بررسی تحولات پر شتاب عراق و سوریه نشان می‌دهد پروژه غربی- صهیونیستی تکفیری‌ها در منطقه شکست سختی خورده و برای کوبیده شدن آخرین میخ به تابوت داعش انتظار زیادی لازم نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - جبهه تروریسم و حامیان آن‌ها به ویژه غربی‌ها که به دنبال اجرای سناریوهای تجزیه دولت‌های منطقه هستند، در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی روزهای سختی را پشت سر گذاشته و با شکست‌های بزرگی در 2 جنگ با ارتش عراق و سوریه و شبه ‌نظامیان مردمی آنها مواجه شدند. 

در عراق با عنایت هوشمندانه مرجعیت عالی دینی‌، ارتش این کشور و گروه‌های داوطلب مردمی عراق در ماه‌های پایانی 2014 شکست‌های سختی را به تروریست‌های داعش وارد کردند. 

در سوریه نیز تروریست‌ها خسارت‌های غیر قابل پیش بینی را متحمل شدند و محاصره ارتش عربی سوریه بر ضد آن‌ها هر روز تنگ تر و مستحکم‌تر می‌شود.

شاخص‌های فروپاشی جبهه تکفیری در منطقه

پایگاه خبری تحلیلی البدیع نوشت: جنایت‌های وحشتناکی که تروریست‌های تکفیری به نام اسلام انجام می‌دهند و بسیاری از مسلمانان را به این بهانه قربانی می‌کنند، کوچک‌ترین شکی برای کسی باقی نگذاشته که غرب و هم‌پیمانان آن‌ها در منطقه تروریست‌های مزدور را از کشورهای مختلف جهان فراخواندند تا بتواند دولت مقاوم سوریه را تضعیف کرده و عراق را تجزیه کنند.

با این وجود حضور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در بین نظامیان ارتش خود در منطقه جوبر پیام‌های متعددی داشت که مهم‌ترین آن‌ها این است که ارتش و ملت و دولت راهکار مقاومت را در پیش گرفته و این راهکار تضمین‌ کننده اصلی نجات سوریه است و حضور سوریه در میدان نظامی تنها عاملی است که دو کنفرانس ژنو 1 و 2 را تفسیر خواهد کرد.
 
جنگ با داعش به پایان خود نزدیک می‌شود، چرا که این گروه تروریستی مجموعه عناصری از تابعیت های مختلف با اهداف مشخص است که اربابان آمریکایی و اسرائیلی برای آن‌ها تعیین کرده اند. آن‌ها از دلارهای نفتی بهره می‌برند که سران رژیم‌های واپسگرای عربی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این گروه‌ها کاملاً از عراق و سوریه بیگانه هستند و به همین علت است که موج فرار از این کشورها در بین عناصر این گروه‌ها توسعه پیدا کرده است.


شاخص‌های فروپاشی جبهه تکفیری در منطقه

هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند در برابر اراده ملت عراق و سوریه مقاومت کند، بسیاری از جوانان این کشورها به مبارزه با گروه‌های تکفیری پرداخته‌اند، چرا که ماهیت واقعی این گروه‌ها را می‌شناسند و دروغ‌های آن‌ها برایشان ثابت شده است.

توطئه‌ای که در سال گذشته برای آن برنامه‌ریزی شده بود، اشغال موصل از سوی داعش و رسیدن این گروه به بغداد و فتح دروازه‌های این شهر و پس از آن تسلط بر تمام عراق بود، اما بنا به دلایل زیر نه تنها تکفیریها در تحقق اهداف نهایی خود شکست خوردند، بلکه مناطقی را که اشغال کرده بودند نیز یکی پس از دیگری از دست داده و خسارت‌های فراوانی به آن‌ها وارد آمد. در ماه‌های اخیر روند شکست‌های این گروه به اوج خود رسیده، تا جایی که شاخص‌های آغاز فروپاشی این گروه مسلح در بسیاری از مناطق قابل مشاهده است. 

بعد از قدرت گرفتن داعش در طول چند ماه و دستیابی به برخی پیروزی ها، اما در ادامه روند سقوط و فروپاشی آن آغاز شد و همان طور که حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داده، سال جدید سال شکست کامل داعش و پیروزی نهایی ملت و دولت عراق خواهد بود.

شاخص‌های فروپاشی جبهه تکفیری در منطقه

ارتش عربی سوریه نیز موفقیت‌های بزرگی را در جنگ با تروریست‌ها به دست آورد، تروریست‌هایی که بنا بر اظهارات مقامات سوری از 88 کشور دنیا به این دو کشور عزیمت کردند تا بتوانند توطئه‌های شوم غربی و اسرائیلی و رژیم‌های واپسگرا و عربی را در آنجا اجرا کنند.
 
 بنابراین با بررسی تحولات شتابان اوضاع در عراق و سوریه می‌توان گفت که موفقیت‌های قابل توجهی از سوی ارتش عراق و سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی غرب و رژیم صهیونیستی و رژیم‌های واپسگرا و عربی به دست آمده است، پیروزی‌هایی که این پیام را می‌رساند که پروژه داعش که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آن طراحی شده بود، شکست سختی خورده است و اگر پیروزی‌های دولت‌های عراق و سوریه به همین روال ادامه پیدا کند برای کوبیده شدن آخرین میخ به تابوت داعش و از بین رفتن توطئه پایانی اربابان آمریکایی و صهیونیستی آن‌ها انتظار زیادی لازم نیست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ان شا الله با مقاومت مردم منطقه نابودی ظلم سریع تر به وقوع می پیومنده
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    با مرگ شاه ملعون سعودی ان شا الله نابودی طوله هاش هم برسه
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مرگ بر داعشی
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اگر امریکا که اجازه نمیده
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تحلیل خوبی بود ممنون مشرق
  • مجید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این ملعون مرده صداشو در نمیارن
  • حسين ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نگارنده محترم و همفکران گراميشان بيشتر از سه سال شده که دلخوش به اين عبارات هستند
  • مهدی اسدی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام : ماهم در جنگ تحمیلی 8 سال در مقابل شر ق آن زمان و غرب مقاومت کردیم و نتیجه آن هم پیروزی بر دشمن بود که بحمدالله نصب کشور گردید. خداوند وعده کرده پیروزی همیشه با جبهه حق خواد بود مشروط به صبر و مقاومت در نتیجه عراق ، سوریه ، لبنان و جبهه مقاومت .
  • سيد عادل ميراحمدي بهنميري ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام. جبهه مردمي جريان تكفيري مانند قدرت امريكا تنها؛ از بين مي رود. حسبناالله و نعم الوكيل،نعم المولي و نعم النصير. التماس دعا ياعلي(ع)
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    باید ارتش عراق بعد از پیروی وارد سوریه بشود و کار تروریست ها را یکسره بکند.
  • ناصر ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بشار اسد باید یک پیام تلوزیونی در ارتباط با وقایع پاریس به غرب میفرستاد الان نه پس کی؟؟؟؟
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ان شاء الله
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    نمی دانم دلیل این خود فریبی ها چیست. وضعیت در سوریه در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است و پیشروی روز افزون داعش در شرق و النصره در غرب و جنوب سوریه ادامه دارد. در حالی که تنها راه ارتباطی ارتش سوریه به حلب هر روز باریگتر می شود و می رود که بزودی قطع شود. در عراق بعد از از پیروزهای اولیه ماه قبل جنگ در مناطق سنی نشین وارد روند فرسایشی شده است. واضح است که بسیاری از عشایر و مردم عرب سنی تحت تاثیر داعش و وفادار به آن هستند. در این حین اصرار سیاستمداران سنی و آمریکا برای تشکیل ارتش سنی به بهانه بدرفتاری شیعیان با مردم اهل تسنن به خوبی نشان می دهد که آمریکا با هوشمندی تمام خود بخود در حال تجزیه عراق است. همه نظر سنجیها هم نشان می دهد که تفکر تکفیری در میان اعراب سنی و حتی سایر اهل سنت دنیا روز به روز محبوبتر می شود تا جایی که برخی آمارها حکایت از تمایل 90 درصد جوانان سعودی به داعش دارد. در روزهای اخیر و بعد از قتل توهین کنندگان به پیامبر توسط افراد وفادار به داعش، موج علاقه به داعش افزایش چشمگیری یافته است. این گرداب به این زودیها تمام شدنی نیست و از اول باید جلوی آغازش را می گرفتید. غرب عمدا سعی دارد با تکرار ماجرای حنگهای مذهبی اروپا که به نفی نهایی مذهب و ایجاد حکومتهای سکولار و ملی در اروپا منجر شد، مسلمانان را از خود اسلام خسته کند و کاری کند که پس از دهسال جنگ فرسایشی مسلمانان رو به سکولاریسم بیاورند. شما همان زمانی که سران ماسونی دنیا حنبش های عربی را از فیس بوک و توئیتر به راه انداختند و مدیریت کردند باید این روزها را می دیدید.
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    به امید خدا داعش و بانی هاش از بین خواهند رفت به زودی زود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس