رسانه های خبری از قطع ارتباط با یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایر آسیا» که از اندونزی عازم سنگاپور بود، خبر داده اند.

به گزارش مشرق، بعد از گذشت چند ماه از حادثه مفقود شدن هواپیمای مالزیایی خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی امروز اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است.بنا بر اعلام «ایر آسیا»، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد امروز از صفحه رادار محو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات حمل و نقل اندونزی گزارش داده است که این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

بر اساس برنامه، این پرواز باید 4 ساعت قبل به مقصد می رسید، اما ارتباط با آن قطع شده و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

در پی بروز این حادثه، «ایر آسیا» اعلام کرده است که عملیات امداد و نجات برای شناسایی منطقه سقوط احتمالی این هواپیما، در جریان است. به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی و دریایی سنگاپور در این عملیات مشارکت دارند.«درک فن دام» کارشناس هواشناسی شبکه سی ان ان گزارش کرده است که در منطقه ای که این هواپیما در حال پرواز بوده، طوفانی شدید در جریان بوده است.

یک هواپیمای مالزیایی دیگر با 155 مسافر از صفحه رادارها محو شد/مفقود شدن هواپیمای قبلی مالزیایی به کجا رسید؟/ سقوط هواپیمای ناپدید شده رسما تأیید شد

مقامات اندونزیایی اعلام کرده اند که خلبان هواپیما پیش از قطع ارتباط، خواستار پرواز در ارتفاع بالاتر شده تا از ابرها فاصله بگیرد.آخرین تماس با هواپیما، در منطقه ای بین دو شهر «تانجونگ پاندان» و «پونتیاناک» استان «کالیمانتان غربی» اندونزی برقرار شده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود. 

یک هواپیمای مالزیایی دیگر با 155 مسافر از صفحه رادارها محو شد/مفقود شدن هواپیمای قبلی مالزیایی به کجا رسید؟/ سقوط هواپیمای ناپدید شده رسما تأیید شد

 سقوط هواپیمای ناپدید شده مالزیایی رسما تأیید شد

به گزارش اسپاتنیک، سازمان ملی نجات و جستجوی اندونزی اعلام کرد پرواز شماره QZ 8501 پس از مشکلات جدی و تلاش برای تغییر مسیر در دریا سقوط کرده است.

روزنامه رپابلیکا به نقل از نماینده این سازمان نوشت: "هواپیمای ایرباس A320، پرواز شماره QZ 8501 که از سوربایا به سمت سنگاپور در حال پرواز بود نزدیک جزیره بلیتونگ سقوط کرده است."

یکی دیگر از مقامات اندونزی اعلام کرد که این هواپیمای برای 4چهار ساعت و نیم سوخت داشته است و احتمال اینکه هم‌اکنون هنوز در حال پرواز باشد صفر است.

شبکه خبری راشا تودی نیز نوشت که بقایای این هواپیما در آب‌ها ساحلی جزیره بلیتونگ پیدا شده است.

هواپیمای ایرباس با بیش از 160 مسافر در مسیر سوربایا، اندونزی به سنگاپور، ساعاتی پیش ارتباط خود با برج مراقبت را از دست داد.

این هواپیما شامل 157 تبعه اندونزی، سه تبعه کره جنوبی، یک سنگاپوری و یک مالزیایی بود.



یک هواپیما با 239 مسافر ناپدید شد

در تاریخ 17 اسفند 1392 شرکت هوایی مالزی اعلام کرد پرواز شماره ˈام.اچ 370ˈ حدود ساعت دو و 40 دقیقه بامداد روز شنبه به وقت محلی فرودگاه بین المللی کوالالامپور را به مقصد چین ترک کرد.

این هواپیمای شرکت هوایی مالزی که با 239 مسافر از جمله 12 خدمه، 227 مسافر، از جمله دو کودک، از 13 کشور حضور داشتند در خط پروازی خود که از کوالالامپور عازم پکن بود، اوایل صبح روزشنبه ناپدید شد.

شبکه تلویزیونی چین نیز اعلام کرد که 158 نفر از مسافران این پرواز چینی بوده اند.

ˈاحمد جوهری یحیˈ مدیر اجرایی شرکت هوایی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد: ما بسیار متاسفیم که ارتباط با پرواز شماره ˈام.اچ 370ˈ که اوایل بامداد امروز از کوالالامپور عازم پکن شد را از دست دادیم.

این هواپیما بوئینگ 200-777 بوده است که مسیر بین کوالالامپور - پکن از از طریق شبه جزیره ایندوچاینا طی می کرده است. خبرگزاری رسمی چین نیز اعلام کرد، ارتباط با این پرواز هنگامی قطع شد که هواپیما در آسمان ویتنام بوده و هنوز به آسمان چین وارد نشده بود.

ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی معما شد

احتمال عملیات تروریستی در ساقط کردن این هواپیما را شب گذشته ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی در گفت وگو با خبرنگاران کلید زد و از امروز خبرهایی در مورد سوار شدن دو نفر با گذرنامه سرقتی دو اروپایی توسط رسانه ها و مقامات مالایی پیگیری شد. برخی مقامات امنیتی آمریکایی اعلام کرده اند، امکان دارد افرادی که با گذرنامه سرقتی یک شهروند اتریشی و یک ایتالیایی سوار هواپیما شده اند، با اهداف غیرتروریستی اقدام به این کار کرده باشند.این مقامات گفته اند، گذرنامه های سرقتی یا جعلی توسط قاچاقچیان و یا مهاجران غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرد و تروریست ها دست به این اقدام نمی زنند. (جزئیات بیشتر)

معاون وزیر حمل و نقل مالزی نیز اعلام کرد، هیچ گونه علامتی از هواپیما در مورد نقص فنی دریافت نشده و خلبان هواپیما در آخرین تماس در ارتفاع 35 هزار فوتی گزارشی از بدی آب وهوا نداده است.

اینترپل:هواپیمای مالزیایی اقدام تروریستی‌ نبود

صدای روسیه نوشت: رونالد نوبل دبیر کل اینترپل ضمن رد تروریستی بودن حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی تصریح کرد، اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوردیم و این اطلاعات نشان می دهد که ناپدید شدن هواپیمای مالزی نمی تواند یک حادثه تروریستی باشد.

وی همچنین گفت، دو ایرانی با استفاده از پاسپورت های سرقت شده ایتالیایی و اتریشی سوار بر این هواپیمای مسافربری شده اند. گمانه زنی های زیادی در خصوص علت ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده که انجام عملیات تروریستی و انفجار این هواپیما ظاهرا محتمل ترین احتمال به شمار می رود.

آیا آمریکا هواپیمای مالزی را سرنگون کرد؟

"مارک دوگان" رئیس سابق خطوط هوایی پروتیوس در مقاله ای که در روزنامه "پاریس مچ" چاپ شده است، نوشت: هواپیمای مالزیایی گم شده در هیچ کدام از مناطق تعیین شده توسط دولت سقوط نکرده بود و گروه های نجات در مناطقی که به اشتباه مشخص شده بود به جستجو می پرداختند.

دوگان بر این باور است که هواپیمای بویینگ 777 که حامل 239 نفر بود، در نزدیکی جزیره دیه گو گارسیا در اقیانوس هند سقوط کرده است. به عقیده وی این هواپیما ابتدا ربوده شده و پس از آن امریکا از بیم یک حمله تروریستی احتمالی، مشابه حملات 11 سپتامبر 2011، اقدام به سرنگونی آن نموده است.(جزئیات بیشتر)

ارتش اوکراین هواپیمای مالزیایی را به اشتباه ساقط کرده است

یک منبع آگاه که در وزارت دفاع اوکراین فعالیت دارد، به خبرنگار «ریانویستی» گفته که ارتش اوکراین در حین یک رزمایش نظامی در نزدیکی شهر دونتسک، هواپیمای مسافربری مالزیایی را به اشتباه با موشک‌های ضدهوایی هدف گرفته و ساقط کرده‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    باشه بابا.. کار ما نیست قبول کردیم.... همه دنیا میدونن همه این کارهای توسط ایرانی ها انجام میشه هواپیمای قبلی هم دو ایرانی توش بودن
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    تو راست می گی
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    :) یعنی آخر استدلالید به خدا. ناو عامریکایی زیر هواپیما مشغول مانور بوده بعدم با اون همه رادارش گفته ما سقوطی ثبت نکردیم!! خود عامریکایی ها میدونن چی کار کردن.
  • cyrus ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    جالبه خیلی از منابعتون از روسیه ست و امریکا باعث و بانی همه ی این حوادث! کیه که ندونه هواپیمای سرنگون شده بین مرز اوکراین و روسیه کار کی بوده!!! کمی فقط کمی به شعور خوانندهاتون احترام بزارین ! باسپاس!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    گور امزیکایی ها
  • امین ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    جناب ناشناس 11:29 شما اول برو یاد بگیر که امریکا رو چطور می نویسن بعد بیا نظر بده امریکا نه عامریکا حالا برو تا فردا 1000 بار از روش بنویس تا یاد بگیری
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    شما هم که مشخصه کاملا ایرانی هستی!؟!!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    با این تاکیدی که میکنی معلومه که اولا ایرانی نیستی؛ دوما کار دوستان ادمکش خودته صهیونیست.
  • امین ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    چند بار نوشتی آمریکا؟ مشقاتو بیار نشون بده
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    یه مقام وزارت دفاع اوکراین گفته ما اشتباهی این هواپیما رو سرنگون کردیم. همه هم میدونند که هیچ کسی به جز حامیان غربی روسای فعلی اکراین از این قضیه سود نمیبرن. شما هم کمی به خودت احترام بزار!!
  • aras ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    کار کی بود؟ تا جایی که ما یادمون روسیه تصویر ماهواره ای رو کرد که نشون میداد جنگنده اوکراینی به هواپیما نزدیک شده ، طبق اون سند ماهواره آمریکایی هم اون منطقه رو پوشش داده و میتونه آمریکا به وسیله اون حرفای روسیه رو تایید کنه ، بعد از اون دیگه نه اوکراین و نه آمریکا دیگه هیچ ادعایی نکردن
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    خوب برادر من نوشتن آمریکای بنده تموم شد دقت کردی چی گفتم یا بازم به طرز نوشتن میخای گیر بدی :))))
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    واضحه که کار آمریکاییاست سابقه ش در ساقط کردن هواپیماهای مسافربری خرابه مگه هواپیمای ایران خودمونو نزدن این وحشیای بی رحم !؟
  • ناشناس ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اینقدر نظر بیاید خود ندید
  • مهدی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر هواپیماها روسی و توپولف بودند الان بلندگو های یک عده گوش عالم را کر کرده بود ولی هر سه این هواپیما ها روسی نبودند و بوئینگ و ارباس بودند همانطور که کشتی پیشرفته کره جنوبی هم با 400 سرنشین غرق شد پس تصادف و حوادث در همه جای دنیا حتی کشورهای پیشرفته مانند کره جنوبی و ژاپن و مالزی و اروپا هم همیشه اتفاق می افتد .
  • امیر ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    خیلی واضحه که برادرمون مخصوصا نوشتن عامریکا با این کارشون یه کنایه ریز و خوشگل زده.اقای امین یا سن و سالی ازتون گذشته که متوجه نمیشید این کنایه هارو یا باید از روش چندبار بنویسی تا یاد بگیری انشاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس