نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه ارائه جام شیردال تقلبی به دولت ایران کلاه‌گذاری رسمی آمریکا بر سر میراث فرهنگی ما بوده است، گفت: دولت باید در این زمینه به مجامع بین‌المللی شکایت کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با اشاره اهدای شیردال تقلبی به مسئولان کشور به عنوان نماد حُسن نیت آمریکا به تقلبی بودن جام شیردال، اظهار داشت: دولت به جای نگرانی برای میدان امیرچخماق یزد، به جای اینکه جلوی تدفین شهدا در این میدان را بگیرد، بهتر است مراقب باشد که مانند جام شیردال، آمریکایی‌ها سرش کلاه نگذارند و شیردال تقلبی به او ندهند.

وی افزود: دولت باید تلاش کند همانطور که در بازگرداندن برخی از اشیای عتیقه ایرانی و تاریخی ما از فرانسه پیگیری‌های حقوقی سی و چند سال داشت، با پیگیری حقوقی جام شیردال اصلی را به کشور بازگرداند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه تصریح کرد: دومین نکته این است که دولت باید بابت این کلاهبرداری از آمریکا شکایت کند، چرا که ارائه جام شیردال تقلبی به دولت ایران کلاه‌گذاری رسمی آمریکا بر سر میراث فرهنگی ما بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ارائه یک شیردال تقلبی سر میراث فرهنگی ما کلاه گذاشتند، تأکید کرد: اگر مسئولان میراث فرهنگی از تقلبی‌بودن این جام شیردال خبر داشتند که باید پاسخگو باشند که چرا با پذیرفتن یک شیء تقلبی بعد از سفر روحانی به نیویورک مارش پیروزی زدند مبنی بر اینکه ما به آمریکا رفتیم و آنجا چنین اتفاق بزرگی افتاده است.

رسایی خاطرنشان کرد: اگر هم خبر نداشتند و آمریکا سرشان کلاه گذاشته، به مجامع بین‌المللی شکایت کنند و مراقب باشند که کلاه‌گذاری آمریکا بر سر برخی از نهادها فقط به شیردال خلاصه شود و این کلاه‌گذاری در جای دیگری اتفاق نیفتد، ما نگرانیم چنین کلاه‌گذاری‌های بزرگی در جاهای مهمتری مانند انرژی هسته‌ای و توافقنامه نهایی توسط آمریکایی‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: ارائه جام شیردال تقلبی به میراث فرهنگی ایران نشان می‌دهد که حتی در جاهای دیگر هم نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، شیردال مسئله کوچکی است ولی حکایت از یک واقعیت بزرگ می‌کند که آمریکا به دنبال استعمار و بهره‌برداری از حقوق ملت‌ها و توانایی‌های آنها هستند، ارائه جام شیردال تقلبی به میراث فرهنگی ایران در سفر روحانی به نیویورک نمونه کوچکی از این بی‌اعتمادی‌هاست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس