کد خبر 367146
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

بازار رادیاتور و پکیج‌ با شروع فصل سرد از رونق خوبی برخوردار شده و در این میان کالاهای ایرانی از بیشترین فروش برخوردارند و از رقبای خارجی‌شان پیشی‌ گرفته‌اند چراکه قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش بهتری دارند.

 به گزارش مشرق، بر اساس گزارش میدانی از بازار تاسیسات و تجهیزات گرمایشی، این تجهیزات در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش ساخت‌وساز و شرایط راکدی که در بازار مسکن حاکم شده است با فروش کمتری روبرو بوده‌اند که طبیعتا با تغییر فصل و افزایش نیاز، اکنون بازار کمی از رکود خارج شده و مردم نسبت به خرید اقبال نشان داده‌اند.

در این میان برندهای ایرانی رادیاتور از برندهای خارجی فروش بیشتری دارند.چراکه قیمت محصولات ایرانی که کیفیت آن نیز تقریبا رضایت مشتری را جلب کرده حدود 15 هزار تومان در هر پره از رادیاتور خارجی ارزان‌تر است.

اما قیمت هر پره از رادیاتورهای خارجی که عمدتا در اختیار کشور ایتالیاست از 35 هزار تومان به بالا فروخته می‌شود.

در حوزه پکیج‌ها نیز شرکت‌های ایرانی پیشتاز هستند. قیمت پکیج‌های ایرانی از یک میلیون و 450 هزار تومان آغاز می‌شود و تا یک میلیون و 879 هزار فروخته می‌شوند که بیشتر این پکیج‌ها برای خانه‌های 50 تا 130 متر مناسب هستند.

پکیج‌های خارجی نیز که عمدتا در اختیار برندهای ایتالیایی است با میانگین قیمتی دو میلیون و 600 هزار تومان عرضه می‌شوند.

به گفته تعدادی از فروشندگان بازار رادیاتور و پکیج، اقبال مردم به سوی کالاهای ایرانی در این بازار بیشتر از کالاهای خارجی است و با وجود آنکه پکیج‌ها و رادیاتورهای خارجی از کیفیت بهتری برخوردارند، پکیج‌ها و رادیاتورهای ایرانی با قیمتی پایین‌تر می‌تواند جوابگوی نیاز مردم و خانه‌هایشان باشد.

همچنین به گفته کارشناسان فروش در این بازار، فروشنگان پکیج‌ها و رادیاتورهای ایرانی خدمات پس از فروش بهتری را نسبت به همتایان خارجی‌شان به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در صورت خرابی، پشتیبانی از تجهیزات ایرانی به دلیل در دست بودن قطعات آن راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود اما برای تجهیزات خارجی به دلیل اینکه قطعات‌ آنها به آسانی در دسترس نیست این کار با سختی بیشتری مواجه است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس