تا پایان هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال 306 گل درون دروازه های 16 تیم حاضر در مسابقات رویید در شرایطی که سهم تراکتورسازی،استقلال و استقلال صنعتی در تماشایی تر شدی لیگ بیش از 13 تیم دیگر بود.

نقش پررنگ تراکتور و استقلال در تماشایی‎تر شدن لیگ برتر +جدول
گروه ورزشی مشرق - لیگ برتر چهاردهم با برگزاری دیدارهای هفته هفدهم به یک تعطیلی 53 روزه رفت تا تیم های برای تجدید قوا و خرید بازیکنان مورد نیاز به تکاپو بیفتند. بررسی دیدارهای لیگ برتر تا پایان هفته هفدهم این رقابت‌ها که به نوعی نیم فصل لیگ به شمار می‌رود، نشان می دهد که سهم تیم‌های رسول خطیبی، امیر قلعه نویی و عبدا... ویسی در پرگل‌تر شدن مسابقات بیش از سایر مربیان است. به واقع در بازی‌های تراکتورسازی، استقلال و استقلال صنعتی برابر رقبا بیشترین گل‌ها رد وبدل شده است تا این سه تیم به ترتیب در بازی‌هایشان 3/06، 3 و 2/65 گل روییده باشد.

مشرق در گزارشی به بررسی آماری از گل‌های زده شده و گلزنان برتر نیم فصل اول لیگ برتر پرداخته است:

توپ پر تراکتور با ادینهو
تراکتورسازی تیم سوم لیگ برتر با به ثمر رساندن 32 گل بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارد. شاگردان رسول خطیبی در 15 دقیقه ابتدای دیدارهای خود 6 مرتبه دروازه رقبا را باز کرده اند. در مقابل 13 گل این تیم در 15 دقیقه پایانی مسابقاتش به ثمر رسیده که در نوع خود جالب توجه است.
در فاز هجومی تراکتور جدید، لوسیانو ادینهو برزیلی نقشی انکار ناپذیر دارد. این مهاجم کاربلد 12 گل به ثمر رسانده تا آقای گل فعلی لیگ برتر باشد. عصای دست رسول خطیبی در شرایط دشوار، یک پنالتی برای تیمش زد و 3 بار پاس گل داده تا با ارزش ترین بازیکن لیگ لقب بگیرد.

در جدول زیر سهم هر تیم در گل‌های رد و بدل شده در هر دیداری که یک طرف بازی بوده اند را می بینید:
** گل در هر بازی، به این صورت محاسبه شده که مجموع گل های زده و خورده هر تیم بر تعداد بازی های انجام شده (17) تقسیم شده است. به نوعی می توان گفت این جدول نمایانگر سهم هر تیم در زیباتر شدن یک بازی را نشان می دهد.

چرا لیگ برتر با تراکتور و استقلال تماشایی تر شده؟
** شهباز آبی ها
در جدول گلزنان برتر لیگ نام سجاد شهباززاده از استقلال پس از لوسیانو ادینهو برزیلی قرار گرفته است. مهاجم همیشه حاضر در پازل تاکتیکی امیر قلعه نویی، 9 مرتبه برای آبی ها گلزنی کرده تا یکی از دلایل آشکار بالارفتن آمار استقلالی ها در فاز هجومی باشد. سجاد 5 گل در بازی‌های خانگی استقلال زده و 4 گل در بازی‌های خارج از استادیوم آزادی. جالب اینکه 3 پاس گل هم در کارنامه شهباز آبی‌ها به ثبت رسیده است.
آمار استقلالی‌ها در خط حمله جالب است. آبی‌ها 29 گل زده اند که در این بین فقط 2 بار گل‌های زودهنگام در 15 دقیقه نخست داشته اند. قابل تامل اینکه استقلالِ امیر قلعه‌نویی در 15 دقیقه آخر نیمه نخست بازی‌هایش 7 بار دروازه رقبا را گشوده است. آبی ها 7 گل هم در 15 دقیقه دوم نیمه های دوم به ثمر رسانده اند تا نشان دهند با کمی تاخیر، نصایح سرمربی خود -در میان دو نیمه را- "عملی " می‌کنند.

** نفت زرنگ
نقش پررنگ تراکتور و استقلال در تماشایی‎تر شدن لیگ برتر +جدولاز نفت تهران، صدرنشین فعلی لیگ برتر هم باید یاد کرد. تیمی که نسبتا کم گل می زند و البته کمتر گل دریافت می کند. اینکه شاگردان علیرضا منصوریان 10 گل از مجموع 24 گلی که زده‌اند را در 15 دقیقه پایانی دیدارهای‌ خود وارد دروازه رقبا کرده اند، به خوبی خبر از انگیزه‌های آنان در رسیدن به اهدافشان می دهد. نفت صدرنشین در جدول مردان تاثیرگذار غلامرضا رضایی و وحید امیری را دارد که اولی 5 گل به ثمر رسانده و دومی یک گل کمتر.

** پرسپولیس و این 2 نفر
اما پرسپولیس تیم هشتم جدول لیگ برتر، طی 17 هفته ای که از مسابقات گذشت؛ 19 بار موفق به فتح دروازه رقبا شد که در این میان، محمد عباس زاده با 5 گلی که زد بهتر از سایر هم تیمی‌هایش بود. بعد از این مهاجم که دو گلش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده، محمد نوری کاپیتان با تجربه قرمزها با 4 گل دومین تفنگِ پر کادر فنی پرسپولیس لقب گرفته است.

جدول گل‌های زده شده در 17 هفته لیگ برتر چهاردهم در طول 90 دقیقه به تفکیک تیم و دقایق بازی


چرا لیگ برتر با تراکتور و استقلال تماشایی تر شده؟
** 300،200،100

به گزارش مشرق، اینکه بدانیم گل اول لیگ 14 در ایستگاه نخست لیگ به نام سامان نریمان جهان (مقابل فولاد) به ثبت رسیده یک نکته است و این‌که گل‌های شمار 200،100 و 300 لیگ را چه کسانی زدند، نکته ای دیگر.

گل شماره 100 لیگ چهاردهم را سجاد شهباززاده از استقلال در دقیقه 90 بازی تیمش برابر نفت مسجد سلیمان(هفته 7) به ثمر رساند.

بعد نوبت به محمد اوسانی از استقلال صنعتی رسید که در دقیقه 28 دیدار با سپاهان(هفته 13) گل شماره 200 لیگ را به نام خود سند بزند.

در نهایت هم گل شماره 300 با درایت وحید امیری از نفت، در دققیقه 90 وارد دروازه راه آهن شد (هفته 17).

در زیر نمودار تقسیم بندی گلهای زده شده در لیگ برتر در طول 90 دقیقه را مشاهده می کنید:

چرا لیگ برتر با تراکتور و استقلال تماشایی تر شده؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ای کاش همه بازی ها مثل بازی 2 استقلال بود ، انقدر این بازی قشنگ بود که از از دست رفتن 2 امتیاز حساس ناراحت نشدم . واقعا فوتبال دیدیم .
  • یوسف ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مکتب استقلال حرف نداره
  • حسين تبريزي ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ياشاسين تراكتور
  • امیر تبریز اوغلی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    تراختور همه جا اولینه
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    یاشاسین آذربایجانیمیز یاشاسین ترختوروموز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس