کد خبر 374941
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

سرمربی مکزیکی تیم ملی فوتبال ژاپن از خود در مورد اتهام دست داشتن در تبانی تعیین نتیجه یکی از بازی‌های لالیگا دفاع کرد.

به گزارش مشرق، چند پیش کمیته انضباطی فوتبال اسپانیا فهرستی 42 نفره از متهمان پرونده تبانی در یکی از بازی‌‌های هفته پایانی لالیگا در فصل 2011-2010 منتشر کرد که نام خاویر آگیره، سرمربی حال حاضر تیم ملی ژاپن نیز در آن وجود داشت.

آگیره متهم است در زمان برگزاری آن بازی میان تیم‌های ساراگوسا و لوانته در تاریخ 21 می سال 2011، که یکی از تیم‌های سقوط کننده به دسته دوم فوتبال اسپانیا را مشخص می‌کرد در قبال تبانی برای پیروزی ساراگوسا و ماندن این تیم در لالیگا سکوت اختیار کرده و به نوعی همدست تبانی‌ کنندگان بوده است.

آگیره در واکنش به این موضوع در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو، گفت: من 12 سال در اسپانیا مربیگری کردم و هرگز هیچ کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای انجام نداده‌ام. تنها کاری که برای رسیدن به پیروزی لازم دارید، تلاش است. من به هیچ کسی پاداش نمی‌دهم و انتظار پاداش گرفتن هم ندارم.

سرمربی مکزیکی تیم ملی ژاپن گفت که برای اثبات ادعایش حاضر است هرگونه همکاری لازم را با مسئولان رسیدگی به پرونده فساد تبانی فوتبال اسپانیا داشته باشد. وی افزود: تا زمانی که این پرونده بسته شود، من با مقامات فوتبال اسپانیا همکاری خواهم داشت.

آگیره 56 ساله که سابقه هدایت تیم‌هایی مانند اوساسونا، اتلتیکومادرید و اسپانیول را دارد، تأکید کرد متهم شدن وی به نقش داشتن در ماجرای تبانی فوتبال اسپانیا، هیچ تأثیری بر عملکرد او برای هدایت تیم ملی ژاپن نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: وکیلم به من گفته است در زمانی که اعلام می‌شود باید برای شهادت دادن در دادگاه حاضر شوم اما این موضوع روی کارم تأثیر نخواهد گذاشت. من حتی یک دقیقه از وقتم را برای فکر کردن به چیزی جز قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هدر نمی‌دهم. به بازیکنان هم دقیقاً همان چیزهایی را خواهم گفت که به شما می‌گویم. من مربی تیم هستم و روی کاری که باید انجام دهم تمرکز دارم. مایلم نگاهی به عملکرد 39 ساله من نگاهی داشته باشید. این ماجرا ذره‌ای بر کار من به عنوان سرمربی ژاپن تأثیر نخواهد گذاشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس