کد خبر 369081
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

روزنامه انگلیسی دیلی استار خبر داد تعداد حامیان داعش در شهرهای اردن رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی دیلی استار به نقل از مقامات اردن خبر داد،‌ با وجود تلاش دولت اردن برای از بین بردن نشانه‌های داعش از سطح شهرهای این کشور،‌ تعداد حامیان این گروهک تروریستی،‌که رسانه‌‌های غربی آن را گروهی افراطی می‌دانند، رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش دیلی استار شهر معان در کشور اردن من جمله شهرهای حامی داعش است. مقامات محلی در این شهر به سرعت سعی در از بین بردن نشانه‌های داعش داشتند؛‌ پرچم‌های سیاه از بام خانه‌های معان برداشته شد و نقاشی‌های دیواری که نشان از حمایت از داعش داشت رنگ آمیزی شد تا نشانی از داعش در انظار عموم دیده نشود.

به گفته دیلی استار به نقل از مقامات اردن،‌ علی‌رغم تلاش‌های دولت اردن، حامیان داعش در شهر معان رو به افزایش گذاشته است. دولت اردن اعلام کرده تهدید داعش بیش از حد شده و این تروریست‌ها مردم را با وعده تغییرات بنیادین به سمت خود جذب می‌کنند.

به گفته بعضی کارشناسان، فقر و بیکاری از دلایل تمایل مردم اردن برای پیوستن به این گروهک افراطی است؛ به عقیده آنان داعش قادر خواهد بود انفجاری در کشور اردن ایجاد کند. مردم به دولت اردن امیدی نداشته و ایدئولوژی سلفی بویژه در میان جوانان این کشور روز به روز بیشتر می‌شود،‌ آن‌چه می‌خواهد به آن‌ها خواهد داد.

بیش از 2 هزار اردنی در میان مخالفین سوری و عراقی می‌جنگند و صدها نفر از این افراد تا کنون کشته شدند. تابستان گذشته راهپیمایی سلفی‌ها در شهرهای معان، ضرقا و تعداد دیگری از شهرهای اردن برپا شد که تظاهرکنندگان در حمایت از داعش شعار سر می‌دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس