کد خبر 375029
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که در کنفرانس بین المللی ورزش در دبی شرکت کرده است، بار دیگر بر ایده استفاده از کارت سفید برای برخی از تخلفات بازیکنان تأکید کرد.

به گزارش مشرق، میشل پلاتینی نخستین بار در ماه اکتبر این ایده را مطرح کرد که با مخالفت شدید سپ بلاتر رییس فیفا روبرو شد.

وی با وجود این اکنون یکبار دیگر در کنفرانس بین المللی ورزش دبی تأکید کرده است که فوتبال برای پیشرفت نباید از مطالعه رشته های ورزشی دیگر مثل راگبی و به کار گیری قوانین آنها هراسی داشته باشد.

پلاتینی اظهار داشت: کارت سفید ابتکار جدیدی است و به برخی از رفتارهای بازیکنان مثل نقش بازی کرد و یا حاضر جوابی در زمین مربوط می شود. افرادی که عاشق فوتبال هستند چنین رفتارهایی را نمی پذیرند.

رییس یوفا افزود: کارت های زرد همچنان وجود خواهند داشت اما استفاده از یک کارت دیگر هم می تواند جالب باشد. بازیکنان پس از دریافت این کارت ها برای چند دقیقه از زمین اخراج می شوند.

پیرلوییجی کولینا افسر ارشد داوری یوفا نیز ضمن تأیید اظهارات پلاتینی گفت که برخی از قوانین فوتبال باید ساده تر شوند تا این رشته تا حد امکان محبوبیت خود را در بین مخاطبانش حفظ کند.

وی تصدیق کرد: انواع مختلفی از قوانین آفساید وجود دارد. یافتن استاندارد برای این قانون سخت است. باید به مردمی که روبروی تلویزیون می نشینند و فوتبال تماشا می کنند اجازه بدهیم معنی آفساید را هم بفهمند.

منبع: گلف نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس