عدم توجه کافی دستگاه‌های مسئول در تکمیل طرح‌های مسکن مهر در سراسر کشور، اعتراض متقاضیان را در پی داشته است و تقریبا هر چند روز یک بار شاهد برگزاری تجمع اعتراضی در این باره هستیم.

افزایش اعتراض‌ها به تاخیر در تکمیل مسکن مهرگروه اقتصادی مشرق- مسئولان ارشد دولت یازدهم از زمان شروع به کار خود در مردادماه سال گذشته، نحوه تامین اعتبار مسکن مهر را عامل اصلی رشد تورم در کشور اعلام کردند و با توقف تزریق اعتبار به این طرح، سبب توقف تکمیل صدها هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور شدند.

طی یک سال اول دولت یازدهم، انتقاد از مسکن مهر به یکی از مواضع مشترک مسئولان ارشد دولت یازدهم تبدیل شده بود و عملا روند تکمیل حدود یک میلیون واحد مسکن مهر در نقاط مختلف کشور به بن‌بست خورد.

به تدریج با توقف تکمیل واحدهای مسکن مهر، صدای متقاضیانی که از چند سال پیش بین 10تا 20 میلیون تومان بابت خانه‌دار شدن به حساب تعاونی‌های مسکن مهر ریخته بودند، بلند شد؛ با این حال مرغ دولتی‌ها یک پا داشت و همچنان مسکن مهر مغضوب دولت یازدهم بود.

این روند ادامه داشت تا این که رهبر معظم انقلاب در دیدار شهریورماه امسال با هیئت دولت یازدهم، خواستار توجه جدی دولت برای تکمیل مسکن مهر شدند و فرمودند: «اگر احتمالاً با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه‌ی تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به‌ طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.»

پس از این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، متقاضیان مسکن مهر امیدوار شدند دولت یازدهم با کنار گذاشتن نگاه منفی به مسکن مهر، برای تکمیل این طرح وارد کار شود. اتفاقا پس از آن هم تا مدتی لحن کلام دولتی‌ها نسبت به مسکن مهر، ملایم‌ شد؛ اما افزایش اعتراض‌های اخیر مردم به توقف مسکن مهر نشان داد که گویا در همچنان بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.

افزایش اعتراض‌ها به تاخیر در تکمیل مسکن مهر* نمونه‌ای از اعتراض‌ها

به عنوان نمونه،  30 مهرماه شاهد اعتراض متقاضیان مسکن مهر پردیس نسبت به کندی روند ساخت واحدهای مسکونی آنها بودیم.

خبرگزاری دولتی ایرنا در این باره نوشته بود: نظر به مصاحبه اخیر مدیر عامل شرکت عمران پردیس مبنی بر تصویب افزایش قیمت مجدد مسکن مهر آن هم با وجود تاخیر بسیار زیاد ساخت و سازها، بیش از 400 نفر از متقاضیان مسکن مهر با جمع شدن مقابل محل شرکت عمران پردیس خواستار عدم افزایش قیمت جدید و تسریع در تحویل واحدهای خود شدند.

'مسعود رستمی' یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسکن مهر از جمله پروژه های عمرانی دولت در چند سال اخیر است گرچه توانسته مشکلات بازار مسکن را تا حدودی برطرف کند و امید خانه دار شدن را برای جوانان و اقشار کم درآمد فراهم سازد ولی همچنان با مشکلاتی روبه روست.

 وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر پردیس ازجمله پروژه های مورد توجه دولت در طی سال های گذشته بوده است، بیان کرد: با وجود آنکه مسکن مهر پردیس از جمله پروژه های مطرح و مورد توجه مسوولان بوده ولی همچنان با مشکل مواجه است.

این متقاضی از جمله موضوعات مورد توجه و عامل اصلی این تجمع را افزایش مجدد قیمت مسکن مهر و پرداخت مبلغی بیشتر از میزان قراردادهای منعقده با متقاضیان دانست و گفت: با وجود آنکه قرارداد 27 میلیون تومانی جهت اتمام و تحویل واحدهای مسکونی با متقاضیان بسته شده ولی همچنان اعلام پرداخت مبلغی دیگر جهت تحویل توسط شرکت عمران به گوش می رسد.

افزایش اعتراض‌ها به تاخیر در تکمیل مسکن مهررستمی ادامه داد: از دیگر سوی، زمان تحویل نیز به تاخیر افتاده و همچنان متقاضیان در بلاتکلیفی به سر می برند.
 
22 شهریورماه نیز خبر تجمع اعتراضی ساکنان مسکن مهر نایین رسانه‌ای شد. طبق این خبر، حدود 150نفر از اهالی مسکن مهر نایین در اعتراض به وضعیت معابر و ورودی و خروجی های شهرک قایمیه (شهرک مسکن مهر) در مقابل فرمانداری نایین تجمع کردند.

27 آبان ماه خبر اعتراض ساکنان مسکن مهر اسلامشهر، رسانه‌ای شد: ساکنان مسکن مهر ضیاآباد اسلامشهر در اعتراض به وضعیت نامطلوب این شهرک تجمع کردند. علت اعتراض آنها، عدم تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در این منطقه بود
 

5 آذرماه دوباره شاهد تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر پردیس بودیم که این بار مقابل مجلس تجمع کردند تا شاید نمایندگان خانه ملت به داد آنها برسند.

در این تجمع معترضان به افزایش قیمت مسکن مهر دست نوشته ای در دست داشتند که در آن نوشته شده بود: نماینده ما باشید نه انبوه سازان، وزارت راه به فکر رضایت انبوه سازان، انبوه سازان به فکر رضایت جیبشان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جعفر از مسکن مهر ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    آقا 12 میلیون از کجا بیاریم تو رو خدا به داد ما برسید
  • ناشناس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    دوستان چشم انتظار باید تا سال 96 صبر کنند تا دکتر احمدی نژاد برگردد و طرحهای نیمه تمام همچون مسکن مهر را تکمیل نماید انشاءالله .
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    یه روزی برسه مردم عکس احمدی نژاد رو قاب کنن بزنن تو خونه هاشون اون میدونست چه پولی تو این مملک خوابیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس