کد خبر 372363
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

باغ ايراني يكي از گونه هاي باغ هاي جهان است كه ميراثي گرانبها براي معماران ايراني محسوب مي شود تا با الگو گيري از اصول آن بازار و محله و حتي خانه هاي شهر را آسايه اي براي آرامش مردمان طراحي كنند.

گروه جنگ نرم مشرق- باغ ايراني يكي از گونه هاي باغ هاي جهان است كه ميراثي گرانبها براي معماران ايراني محسوب مي شود تا با الگو گيري از اصول آن بازار و محله و حتي خانه هاي شهر را آسايه اي براي آرامش مردمان طراحي كنند. از اين رو مجله معماري همشهري در امتداد رويكرد جديد پرداختن به هويت ايراني و اسلامي در معماري و شهرسازي، پرونده ويژه شماره ٢٧خود با عنوان "باغ ايراني زير سايه معنا" به معاني و مباني باغ ايراني پرداخته و بزرگاني چون غلامرضا پاسبان حضرت (طراح پارك جمشيديه تهران) لادن اعتضادي، آزاده شاهچراغي و محسن عباسي در اين زمينه با نوشتار و گفتار خود باغ ايراني را شرح داده و نمونه هايي از اين باغ ها را معرفي نموده اند. در تناسب با موضوع باغ ايراني بخش دنياي طراحي به اسكيس منظر و همچنين معرفي كروكي هاي مرحوم استاد محمد قهوه‌اي اختصاص يافته است.

در جستجوي فضاي پيشرفته معماري ايراني، گفتگويي با بهرام شيردل ترتيب داده شده و فرايند طراحي و اصول و قواعدي از معماري ايراني كه در طرح هاي وي متبلور شده منتشر شده است.

مجله معماري همشهري ٢٧ با طعم باغ ايراني منتشر شد

شرقي ها قرابت فرهنگي بيشتري نسبت به غرب با فرهنگ ايران دارند، از اين رو در پاسخ به اين سوال كه "نحوه مواجهه ما با پديده هاي نوظهور معماري غرب چگونه بايد باشد؟ " به سراغ دو معمار ژاپني به نام هاي "يوكوكينوشيتا" و "مياكه" رفته و تجربه فضاهاي مسكوني كه برخلاف آپارتمانها به فضاهاي "باهم بودن" انجاميده منتشر شده است.

به دنبال دغدغه هاي تكنولوژيكي و محيط زيستي، ساختمان هاي شاخصي در ايران معرفي شده اند و در باب معماري ايراني اسلامي ضمن انتشار چند يادداشت در حوزه سبك زندگي و هويت معماري، گفتگويي با مهدي حجت با موضوع شهر اسلامي ترتيب داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس