کد خبر 366448
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

کمیسیون مربیان خارجی منافع ملی را در نظر بگیرد تا حسرت 40 ساله تیم امید برای نرفتن به المپیک را به پایان برساند.

به گزارش مشرق، حبیب کاشانی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در مورد حضورش در تیم ملی امید عنوان کرد: وقتی آقای کفاشیان از من خواست تیم ملی امید را در اختیار بگیرم از همان روز کارم را آغاز کردم. مشکلاتی برای اعزام به اردوهای خارجی داشتیم که خوشبختانه با هماهنگی یگان‌های اعزام کننده از جمله ناجا، سپاه و نیروی دریایی این مشکلات حل شد و در کمترین زمان ممکن 24 بازیکن را در اختیار کادر فنی قرار دادیم. این تیم 9 بازی باخته یا مساوی کرده بود. به همین دلیل از لحاظ روحی بازیکنان در شرایط خوبی نبودند.

وی ادامه داد:‌ اولین حرکت‌مان حضور محمد خاکپور بود هر چند او به فدراسیون انتقاد داشت و حاضر به همکاری نبود اما با صحبت‌هایی که داشتیم او به کادر ما اضافه شد و در تمرینات نیز بسیار بانشاط ظاهر می‌شود. وقتی بازیکنان 6 کیلومتر می‌دوند او 10 کیلومتر می‌دود و به عنوان یک الگو برای جوانان محسوب می‌شود.

مدیر تیم ملی امید اظهار داشت: برای اعزام مشکلاتی وجود داشت که مجبور شدیم اردوی قطر را عقب بیندازیم. در این اردو با الاهلی بازی کردیم که به گفته مجتبی جباری بازیکنان ما بسیار خوب کار کردند. با گزارشاتی که گرفتم الاهلی بیشترین مالکیت توپ را فصل گذشته در لیگ قطر داشت. همه می‌گفتند اگر این تیم در اینچئون بازی کرده حالا چطور متحول شده است. همه چیز را برای این تیم فراهم کردیم.

کاشانی عنوان کرد: بعد از این اتفاقات کمیته فنی به من ماموریت داد که با گزینه‌های سرمربیگری صحبت کنم.از کرانچار خواستیم به قطر بیاید. همه می‌گفتند شاید او این کار را قبول نکند اما این اتفاق افتاد و پیشنهاد 420 هزار دلار مطرح کرد. بعد این موضوع وقتی با فدارسیون صحبت کردیم آنها گفتند کمیسیونی تشکیل شده که در مورد مربیان خارجی نظر می‌دهد. به نظر من این کار فنی است وممکن است تخصص‌ها در این کمیسیون‌ها نگنجد. فدراسیون‌ها NGOها هستند و اگر دخالتی شود قانون شان زیر سؤال می‌رود. این کار با اصل NGO بودن و استقلال فدراسیون‌ها تضاد دارد.

وی ادامه داد: البته من در حدی نیستم که برای فدارسیون و وزارت ورزش تعیین تکلیف کنم. صحبت من این است که ما سوم فروردین بازی داریم و فرصت‌مان کم است. اسکلت این تیم را وینگادا و افاضلی درست کردند اما شاید مربی جدید بخواهد نفر جدیدی اضافه کند و نیاز به هماهنگی دارد. برای جام ملت‌های آسیا بیش از 50 روز لیگ تعطیل می‌شود و این به ضرر ما خواهد بود. من به کرانچار گفتم که باید در داخل کشور باشد و مربی پروازی نمی‌خواهیم. او باید لیگ یک و دو را بررسی کند تا استعدادهای جدیدی را کشف کند.

کاشانی عنوان کرد: ما 6 اولویت ایرانی داشتیم. کمیته ملی المپیک هم اصرار بر انتخاب مربی ایرانی دارد و نظر خودم هم این است. زمانی که در پرسپولیس بودم قطبی و مرزبان را به این تیم آوردم. باورم این است که ایرانی‌ها آنقدر استعداد دارند که به کشور خدمت کنند. با فرکی صحبت کردم که بیاید اما حرف‌هایی که او زد منطقی بود. او به سپاهان تعهد داشت. اگر کرانچار هم سابقه چندین ساله در ایران نداشت انتخابش نمی‌کردیم. با کمترین بودجه و امکانات قبول کرد که بیاید. او تجربه بالایی دارد و شناخت خوبی از فوتبال ایران کسب کرده است. به نظر من کمیسیونی که تشکیل شده باید منافع ملی را در نظر بگیرد تا حسرت 40 ساله تیم امید برای رسیدن به المپیک به پایان برسد.

کاشانی عنوان کرد: اگر من صفر تا 100 کار را در اختیار گرفتم خودم باید پاسخگو باشم. سجادی استاد من است و 23 سال است او را می‌شناسم. اگر وزارت ورزش به عنوان پدری که می‌خواهد کمک کند باید کمیته‌های فنی فدراسیون‌ها را همراه با یک نماینده از خودشان فعال کند. الان هر تیمی که می‌بازد می‌گویند وزارت ورزش مقصر بوده است. باتشکیل این کمیته‌ها خودشان پاسخگو خواهند بود.

وی در پایان در مورد اینکه شورای شهر می‌تواند تیم‌داری کند یا خیر، گفت: شورای شهر نمی‌تواند کار اجرایی کند. اگر تیمی هم اسمش را شورای شهر گذاشته باشد بار حقوقی دارد. حتما نهادهای نظارتی تذکر خواهند داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس