اگرچه جنجال‌سازی رسانه‌های غربی مبنی بر توافق نسبت طرح خروج ذخایر اورانیوم ایران به روسیه با «تکذیب» وزارت‌خارجه همراه شد اما مردم‌ امروز از «منبع آگاه» با رد تکذبیه افخم، خبر می‌دهد که در راستای متقاعدکردن ایران به کاهش ذخایر اورانیوم خود این طرح روی میز مذاکرات قرار گرفته است.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****
روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز یکشنبه را با تمرکز خبری تحلیلی بر اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداختند؛ از سوی دیگر دیروز جنجال‌سازی رسانه‌های غربی مبنی بر توافق نسبت طرح خروج ذخایر اورانیوم ایران به روسیه با «تکذیب» وزارت‌خارجه همراه شد اما مردم‌امروز از «منبع آگاه» خبر می‌دهد که در راستای متقاعدکردن ایران به کاهش ذخایر اورانیوم خود این طرح روی میز مذاکرات قرار گرفته است.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری یک‌شنبه را با تیترهای «شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نظر شخصی و سیاسی خود را اعمال نخواهد کرد» و «نصب مجدد تابلو «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» پس از 5/7 سال» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· همدلی اصلاحات در انتخابات بهارستان

محمدرضا عارف سودای صدارت بر صندلی ریاست بهارستان را در سر می‌پروراند؛ سودای ریاست بر پاستور به «انصراف اجباری» انجامید، حال همگان منتظرند سیاست‌ورزی عارف یزدی را این بار در انتخابات بهارستان ببینند. روزنامه مردم سالاری در انعکاس سخنان محمدرضا عارف پیرامون فعالیت انتخاباتی اصلاحات نوشت «محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص برنامه‌هایش برای شرکت در انتخابات گفت: مشغول تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها برای حضور در انتخابات و چگونگی اجماع هستیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که شرایط کشور ایجاب می‌کند اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و باید با تفاهم حداکثری، کار را دنبال کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به احزاب اصلاح‌طلب، اظهار داشت: انتظارمان از تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب این است که با حداقل توقع و حداکثر مسوولیت‌پذیری اجازه بدهند پروسه اجماع را پیگیری کنیم. عارف با ابراز امیدواری برای رسیدن به اجماع در میان اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز کسب کنیم.

وی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل یادآور شد: بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. معتقدم می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشیم، این افراد می‌توانند پایه و محور تفاهم و همدلی باشند که این مسئله در پیشبرد برنامه‌های مجلس و پیشرفت کشور مؤثر است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اخبار برخی از رسانه‌های مخالف اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه در میان اصلاح‌طلبان اختلاف است و وی با سیدمحمد خاتمی اختلاف دارد، ابراز داشت: این مسائل فقط شایعه هستند و صحت ندارند»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار یک‌شنبه را به تیترهای «طرح آمران برگشت خورد!» و «برخورد قاطع نیروی انتظامی با دلواپسان موسیقی» اختصاص داد.

· متهم: محمود احمدی‌نژاد

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود با توجه به مستند «دهم» به ارزیابی آنچه موج بررسی تأثیر رفتار رئیس دولت دهم در وقایع سال 88 نام نهاده است، پرداخته است «این اولین انتقادی بود که از رفتار انتخاباتی احمدی‌نژاد در سال 88 در رسانه ملی صورت گرفت. در این برنامه تلویزیونی محمود احمدی نژاد به عنوان عامل و مسبب دو قطبی شدن انتخابات سال 88 معرفی شد. در ادامه این ویژه برنامه تلویزیونی صحنه‌های سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در 24 خرداد سال 88 در میدان ولیعصر تهران پخش شد و ضمن انتقاد از ادبیات رئیس‌جمهور سابق و استفاده وی از عبارت «خس و خاشاک» به مدیریت سابق صدا و سیما هم انتقاداتی درباره پخش این سخنان وارد گردید.

در این ویژه برنامه بلافاصله بعد از پخش سخنان احمدی‌نژاد در حمله به هاشمی بلافاصله بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در فردای مناظره که در آن از برخی بداخلاقی‌ها و رفتارهای تخریب کاندیداها و هوادارانشان انتقاد شده بود پخش گردید. در این ویژه برنامه تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد به عنوان تحریک‌کننده افکار عمومی و آغاز کننده درگیری‌ها و مناقشات بعد از انتخابات سال 88 معرفی شد و بر صندلی اتهام نشست. صداوسیما در اقدامی جالب توجه خود را هم بی‌نصیب نگذاشت و پس از عبور از احمدی‌نژاد، از عملکرد خود در آن دوران نیز انتقاد کرد. این مستند هر چند مختصر، اما به برخی عملکردهای صداوسیما نیز انتقاد وارد کرد و یادآور شد که شاید رسانه ملی نباید به پخش مستقیم برخی از حوادث اقدام می‌کرد.

موج انتقاد و متهم شناختن احمدی‌نژاد البته در این برنامه متوقف نشد. به عنوان مثال حسن بیادی، از اعضای ائتلاف آبادگران ایران اسلامی که در انتخابات 84 پشت سر احمدی‌نژاد ایستاد و در انتخابات دهم ریاست جمهوری از وی برائت جست، درباره نقش احمدی‌نژاد در حوادث پس از انتخابات 88 در مصاحبه‌ای با تابناک گفت: در آن دوران مخالفت‌ها علیه ایشان شدت گرفت اما یکی از دلایل رأی آوردن ایشان دو قطبی شدن انتخابات بود. این هم سیاست خودش بود که انتخابات دوقطبی شود. این دو قطبی شدن کشور ضربات مهلکی به کشور زد چرا که ظرفیت‌ها را از بین برد. در دوقطبی شدن جامعه رقابت را به دشمنی تبدیل می‌کند. دیدید که این اتفاق هم افتاد. محسن رضایی، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری 88 نیز در برنامه تلویزیونی «متن-حاشیه» به رفتار انتخاباتی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد هم وقتی گفت خس و خاشاک،‌ بعدش عده‌ای به خیابان آمدند. وی همچنین دوران این ادبیات را به پایان رسیده عنوان کرد.»

روزنامه مردم‌ امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌امروز با تیترهای «شورای نگهبان طرح حمایت از آمران به معروف را رد کرد» و «پیشرفت در مذاکرات» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· سکوت غرب؛ تکذیب ایران

وزارت خارجه «تکذیب» کرد اما مردم ‌امروز از «منبع اگاه» خبر می‌دهد؛ «منابع‌آگاهی» که در چند روز گذشته نامه محرمانه تهران به ریاض را به این روزنامه اطلاع دادند؛ مجتبی فتحی در این یادداشت نوشت «یک منبع‌آگاه با اعلام این خبر به «مردم ‌امروز» گفت که در راستای متقاعدکردن ایران به کاهش ذخایر اورانیوم خود این طرح روی میز مذاکرات قرار گرفت. به گفته این منبع که نخواست نامش ذکر شود «این طرح در حالی به هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پیشنهاد شد که پیش از آن بارها اعلام شده بود خروج مواد هسته‌ای از کشورمان جزو خطوط قرمز ایران محسوب می‌شود» او می‌گوید: «براساس آن طرحی به ایران پیشنهاد شده بود که با انتقال ذخایر اورانیوم خود به روسیه و تبدیل‌شدن آن به میله‌های سوخت موافقت کند.» به گفته این مقام آگاه، این طرح در مسقط هم بار دیگر روی میز مذاکره قرار گرفت. طرح خروج ذخایر اورانیوم ایران به روسیه طرحی است که به عقیده تحلیلگران غربی می‌تواند تا حدودی زیادی نگرانی‌ها را در موررد ذخایر اورانیوم ایران که به ادعای کشورهای غربی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای کاربرد دارد، برطرف کند»

· سودای احمدی‌نژاد بازگشت به قدرت

این روزها «بازگشت به قدرت» برای حامیان احمدی‌نژاد و هم اصلاح‌طلبان سوژه بسیار مناسبی است تا «سکوت» رییس جمهور سابق به «جنجال» خبری- تحلیلی بدل گردد، اعظم ویسمه در صفحه راهبرد روزنامه مردم‌امروز به سودای احمدی‌نژاد برای صدارت بر عالم سیاست پرداخت، این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به بررسی تیم رسانه‌ای، منابع مالی و رفتارهای تشکیلاتی آنان پرداخت و در همین راستا نوشت «یک مجموعه برای فعالیت سیاسی به غیر از بودجه و رسانه نیازمند پایگاه اجتماعی و مردمی است. حدود یک سال پس از تغییر دولت بود که مجموعه «هما» مخفف واژه‌های «هواداران محمود احمدی‌نژاد» اعلام موجودیت کرد؛ مجموعه‌ای که به گفته عبدالرضا داوری برای گردآوری حامیان و سمپات‌های محمود احمدی‌نژاد در همه استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفت. این تنها اقدام این جریان برای ارتباط با پایگاه اجتماعی‌شان نبود، براساس اخبار منتشرشده، محمود احمدی‌نژاد چندی است سفرهای استانی خود را آغاز کرده و با سفر به شهرهای مختلف در جمع مردم حاضر می‌شود..... سفر به طالقان که براساس گزارش خبرگزاری ایلنا با هماهنگی یک نهاد انجام شد، برگ تازه‌ای از ادامه روابط سیاسی احمدی‌نژاد با برخی از نهادهای خاص بود.... این رفتارها و اقدامات بسیار مشابه تحرکات وی در سال‌های 82 و 84 در دوران حضورش در شهرداری تهران است که ساعت‌ها به گفت‌وگوی مستقیم با مردم می‌نشست یا با لباس رفتگری به میان رفتگران شهرداری می‌رفت؛ اقداماتی که او را به یک رییس جمهور پوپولیست متهم کرد؛ اما او همواره با افتخار از این اقدامات یاد کرد.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «خیز جلیلی برای صندلی لاریجانی» و «طرح امر به معروف برگشت خورد» اختصاص داده است.

· خیز جلیلی برای صندلی لاریجانی

ضریب قدرت «شایعه‌ها» تحلیل‌ساز است؛ شایعات پیرامون آینده سیاسی سعید جلیلی کافی است تا مجتبی حسینی علی‌رغم تکذیب سعید جلیلی به تحلیل رقابت وی با علی لاریجانی در انتخابات اسفند 1394 بپردازد؛ وی در همین راستا نوشت «نیم‌نگاهی به مجموعه رفتاری جلیلی در آن مقطع، نشان از رضایت جایگاه و موقعیت فعلی او می‌تواند داشته باشد. از سوی دیگر سابقه اجرایی سعید جلیلی با علی لاریجانی قابل مقایسه نیست چنانچه حضور چند ساله در وزارت خارجه و نهایتاً دبیری شورای عالی امنیت ملی و حالا حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدی‌ترین سمت‌هایی است که جلیلی مدیریت آن را بر عهده داشته است و این سوابق به هیچ عنوان از لحاظ کمیت با مجموعه‌هایی که علی لاریجانی در آن‌ها حضور داشته و مدیریت کرده قابل قیاس نیست.

البته ساده زیستی و نبود تصور منفی نیز از نقاط قوت سعید جلیلی به شمار می‌آید.
با توجه به موقعیت فعلی علی لاریجانی در مجلس، رویکرد نسبتاً مثبت اصلاح‌طلبان به وی، محبوبیتش در قم به نظر می‌آید که شاید تلاش‌هایی از سوی پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها برای حضور جلیلی جهت رقابت با لاریجانی صورت بگیرد اما بی‌تردید سعید جلیلی نشان داده که با وجود احترامی که برای این گروه‌های سیاسی و آیت‌الله مصباح دارد، حرف شنوی مطلقی از سوی اینان ندارد و از موقعیت فعلی خود در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رضایت دارد و اگر هم بخواهد روزی دوباره همچون انتخابات مجلس ششم پا به عرصه بگذارد از قم نمی‌آید. جلیلی می‌داند که پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها برای ادامه حیات سیاسی خود به او نیاز دارند اما بی تردید این را هم می‌داند که دلیلی ندارد تا مأموریت جنگ تسویه با لاریجانی به او محول شود.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «تکذیب شایعه شبانه هسته‌ای» و «ستاره‌ای که دیگر ستاره نبود» اختصاص داد.

· شایعه عبور از خط قرمزها

روزنامه شرق به روایت شایعه شبانه هسته‌ای در صفحه سیاسی خود پرداخته است؛ در همین راستاگروه سیاسی روزنامه شرق نوشت «خبر در مورد مذاکره هسته‌ای ایران و ۱+۵ مثل گلوله‌برفی کوچکی است که در دامنه‌ای قل می‌خورد و به گلوله‌ای بزرگ یا شاید بهمنی تبدیل می‌شود. آخرین ساعات جمعه‌شب بود که خبرگزاری آسوشیتدپرس خبری منتشر کرد که توانست به گلوله برفی بزرگ تبدیل شود، آنچنان که حتی روی بازار ارز در تهران نیز تأثیر گذاشت. این خبر به نقل از دو مقام آگاه منتشر می‌شد که مدعی بودند «ایران و آمریکا به‌طور موقت توافق کرده‌اند ایران بخش قابل‌توجهی از اورانیوم غنی‌سازی‌شده خود را که می‌تواند در ساخت تسلیحات هسته‌ای به کار برود به روسیه منتقل کند.» اما این خبر به سرعت در داخل ایران تکذیب شد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز صبح روز گذشته ضمن تکذیب خبر آسوشیتدپرس تاکید کرد: «هیچ‌گونه توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره هنوز صورت نگرفته است.» افخم ادامه داد که «این‌گونه جوسازی‌های رسانه‌ای با اغراض خاص سیاسی صورت می‌گیرد و هدف اصلی آن تخریب فضای مذاکرات و پیچیده‌ترکردن حل و فصل موضوعات است.» دو دیپلمات به‌تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شدند که مذاکره‌کنندگان در گفت‌وگوهای هسته‌ای که در ماه دسامبر (۲۶ آذر) برگزار شد، برای اولین‌بار توانستند به دستورالعملی دست‌یاب‌اند که ضمن مشخص‌کردن حوزه‌های توافق احتمالی، رویکردهای مختلف برای حل مناقشات باقی‌مانده را هم تعیین کند. بازار ارز ایران در یک‌سال گذشته به‌شدت تحت‌تاثیر اخبار مذاکرات هسته‌ای بوده است؛ روزهای پرالتهاب مذاکره، بازار آنچنان تبی دارد که تا حدود زیادی به حال سکون درمی‌آید.»

روزنامه آرمان ‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «کلید روحانی در قفل 16 ساله» و «مساله ایران و آمریکا حل شده است!» اختصاص داد.

· سکان ریاست خبرگان به چه کسی می‌رسد؟

اصلاح‌طلبان از یک سو مجلس خبرگان را مکانی فارغ از بحث‌های «سیاسی» می‌دانند و از طرف دیگر برای تصاحب صندلی ریاست آن «سیاسی‌کاری» را آغاز کردند؛ روزنامه آرمان‌ امروز نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی پیرامون انتخابات مجلس خبرگان رهبری نوشت «در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان - که معمولاً در شهریورماه و اسفندماه هر سال برگزار می‌شود - حداقل دو ماه قبل از اجلاس رسمی خبرگان، یک جلسه با حضور اعضای هیات‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها و پنج نفر از خبرگان به تشخیص هیات‌رئیسه برای بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم مربوط به خبرگان و ایجاد هماهنگی و تنظیم عملکرد کمیسیون‌ها تشکیل دهد و گزارش جلسه را در اولین اجلاس رسمی خبرگان مطرح نماید.»

ایسکا نوشت؛ گفته می‌شود در جلسه پنجشنبه مباحثی در مورد ریاست مجلس خبرگان نیز مطرح شده است، این در حالی است که در این رابطه گفته‌های متناقضی از نمایندگان این مجلس شنیده شده است. چندی پیش آیت‌ا... حائری شیرازی در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد که در مجلس خبرگان هیچ کس نمی‌تواند درصورت کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به ریاست برسد. این در حالی است که آیت‌ا... محمد تقی واعظی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان بر گزینه هاشمی شاهرودی پافشاری کرد و گفت: بعید می‌دانم با ورود ایشان شخص دیگری پا به عرصه گذارد. آیت‌ا... محسن حیدری، نماینده اهواز نیز در همین خصوص گفت: به نظر من آیت‌ا... یزدی متصدی این پست خواهند شد. وی افزود: از شنیده‌های خودم این گونه استنباط می‌کنم که ایشان در آینده جایگزین مرحوم آیت‌ا... مهدوی‌کنی می‌شود. بی‌تردید در حضور آیت‌ا... هاشمی کمتر عضوی از مجلس خبرگان خود را برای جلوس بر کرسی ریاست این مجلس کاندیدا خواهد بود. تاکنون علما و اقشار زیادی برای راضی کردن آیت‌ا... هاشمی برای پذیرفتن ریاست مجلس خبرگان با او دیدار کرده‌اند و او گفته است: «درصورتی که بعضی افراد که آن‌ها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد»

· برخی از اطرافیان خاتمی تندرو و مقابل قانون بودند

محمد عطریانفر از اعضای فعال فتنه 88 در گفت‌وگو با روزنامه آرمان‌امروز به بررسی آنچه «عصر روحانی» می‌خواند پرداخته است؛ این فعال اصلاح‌طلب پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات 1392 را یک زایمان طبیعی اصلاح‌طلبی با وجود خاستگاه اصول‌گرایی ایشان دانست، وی همچنین نسبت به آسیب‌شناسی دولت خاتمی و همچنین تطبیق آن با دولت دکتر روحانی اظهار داشت «با این وجود معتقدم به اطرافیان و پیرامون آقای خاتمی می‌توان انتقاد کرد. برخی از اقدامات و رفتارهای اطرافیان آقای خاتمی به گفتمان و پارادایم کلی جریان اصلاح طلبی لطمه زد.

برخی افراد که امروز در کشور حضور ندارند با اقدامات تند، گام‌هایی را در جهت مقابله با قانون برداشتند که باعث خدشه به روح دموکراسی خواهی در ایران شد. این عده با نیت کمک کردن به آقای خاتمی وارد صحنه شده بودند، اما اقداماتشان برخلاف منافع آقای خاتمی و دولت اصلاحات بود.

به عنوان نمونه یک جریان نابخردانه، از همان ابتدای پیروزی آقای خاتمی در حاشیه شخصیت ایشان شکل گرفت که آقای‌هاشمی رفسنجانی را در نقطه مقابل آقای خاتمی تلقی می‌کردند. این عده در ادامه به تخریب و توهین به آقای‌هاشمی برآمدند. این اقدامات نه تنها کمکی به آقای خاتمی نکرد و بلکه طیف معتدل دولت سازندگی را نسبت به جریان اصلاحات بدبین کرد. از سوی دیگر، هر دولتی که در هر کشوری بر سر کار می‌آید نماینده اکثریت مردم آن جامعه است اما به اقلیت هم تعلق دارد و باید اقلیت را هم در بازی خود شریک کند. در ادبیات ما یک ضرب‌المثل با این مضمون وجود دارد که «دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد».

این ضرب‌المثل درباره دولت اصلاحات صادق است. در تعریف دموکراسی آمده است: دموکراسی بیش از آنکه در خدمت منافع اکثریت پیروز باشد باید در راستای تأمین حقوق اقلیت شکست خورده حرکت کند. دولت پیروز اصلاحات که با حمایت قاطع مردم برسر کار آمده بود باید فراتر از قواعد بازی سیاسی موجود در کشور منافع اقلیت شکست خورده را تأمین می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. دولت اصلاحات باید سیاست‌های خود را به گونه‌ای به پیش می‌برد که از سطح مخالفت‌ها هر روز کاسته می‌شد نه اینکه مخالفت‌ها تشدید شود.

خصلت یک عنصر پیروز در عرصه سیاست این است که باید به این قاعده پایبند باشد که «هزار دوست کم و یک دشمن زیاد است». دولت اصلاحات از این نقیصه رنج زیادی برد. همین نکته پاشنه آشیل دولت آقای روحانی هم می‌تواند باشد. بازی ندادن مخالفان می‌تواند پاشنه آشیل دولت آقای روحانی باشد. این خطر آقای روحانی را تهدید می‌کند که در تدبیر خود مخالفان، منتقدان و رقبای دولت خود را کوچک بشمارد. همواره یک گروه اقلیت از همبستگی، سختکوشی، هوشیاری وعدم غفلت بیشتری برخوردار هستند. در مقابل کسانی که به قدرت می‌رسند معمولاً بیشتر در معرض غفلت، غرور، اعتماد به نفس کاذب و بی نیازی از کمک دیگران قرار می‌گیرند. آقای روحانی هم باید مراقب باشد در معرض این لغزش‌ها قرار نگیرد.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «عزم دولت برای مقابله با شنود غیرقانونی» و «چرا به دولت روحانی امیدواریم» اختصاص داد.

· جزئیاتی از کتابی که خمیر شد

روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود به انعکاس اکبر نعمتی یزدی پرداخت و در همین راستا نوشت «مدیر کل امور اجتماعی وزارت کشور در دولت اصلاحات درباره کتاب 32 جلدی که در دولت قبل خمیر شد توضیحاتی ارائه کرد. این کتاب مجموعه تحقیقات درباره خشونت علیه زنان بود که طی 4 سال و مطالعه میدانی 28 استان تهیه شده بود اما دولت قبل تمام نسخه‌های آن را خمیر کرد. «اکبر نعمتی یزدی» به ایرنا گفت که برای انجام این تحقیق که از سال 1380 آغاز شد، 200 میلیون تومان هزینه شد و علاوه بر این مبلغ، هر استان بین 8 تا 12 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفت. به گفته او نظرات مسئولان عالی وزارت کشور، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این تحقیق اخذ شده و با توجه به حساسیت موضوع طرح و احتمال بروز تبعات منفی، برای تأمین سلامت مجریان و تسهیل دریافت اطلاعات «ستاد هماهنگی اجرای طرح» تشکیل شده بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا به خیر کنه جلیلی بیاد دیگه همه گرفتار می شیم، جلیلی احمدی نژاد دومه
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    فقط اونایی که اهل حرفند و جیب پر کردن از اومدن کسی مثل جلیلی ناراحت می شن .... چون مرام ایشون ساده زیستی و پاکی و صفاست و این به مزاق خیلیا خصوصا بعضی آقایون و آقازاده هاشون اصلا نمی سازه برای همین می خوان مردم رو از ایشون بترسونن ...
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    فعلا که گرفتار دولت تدبیر و امید شدیم
  • مسافر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مایی که آقازاداه یستیم از بی تجربگی و ساده گی جلیلی می ترسیم همونطور که تو انتخابات با وردش به کل جریان اصولگرایی گند زد
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    شایعه را شایع کردی
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    رنگ این روزنامه ها غیر از این که زرد است کاملا دنیا طلبانه است نه اصلاح طلبانه یعنی دائما به فکر کرسی های ریاست و اندیشه های مریض خود هستند
  • جانم فدای ایران ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اصلح جلیلی اصلح جلیلی اصلح جلیلی
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر مجلس آینده با اکثریت اصلاح طلبان تشکیل شود باید با انرژی هسته ای و موشک های بالستیک و جزایر سه گانه ایرانی خداحافظی کنیم .
  • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    انشاءالله مجلس آینده با اکثریت اصولگرایان و ریاست دکتر جلیلی تشکیل خواهد شد.
  • ناشناس ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    نه سازش نه تسلیم ؛ یار جلیلی هستیم
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    دکتر جلیلی از موضع قدرت و عزت و با تیزهوشی وارد مذاکرات میشد و باج به شغال نمیداد.
  • محسن ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    در خواب بینند پنبه دانه
  • مهدی از قم ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به کل مملکت امثال شما ادم های ساده که عالیجنابان به راحتی اداره میکنندتان گند زدید.زمانی که ایشان مسئول مذاکرات بودند طرفدارهای عالیجناب میگفتند ایشان بلد نیست مذاکره کند و کلا ما خیلی بلدیم.ولی الان میبینیم که اقایان خیلی کار بلد هم انرژی هسته ای را تعطیل کردند هم تحریم ها زیاد شد اینم وضع اقتصاد و بورس و نفت و..... خدا همتون رو شفا بده انشاا.... واقعا چیزی که پایان نداره جهل شما جماعت است
  • یییی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ساده زیست بودن همیشه رابطه مثبتی با مدیر خوب بودن نداره!
  • علی از تنکابن ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    دمت گرم آقا مهدی عزیز از شهر مقدس قم
  • رضا ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    رئیس مجلس آینده دکتر سعید جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس