عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید ابعاد عبادی و سیاسی نهضت عاشورا را از هم جدا کرد، گفت: همه کسانی که در حادثه عاشورا، امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، جزء مخالفان آن حضرت نبودند و امروز نیز همینطور است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در جمع دانشجویان و عزاداران امام حسین(ع) در کربلا و خیمه‌گاه حسینی به تشریح تشیع لندنی و ضربه‌ای که آنها به حضرت اباعبدالله الحسین می‌زنند، پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) دارای دو بعد الهی- عبادی و سیاسی- اجتماعی است، گفت: این دو بعد از یکدیگر قابل تفکیک نیستند اما برخی فقط یک بعد از آن را در نظر می‌گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه نباید ابعاد عبادی و سیاسی نهضت عاشورا را از هم جدا کرد، اظهار داشت: همه کسانی که در آن زمان، امام حسین (ع)، را تنها گذاشتند جزو مخالفان آن حضرت نبودند و امروز نیز همینطور است.

رحیم پور ادامه داد: اگر زمان انقلاب و جنگ که پرچم امام حسین (ع) بالا رفت، افرادی که به کمک نیامدند، در جریان قیام کربلا هم اگر بودند، حاضر نمی‌شدند و در زمان قیام حضرت حجت (ع) هم چنین افرادی به حمایت برنخواهند خواست چرا که باید از جان و مال خود هزینه دهند.

وی ادامه داد: همه کسانی که در اربعین به سوی اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند، اگر در کربلا بودند به آن حضرت ملحق نمی‌شدند و این امر سابقه تاریخی دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که در گذشته برخی افراد به جای یاری امام حسین(ع) در مقام نصیحت برآمدند که ایشان را از رفتن به کربلا منصرف کنند، افزود: برخی از ما حاضریم دین ضربه نخورد اما وقتی به ما احتیاج دارند در صحنه حاضر نمی‌شویم، لذا همه کسانی که امروز عزاداری می‌کنند اگر در کربلا بودند به دو دسته تقسیم می‌شدند و عده کمی با حسین بن علی (ع) می‌ماندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • راما ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بد هم نگفته. امروزه یزیدیا و امویان همان قوم یهود هستند که در قرآن به آن یادآوری شده که سخت ترین دشمنی و کینه رو با مومنان دارند. امان از دست مشتی مسلمان نمای ابلح افراطی که در کفش یهود تاتی تاتی میکنند. اما وعده الهی شیرین است و ما برای آن آماده میشویم. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس