کد خبر 375534
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

در حالی‌که از روز گذشته محورهای عملیاتی منطقه «القلمون» در ریف دمشق به شدت شعله‌ور شده و شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی است، در «حمص» شرکت گاز این استان هدف دو حمله تروریستی «داعش» قرار گرفت.

به گزارش مشرق، منابع میدانی سوری اعلام کردند، از روز گذشته اغلب محورهای عملیاتی منطقه القلمون که در جوار مرزهای لبنان قرار دارند، شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی بود.

این منابع در این خصوص توضیح دادند، یگان‌های ارتش سوریه تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به شهرک «عسال الورد» را دفع کردند و طی درگیری‌ با این عناصر 7 نفر از آنها را کشته و 10 نفر دیگر را زخمی کردند.

به موازات این حمله، یک گروه دیگر از عناصر مسلح یکی از پایگاه‌های ارتش در منطقه «راس المعره» را مورد حمله قرار دادند که نیروهای مستقر در این پایگاه نیز این حمله تروریست‌ها را دفع کردند.

در همین راستا، جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع «داعش» در گذرگاه‌های مرزی «میرا»، «مرطبیه» و «الزمرانی» را هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن آنها، عناصر تکفیری مستقر در این مواضع را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

دو منطقه «قاره» و «البریج» نیز شاهد تلاش بیش از 50 تروریست مسلح برای نفوذ به پایگاه‌های ارتش در این دو منطقه و مناطق اطراف بود که تحرکات آنها با حملات سنگین توپخانه ارتش سوریه مواجه شد تا تعدادی از این تروریست‌ها کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شوند.

از در استان حمص، واقع در مرکز سوریه، گروه تروریستی تکفیری «داعش» شرکت گاز سوریه، واقع در منطقه «الفرقلس»، در شرق حمص را مورد حمله قرار داد.

این حمله با انفجار دو دستگاه خودرو بمبگذاری شده توسط 2 انتحاری داعشی به نام‌های «ابو ایوب مغربی» و «ابوعلی مغربی» و منفجر کردن این خودروها اطراف شرکت گاز سوریه انجام شد که کشته و زخمی شدن تعدادی از رهگذران و افراد حاضر در این منطقه را موجب شد.

استانداری حمص با تایید حمله صورت گرفته توسط داعش، به شرکت گاز این استان و تاکید بر ناکام بودن این حمله، اعلام کرد که هدف داعش از این حمله تصرف این شرکت بوده است.

شرکت گاز الفرقلس، دومین شرکت گاز سوریه محسوب می‌شود و مسئولیت تامین گاز بخش اعظم مناطق سوریه را برعهده دارد. استانداری حمص تاکید کرد که این شرکت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هیچ یک از بخش‌های آن از دو حمله انتحاری فوق آسیب ندیده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    باسلام لطفأ گزارش های تحولات میدانی سوریه را با سرعت و دقت بیشتری پوشش دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس