کد خبر 365390
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

وزرای خارجه گروه ۱+۵ درصدد هستند روز سه‌شنبه (امروز) به منظور گفت‌وگوهای بیشتر درباره موضوع هسته ای ایران با وزیر خارجه ایران در «وین» تشکیل جلسه دهند.

به گزارش مشرق، در حالیکه امروز مهلت مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به راه‌حل جامع به اتمام می‌رسد، برخی منابع گزارش کردند که وزرای خارجه گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آْلمان) و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران قرار است روز سه‌شنبه (امروز) در «وین»  تشکیل جلسه دهند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین صبح امروز وارد وین شد و با ظریف و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بعد از این دیدارها تصریح کرد که به واسطه مشکلات فنی، زمان بیشتری باید به مذاکرات هسته‌ای ایران تخصیص داده شود و البته گفت که دو احتمال وجود دارد یا اینکه مذاکرات تمدید می‌شود یا اینکه توافق صورت می‌گیرد و از این دو حالت خارج نیست.

از طرف دیگر برخی رسانه‌ها گزارش کردند که «حسین فریدون» دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران و مشاور وزارت خارجه کشورمان نیز امروز وارد وین شد.

روز گذشته مذاکرات در شرایطی به پایان رسید که هیئت‌های دیپلماتیک مذاکراتی فشرده و سنگین را برگزار کردند و تمام گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از حساسیت بالای این مذاکرات داشت.روز گذشته هیئت ایرانی با هیئت‌های چین، آمریکا و روسیه مذاکراتی را برگزار کرد و نشستی سه جانبه نیز میان هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی با حضور کاترین اشتون برگزار شد.

در این میان انتشار خبر دیدار وزیر خارجه آمریکا در وین با وزیر خارجه عربستان و گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین خبرها بود. درهمین حال منابع رسانه‌ای نزدیک به ایران دیدار کری با سعود الفیصل را «غیر سازنده» و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی دانستند.

امشب مهلت نهایی رسیدن به توافق جامع هسته ای است و علیرغم گمانه‌زنی‌های فراوان در خصوص احتمال حصول توافق سیاسی و تمدید مذاکرات، همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست بخدا اگه بفهمند مسئولان دولتی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس