیرون خاک ایران شلیک بشه و نیازی به جنگنده ی رادارگریز برای شلیک نیست
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    البته موضوع اینه که موشک های کروز نیاز به هدایت دارند مثلا توسط پهپاد ها. اگر بشه پهپاد رو هم ساقط کرد تقریبا موشک عملی نمیتونه انجام بده. از طرفی هم برخی موشک های کروز روی نقشه های هوایی از عوارض زمین که قبلا تهیه شده عمل میکنند. با اجازه ندادن به هواپیماهای جاسوسی به نزدیک شدن به مرزهای کشور هم میشه این موضوع رو هم پیشگیری کرد. اما به هرحال توی نیروهای نظامی همیشه پیشگیری نمیتونه کامل باشه. پس به چیزی که شما هم گفتی نیاز داریم
  • افشین تهران ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    1 0
    925 کیلومتر!!!!!!خوب اگه انقدر برد داره چرا از اف 35شلیکش میکنن که رادارش زیر 300کیلومتر برد داره؟؟؟دوستان عزیز شما فکر میکنید که نظامیان اونم این عزیزانیکه در 8سال دفاع مقدس حضور داشتند و همه کمبودها و سختیها رو کشیدن فکری برای این مشکلات نکردن؟؟ایا همه چی رو باید بیان باز کنن برای من و شما ییکه اصلا نیازی بدونستن این مطالب نداریم؟
  • جلال ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    مخصوصا کامیون کشنده ،کامیون اس 300 اس 400 ماز 7910 maz هستش خیلی چیز خفنیه
  • افشین تهران ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    سامانه باور مبوط به ارتفاع بلند هست و برای موشکهای کروز از سامانه های دیگر که در پایین شرح دادم استفاده میشه.
  • افشین تهران ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    عجب!!اماده سازی زیر سامانه ها یهنی کار طراحی تمام نشده؟؟این معنی رو شما ازش گرفتی؟زیر سامانه ربطش و فرقش با خود سامانه در چی هست؟؟
  • افشین تهران ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    درسته موشکش ازمایش شده اما میشه با سامانه دیگه ای ازمایش کرد.
  • افشین تهران ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    درسته که ما هنوز نتونستیم صاحب سامانه ای مثل اس 300یا 400رو داشته باشیم اما باز هم صاحب پدافند قدرت مندی هستیم که گواه ان شکار ار کیو170و پهباد اسراییلی و اخطارهای زیادیکه به یو2های امریکایی داده شده هست.سامانه هایی که ما در پدافند داریم ومن ازش خبر دارم شامل اس200که در مدل اولیه بردی 160ک م وارتفاع20000م را پوشش میدهد و در مدل وی گا 250ک م وارتفاع29000م و مدل وگا300ک م و ارتفاع 40000م و ماگا ام 300ک م و ارتفاع 29000متر و دی دوینابردی بالای 300تا400و ارتفاع 40000م را پوشش میدهد که مطمئنا در ارتقا این سامانه ایران بیکار ننشسته و از این موشکهای جدید هم به پدافند اضافه کرده است و البته بعد از این سامانه هاوک با برد 40ک م و ارتفاع 30م تا 17000م سامانه صیاد 1برد 34ک م و ارتفاع 500تا 27000و سام 6با برد 24.5ک م و ارتفاع 25م تا 14000م و مرصاد 40تا45ک م و ارتفاع 60تا18000م را پوشش میدهند و سامانه استاندارد که بر روی ناوها و ناوشکنها نصب شده که بردی 37ک م و ارتفاع 19000م را پوشش میدهند و همچنین سامانه بومی رعد و طبس که بردی 50ک م و ارتفاع 25000م را پوشش میدهند بهمراه تور ام 1و2و سامانه بوک 1و2از ما در برابر دشمن مواظبت میکنند .میبینیم که ما در پدافند سامانه هایی شرقی و غربی و بومی داریم که با پشتیبانی 40نوع رادار پیشرفته خارجی و بومی در حال رصد اسمان ایران عزیز هستند. عملکرد سامانه رعد شبیه به اس 300بوده و بزودی برد ان به 100ک م افزایش داده خواهد شد.با پیوستن باور به این شبکه میتوان گفت که اسمان ایران از امنیتی در منطقه برخوردار هست که مانندی نداردو باور هم مثل رعد طبس مرصاد وصیاد ساخته خواهد شد تا مهری باشد بر دهان طلبکاران همیشگی که بعید است که از رو بروند.یا علی ع ادرکنی.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    کاربران جوری نظر میزارن انگار طلب دارند از بچه های پدافندی و سپاه و طوری نظر مینویسند کسی ندونه فکر میکنه که اینها متخصص نظامی هستند که نظر های اینجوری میزارند اقا چرا فکر میکنید ایران نمیتونه موشک اس 300 بسازه الان ایران موشکهایی داره که در دنیا حرف اول رو میزنه قلوو نیست بگذارید بچه های سپاه و پدافند کار خودشون رو بکنند عوضه خسته نباشید برا خودتان نظر میزارید
  • سرباز وطن ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بعضی افراد حتی جرات گفتن اسمشونو ندارن بعد میان و حرف چرت هم میزنن گیریم اونات موشک کروز با بر 925 کیلومتر داشته باشن ما هم داریم بعدم باهاش میخوان چه غلطی بکنن شما احمقایی که از بس این شبکه های بیگانه رو نگاه کردید و فکر میکنین امریکا خیلی قدرتمنده و کسی زورش بهش نمیرسه پیش خودتون فکر نمیکنید پس چرا تا حالا غلطی نکرده؟!! جالب اینه که خود امریکایی ها هم میدونن ایران خیلی قدرتمنده و ازش میترسن بعد تو داخل کشور یه مشت بچه ی ترسو و کم عقل هستن که همش آب به آسیاب دشمن میریزن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه مرگ بر امریکا مرگ بر ترسوهای آسوده طلب درود بر انسانهای آزاده ی جهان جاوید و جاویدان ایران
  • سرباز وطن ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نظرمو بزار مشرق بعضی افراد حتی جرات گفتن اسمشونو ندارن بعد میان و حرف چرت هم میزنن گیریم اونات موشک کروز با بر 925 کیلومتر داشته باشن ما هم داریم بعدم باهاش میخوان چه غلطی بکنن شما احمقایی که از بس این شبکه های بیگانه رو نگاه کردید و فکر میکنین امریکا خیلی قدرتمنده و کسی زورش بهش نمیرسه پیش خودتون فکر نمیکنید پس چرا تا حالا غلطی نکرده؟!! جالب اینه که خود امریکایی ها هم میدونن ایران خیلی قدرتمنده و ازش میترسن بعد تو داخل کشور یه مشت بچه ی ترسو و کم عقل هستن که همش آب به آسیاب دشمن میریزن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه مرگ بر امریکا مرگ بر ترسوهای آسوده طلب درود بر انسانهای آزاده ی جهان جاوید و جاویدان ایران
  • حسن ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    عزیزان زدن کوروز مشکل مانیست باهر مسافتی که شلیک شده مشکل موشک بالستیکه وقتی که سرازیر شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس