کد خبر 373646
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری تمام تعهدات آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای گفت: مشکل مربوط به صدور گواهینامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای که مربوط به سال ۹۱-۹۰ است و به تأخیر افتاده بود، حل شد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به جلسه‌ای که در روزهای اخیر با مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور داشته است اشاره و اظهار داشت: با وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تعدادی از معاونان آنها جلسه‌ای داشتیم و در مورد اجرای ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: به موجب این ماده قانونی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که در اختیار آموزش و پرورش بود تماماً باید به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واگذار شود و تمامی تعهداتی که آموزش و پرورش در قبال آنها داشته است به دانشکده فنی و حرفه‌ای انتقال داده می‌شود.

زاهدی ادامه داد: در این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی جهت واگذاری تمام امکانات، تجهیزات و فضاهای فیزیکی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و زمان‌بندی برای این کار تبادل نظر شد.

وی در خصوص انجام 2 موضوع در جلسه مذکور پیرامون واگذاری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش به وزارت علوم، گفت: نخستین موضوع مشکل تعهدات مربوط به صدور گواهینامه‌های این مرکز است که مربوط به سال 91-90 است و به تأخیر افتاده بود که ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به صدور این گواهینامه‌ها اقدام می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دومین موضوع را واگذاری فضاهای فیزیکی عنوان و تصریح کرد: برخی اختلافات بین دو وزارتخانه در خصوص فضاهای فیزیکی که در اختیار آموزش و پرورش بود و قرار بود به وزارت علوم واگذار شود، وجود داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته چهار نفره‌ای از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم این موضوع را دنبال کند و به صورت مصداقی گزارشات را اعلام کنند و با حضور در صحنه موضوعات بررسی شود.

زاهدی گفت: اگر با این کار دو وزارتخانه به توافق رسیدند که مشکلی نیست اما اگر این توافق حاصل نشد، دو وزیر در جلسه‌ای پیرامون آن بحث کنند و هر دو هفته گزارشی به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس