معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنبیه بدنی ضد تربیت است، گفت: موردی در استان هرمزگان گزارش شده بود که سریعاً مدیر مدرسه عزل شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «حساسیت آموزش و پرورش روی تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان چگونه است؟»، اظهار داشت: روی تنبیه بدنی خیلی حساسیم و این کار مربوط به قرون وسطی است؛ از تنبیه‌بدنی بدتر، تحقیر و توهین به دانش‌آموز است زیرا با تنبیه‌بدنی دانش‌آموز لطمه جسمی می‌بیند اما تحقیر و توهین، شخصیت دانش‌آموز را خدشه‌دار می‌کند.

وی افزود: به شدت روی تنبیه بدنی حساس هستیم و از تمام خانواده‌ها و همکاران در خانه و مدرسه تقاضا می‌کنیم این کار انجام نشود، زیرا ابزار تربیت به هیچ وجه این نیست و ضد تربیت است؛ تربیت با صحبت و لطف است و روش انبیا و پیامبران الهی همین محبت است.

دیمه‌ور با اشاره به برخورد با یک مورد تنبیه‌بدنی دانش‌آموز در استان هرمزگان، تصریح کرد: یک مورد تنبیه‌بدنی در استان هرمزگان گزارش شد که مدیر مدرسه‌ای، دانش‌آموزی را تنبیه کرده بود و وقتی خبر رسید سریعاً مدیر مدرسه عزل شد و پرونده او به هیأت تخلفات اداری ارسال شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: از آموزش و پرورش استان هرمزگان تشکر می‌کنم که به موقع اقدام کردند و از آنها خواستیم پرونده این معلم خاطی را به قوه قضائیه هم ارسال کنند.

وی ادامه داد: این کار یک جور جرم هم تلقی می‌شود زیرا تنبیه بدنی یعنی کودک آزاری و جرم؛ بنابراین با هیچ کسی در این مورد تعارف نداریم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    اون دانش اموزی که معلمی را با کارد کشته چه برخوردی میکنید؟؟همش نباید طرفدار دامش اموزان باشید..قربون نحوه تدریس و حاکمیت معلمان در دو.ران قدیم..همان دانش اموزان اون زمان ادم بودند نه حالائیها
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    همش در حد حرفه فقط. یه دبیرستان از دانش آموزها به بهانه برگه های امتحانی نفری ده هزار تومن میگرفت که ما محاسبه کردیم دیدیم میشه بیست میلیون. به بازرسی آموزش پرورش زنگ زدیم با خیالی آسوده گفت خودمون میدونیم اینها رو برای مخارج مدرسه میگیرن. از زنگ زدنم پشیمون شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس