فعالان سیاه پوست آمریکایی خواستار ادامه اعتراض به سیستم برده داری آمریکا شدند و بر الگوگیری از مردم فلسطین برای مقاومت در برابر ظلم و تجاوزات تاکید کردند چرا که« پلیس فرگوسن در اسرائیل آموزش می بیند».

به گزارش مشرق، در راستای تصمیم هیئت منصفه عالی فرگوسن ودر ادامه  چالش جامعه سیاهپوستان به  خشونت و ظلم  سیستماتیک علیه زنان و مردان آنها   در امریکا، روز سه شنبه ٢ دسامبر(11 اذر) انستیتوی سیاپوستان  قرن  ٢١ عموم مردم را به  گردهمایی: " استرا تژی مقاومت بر علیه بی عدالتی"   به گفتگو دعوت کرد.

در این برنامه که با حضور گسترده مردم مواجه شد، فعالینی چون , یجین پریر ,کیمون فریمن ,جسیری اکس ,مارشال کولمن ,رانولد  همپتون ,سلیم ادوفو  از فعالان حقوق بشری و مدافعات حقوق سیاهپوستان آمریکایی سخنرانی کردند.

فعالان سیاه پوست آمریکا: باید شعار از فلسطین تا فرگوسن را سر دهیم

به گفته یکی از این فعالین :" بحران کشته شدن مایکل  براون در تاریخ امریکا  باقی خواهد ماند." یکی دیگر از سخنرانان نیز تاکید کرد که تظاهرات مردم در فرگوسن و دیگر شهرها، تنها اغتشاش نیست و حرکت به سوی انقلاب است.

فعالان سیاه پوست آمریکا: باید شعار از فلسطین تا فرگوسن را سر دهیم

سخنران دیگری نیز خواستار ادامه تظاهرات ها و اعتراض به سیستم برده داری آمریکا از سیاهپوستان شد وی همچنین بر الگوگیری از مردم فلسطین برای مقاومت در برابر ظلم و تجاوزات تاکید کرد چرا که پلیس فرگوسن در اسرائیل آموزش می بیند و باید شعار از فلسطین تا فرگوسن را سر دهیم.

تصمیم چند روز قبل یک هیات منصفه عالی دایر بر اینکه شواهد کافی برای محاکمه یک مامور پلیس به خاطر کشتن یک نوجوان 18 ساله سیاهپوست در فرگوسن وجود ندارد، باعث اعتراضات در محل و سراسر آمریکا شد. فرگوسن در حومه شهر سن لوئیس قرار دارد. خانواده مایکل براون، نوجوان کشته‌شده آمریکایی گفته‌اند که این تصمیم برای آنها "ویرانگر" بوده است. براون به ضرب شش یا هفت گلوله دارن ویلسون در ماه اوت کشته شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس