کد خبر 373720
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

طی چند روز اخیر مسئله ضرب و شتم دانش‌آموز یکی از دبستان‌های مناطق حاشیه‌نشین سنندج توسط معلم ورزش به یکی از سوژه‌های اجتماعی تبدیل شده که با اعتراض‌های شدید مردمی همراه بوده است.

 به گزارش مشرق، سه‌شنبه هفته گذشته در جریان زنگ ورزش یکی از کلاس‌های مدرسه‌ای ابتدایی در محله‌ای حاشیه‌نشین در سنندج یکی از دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی توسط معلم ورزش این مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
 
ضربه سهمگین معلم ورزش این دانش‌آموز را با مصدومیت شدیدی مواجه کرده و هم‌اکنون با گذشت 6 روز از این اتفاق، شاهد موج‌های گسترده‌ای در محکومیت این حرکت هستیم.
 
خبرنگار پس از بازتاب این خبر در بین اذهان عمومی و برای راستی‌آزمایی این مبحث به کمک یکی از آشنایان خانوادگی این دانش‌آموزان مصدوم به درب منزل وی مراجعه کرده و از نزدیک با چند و چون ماجرا آشنا شد.
 
پدر دانش‌آموز مصدوم به دلیل درخواست مسئولان مدرسه‌ای که فرزندش در آنجا تحصیل می‌کند از خبرنگار خواست تا پیگیر کامل ماجرا از لحاظ حقوقی نامی از وی، فرزندش و حتی مدرسه‌ای که این حادثه رخ داده است برده نشود و در ادامه این گزارش نیز همین امانتداری در خبر رعایت خواهد شد.
 
وی در ادامه به روند پیگیری موضوع پس از وقوع این حادثه و بازگشت فرزندش به منزل اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه ضربه‌ای که معلم ورزش به فرزندم وارد کرده بود آنچنان سنگین بوده که هم‌اکنون با گذشت 6 روز از این اتفاق هنوز آثار تورم بر پهلو و لگن پسرم قابل مشاهده است و از فردا صبح نیز امور مربوط به پزشکی قانونی و شکایات قانونی دیگر را پیگیری خواهیم کرد.
 
این شهروند سنندجی عنوان داشت: ضرب و شتم یک دانش‌آموز دبستانی به دلیل تعلل در پوشیدن لباس ورزشی توسط فردی بزرگسال آن هم معلم ورزش مدرسه امری ناپسند و نابخشودنی است و اگر هم ما این فرد را ببخشیم نمی‌توانیم هیچگاه آثار روانی را که بر فرزندم در این حادثه وارد شده و تحقیری که بر وی تحمیل شده است را پاک کنیم.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم با بازتاب این خبر دیگر شاهد این ناملایمات اخلاقی و فرهنگی در جامعه نباشیم و قشر فرهیخته معلمان در میان خود اینچنین افرادی را نداشته باشند، چراکه والدین به امید تعلیم و تربیت فکری، فرهنگی و اخلاقی فرزندانشان را روانه مدرسه می‌کنند نه برای ضرب و شتم و آسیب‌دیدگی.
 
در ادامه مباحث در منزل این کودک 12 ساله کلاش ششم ابتدایی شاهد لب‌ گشودن وی در میان سرازیر شدن اشک‌هایش بودیم و در حالتی پر از ترس و واهمه ناشی از این حادثه ناگوار برای ما از وقوع این حادثه گفت و متذکر شد: معلم بر بالای یک بلندی ایستاده بود و ما داشتیم خودمان را برای زنگ ورزش آماده می‌کردیم که ناگهان با صدایی بلند و لفظی غیراخلاقی به ما گفت که سریع‌تر لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید.
 
سپس ما مشغول پوشیدن لباس‌هایمان شدیم و به محض اینکه خواستم شلوارم را برای پوشیدن گرمکن ورزشی تعویض کنم، با ضربه محکم پای معلم‌مان مواجه شدم و به طرف دیگر کلاس پرت شدم و هم‌کلاسی‌هایم به کمکم آمدند و مرا از روی زمین بلند کردند.
 
پدر و مادر این کودک نحیف جثه با تمنا و ناراحتی فراوان از خبرنگار خواستند که با بازتاب این ماجرا جلوی این امر منکر و اشاعه این حرکات ضدفرهنگی در فضای مدارس استان گرفته شود و این واقعه ناگوار برای دیگر دانش‌آموزان استان نیز تکرار نشود.
 
حال پس از وقوع این حادثه ذکر چند نکته لازم و ضروری است که امید است مسئولان و متولیان حوزه تعلیم و تربیت استان برای آن چاره‌اندیشی کنند.
 
هرچند که در استانی همچون کردستان شاهد فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگی از سوی معلمانی فرهیخته و فداکار همچون علی محمدیان معلم مریوانی که با تراشیدن موهای خویش برای ماهان به همه جهانیان درس گذشته و فداکاری داد و یا خانم ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری همراه با دانش‌آموز نام آشنای خود سارا، تداعی‌گر فداکاری شیرزن خطه کردستان و معصومیت کودکی است که تمام کودکی‌هایش در شعله‌های آتش به یکباره به تاراج رفته است، اما در کنار این معروفات والا باید نیم‌نگاهی هم به منکرات داشته باشیم و همیشه نیمه پر لیوان را نبینیم.
 
به قول پدر این کودک سنندجی که مورد ضرب و شتم معلم ورزشش واقع شده است، نتایج و اثرات روانی این حادثه تا سال‌ها و شاید تا پایان عمر این کودک و دیگر کودکانی که مورد ضرب و شتم از سوی معلمانشان قرار می گیرند و تحقیر شدن در جلوی چشمان دیگر همکلاس‌هایشان تا سال‌ها با آن‌ها خواهد بود.
 
تلاش برای ارتقای معروفات بدون مقابله با منکرات و جلوگیری از ترویج منکرات امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابراین مسئولان و متولی حوزه تعلیم و تربیت استان در کنار معرفی الگوهای برتر در حوزه اخلاق و فرهنگ باید در راستای مقابله با افرادی هم که در خانه دوم فرزندانمان مشغول به بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی هستند نیز همت گمارند.
 
گفتنی است؛ بنا بر درخواست والدین این کودک دبستانی اسامی این کودک، والدین، مدرسه محل تحصیل و معلم ورزش وی پیش خبرنگار محفوظ بوده و در صورت پیگیری این مبحث از سوی مسئولان و متولیان حوزه تعلیم و تربیت استان شماره تماس پدر این کودک دبستانی در اختیار قرار خواهد گرفت. 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Ali ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    شما كه اينقدر مفصل به موضوع پرداخته ايد كه بجايي هم هست درخصوص كشته شدن معلم بيگناه ماه گذشته چه عكس العملي داشتيد متاسفم كه زحمات دلسوزانه قاطبه معلمان رابانادررفتار ناشايست اينچنين تيره وتار جلوه مي دهيد متاسفم براي شما
  • اموزگار ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    هیچ دلیلی تنبیه بدنی یک بچه معصوم را توسط معلم توجیه نمیکند!!!از همکاران محترم خودم عاجزانه تقاضا دارم مشکلات را تحمل کنند وسعه صدر بیشتری به خرج دهند و با چنین اعمال نسنجیده جامعه بزرگ و نجیب فرهنگی را محکوم و بی ابرو نکنند!!!خصوصا همکاران اقا
  • ممدی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    الهی پات بشکنه نامرد. زورت به بچه ضعیف رسیده؟ مدرسه ای که همچین حیوونی توش معلم باشه باید درشو گل گرفت
  • امير ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    معلم ورزش فكر ميكنن دارن هوافضا يا فيزيك هسته اي درس ميدن زمان ما هم همين بود فقط ميگفتن لباس ورزشي بخرين هيچي هم يادمون نميدادن. الانم كه دانش جو هستم بازم اين كارا داره انجام ميشه فقط ديگه جرت زدن دانشجو ندارن چون ميدونن بيرون دانشگاه كارشون تمومه
  • مانی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    تازگی در اموزش پرورش چه خبرا یه معلم با لوله پلیکا دانش اموزان زد یه معلم دانش اموزان مجبور کرد دست درون چاه توالت کنن اینم از این ماجرا یه دانش اموزام که زد معلمش با چاقو کشت پرونده تجاوز ناظم به دانش اموزانم که هنوز بازه مشرقم که طبق معمول این نظر تایید نمی کنه
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    معلم ها همین تحقیر ها و تنبیه ها رو می کنند که دست آخر دانش آموز دست به چاقو می شه
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    وحشی,هار,آبرو هرچی معلم برده,زمان ما ادب رو ازمدرسه یادمیگرفتیم بچه های حالا هاری رو
  • حمید ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    معلم نبوده وحشی بوده
  • بیجاری ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اگه رییس آموزش پرورش شرف و انسانیت داشته باشه سریعا دستور اخراج معلم رو صادر میکنه و وی رو به دادگاه ارجاع میده تا به.غلط کردن بیافته.
  • ناشناس ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    باید این معلم یه کتک مفصل بخورد
  • علیرضا ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    واقعا متاسفم برای اون معلمی که مدرسه رو با (طویله) اشتباه گرفته و به خودش اجازه داده چنین جسارتی بکنه.
  • علیرضا ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای محترم شما دارید تنبیه بدنی رو توجیه میکنید؟؟؟ برای خودت متاسف باش با این طرز فکرت،که برگرفته از جنگل میباشد.متاسف باش
  • عمواحمد ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    متاسفانه بعضی ازاین اتفاقات به دلیل عدم توجه والدین به تربیت فرزندان صورت می گیرد. هیچ معلمی بی جهت دانش آموزی را مورد آزار واذیت قرار نمی دهد مگر اینکه آن دانش آموز رفتاری شایسته ازخود بروز ندهد. متاسفانه اکنون که فرزندان ما با انواع واقسام وسایل ارتباط جمعی در ارتباط هستند چقدر خوب بود والدین نحوه استفاده و طرق برخورد فرزندانشان را با این وسایل به دقت زیر نظر داشته ومورد بر رسی قرارمی دادند ولی ما شاهد قضایای دیگری هستیم که کاملا بی توجهی والدین را نسبت به این قضیه نشان می دهد . وقتی فرزندان ما تا پاسی از شب پای گیرنده های ماهواره ای می نشینند ویا دارای گوشی های تلفن همراه هستند و پدر ومادر خانواده نسبت به این مسئله حساسیتی نشان نمی دهند مصلما مواردی رخ می دهد که گاهی مربیان ومعلمان را هم با واکنش منفی مواجه می کند البته نمی خواهم قشر زحمت کش فرهنگی را مبرا از خطا معرفی کنم ولی بیشترین عامل همان عوامل بیرونی هستند که کنترل نشده به همراه ذهن کوچک دانش آموزان ما به درون مدارس راه پیدامی کنند وباعث بروز حوادثی تلخ می شوند
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    هیچ معلمی حق نداره بچه ای رو حتی بدلیل بی ادبی تنبیه کنه چه برسه به دلیل نپوشیدن لباس ورزشی مناسب اگه اموزش وپرورش با این موضوعات جدی برخورد میکرد دیگه شاهد همچین ظلمهایی در مدارس نبودیم ولی متاسفانه ...
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    23 سال است استخدام جدید و نیروی تازه نفس و متخصص و وتعهدی وارد اموزش و پرورش نشده کمبود نیرو در مدارس ابتدایی اجازه میده هر نوع ادمی به کلاس برود و عنوان مقدس معلم را بر خود بگذارد!!!!
  • هندسه دان ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    همیشه زنگ ورزش بدترین ساعات عمرم بود. زحمات یک معلم ریاضی را با معلم ورزش فقط مقایسه کنید.
  • دانش آموز ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    موضوع این که معاون پرورشی این مملکت حرکتی کم در خصو ص تربیت وپرورش انجام دادند همش دنبال پول هستند خواهشمند است رسیدگی کنید
  • باران ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    انقدر فشار مادی روی معلمان زیاد است انتظار هرحرکتی از معلمان هست
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    مشکلات اقتصادی فرهنگیان نبایستی نادیده گرفت
  • معلم ورزش ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    به خدا باید بیاین تو زمین و بچه های این دوره رو ببینین از میله وهمه چی اویزون میشن اخه معلم ورزشم ادمه چندتا چشم داره مگه کار ایشون رو توجیه نمیکنم ولی بچه های این دوره خیلی کنترلشون سخته و بی ادبن به خدا باید بیاین تو حیاط و ببینین یک لحظه نمی تونی بشینی تاسرت برگردونی همدیگرو می زنن ازاون طرف هم اموزش و پرورش همش میگه تیم ببرید فلان مسابقه و...اصلا بچه ابتدایی چرا ورزش حرفه ای باید کارکنه گذشت زمان قدیم ک معلم وزش بود و یک توپ و صندلی کاش مادرا و پدرا به بچه هاشون یاد میدادن انقدرگستاخ نباشن شما هنوز مادر دانش اموزی ندیدین ک بیاد داد بزنه سرتون به خاطر اینکه دخترش کفش پاشنه دار پوشیده به خاطر خود دخترش گفتین ندو برو شطرنج کارکن. اکثرا تک هستن و بی نهایت لوس البته بچه های فوق العاده مودب هم هست ولی واقعا کارکردن با این نسل خیلی سخته تازه من جوونم خدا به داد بقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس