تیم ملی فوتبال ایران برای سومین مرتبه با سرمربیگری کی‌روش، و این بار با گلزنی سردار آزمون کره جنوبی را شکست داد.

پیروزی تیم ملی ایران برابر کره‌/ هت‌تریک کی‌روش با سردارِ 19 ساله
به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی از ساعت 16:25 امروز سه‌شنبه در دیداری تدارکاتی به قضاوت کوالنکو ازبکستانی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی را تیم ایران با یک گل به سود خود پایان داد.

تک گل این دیدار را سردار آزمون در دقیقه 82 به ثمر رساند. این بازیکن ضربه کاشته دیدنی نکونام که به دو تیرک عمودی برخورد کره بود را از بالای دستان دروازه بان کره به گل تبدیل کرد. (خلاصه بازی و تک گل ایران)

تیم ایران که با تمام یاران با تجربه خود به مصاف حریف رفته بود بازی دفاعی را برابر کره به نمایش گذاشت. این سومین برد متوالی یک بر صفر ایران مقابل کره و هت تریک کی‌روش برابر این رقیب سنتی بود.

در حالی که کره‌ای‌ها از لژیونرهای خود در این بازی استفاده می‌کردند کارلوس کی‌روش هم از ترکیب با تجربه استفاده کرد. علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری(62- وریا غفوری)، احسان حاج صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی(60- سروش رفیعی)، علیرضا جهانبخش(74- امید ابراهیمی)، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد(60- سردار آزمون) بازیکنانی بودند که در شروع بازی برای تیم ایران به میدان رفتند.

نیمه اول این بازی با وجود برتری حریف با تساوی بدون گل خاتمه یافت. تیم ایران بازی را بر خلاف انتظار دفاعی شروع کرد و بازیکنان کشورمان با تجمع در زمین خودی سعی داشتند فضاها را از حریف بگیرند و در ضد حملات به فکر نزدیک شدن به دروازه کره باشند. در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه کره دو موقعیت عالی را ایجاد کرد و در مقابل تنها یک بار توپ ربایی اشکان دژاگه در جناح چپ و ارسال او تا حدی خطرناک بود که ارسال وی را قوچان‌نژاد نتوانست در شلوغی میان مدافعان حریف استفاده کند.

روند بازی پس از این دقایق تغییری نکرد. نکونام، تیموریان و شجاعی در میانه میدان توان مقابله با هافبک‌های حریف را نداشتند. از طرفی کره هم بازی را از جلو بسته بود و اجازه هیچ کاری را به بازیکنان ایران نمی‌داد طوری که پاس‌های بازیکنان کشورمان به عدد سه هم نمی‌رسید. از طرفی دیگر شاگردان اشتلیکه هم مقابل بازی بسته تیم کشورمان نمی توانستند موقعیت‌های خطرناک خلق کنند با این حال توپ و میدان در اختیار آنها بود.

در دقیقه 34 بازی بود که جواد نکونام با یک ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد تا پس از مدت‌ها تیم ایران در محوطه جریمه حریف خودی نشان دهد. یک دقیقه بعد توپ ارسالی از چپ را قوچان‌نژاد سرضرب به سمت دروازه حریف شلیک کرد که دروازه‌بان کره این توپ را دفع کرد در برگشت تیموریان توپ را با بی‌دقتی به تور کناری دروازه زد. این مهمترین حرکت تیم ایران در نیمه نخست بود.

کره در دقیقه 40 بازی این حمله ایران را پاسخ داد. در یک حمله همه جانبه از سوی حریف، علیرضا حقیقی با یک شیرجه بلند ضربه بازیکن حریف را دفع کرد تا دروازه تیم ایران همچنان بسته بماند. در دقایق پایانی هم توپ بیشتر در میانه میدان ضربه خورد تا در نهایت بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند نیمه اول پایان یابد.

با شروع نیمه دوم باز هم این تیم کره بود که میانه میدان را در اختیار داشت. بعد از چند حمله توسط این تیم، شوت راه دور سونگ میون هین، با واکنش حقیقی همراه شد تا دروازه ایران همچنان بسته بماند. کی‌روش برای اینکه شرایط بازی را تغییر دهد در دقیقه 60 بازی دست به دو تعویض زد و سردار آزمون و سروش رفیعی را به ترتیب جایگزین رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی کرد.

در دقیقه 61 بازی خسرو حیدری توپ را برای اشکان دژاگه سانتر کرد اما توپ روی سر او جفت و جور نشد تا این فرصت از دست برود. یک دقیقه بعد خسرو حیدری جای خود را به وریا غفوری داد. این تغییرات هم شرایط را تغییر نداد و باز هم کره بود که در دقیقه 65 روی ضربه لی کیون هو خطرساز شد.

حملات کره در دقیقه 68 باعث شد تا پژمان منتظری در جناح راست مرتکب خطا شود و از داور بازی اخطار دریافت کند. دو دقیقه بعد پارک جو هو در ضد حمله ایران روی غفوری خطای فاحشی انجام داد و اخطار گرفت.

کی‌روش برای اینکه کمربند میانه میدان را محکم‌تر کند در دقیقه 74 علیرضا جهانبخش را از بازی بیرون کشید و امید ابراهیمی را که هافبک دفاعی است به میدان فرستاد تا تیم ایران در 15 دقیقه پایانی سه هافبک دفاعی(نکونام، تیموریان و ابراهیمی) را در مرکز میدان داشته باشد و خبری از هافبک تهاجمی با تجربه نباشد چرا که سروش رفیعی هم با استرسی که داشت در جریان بازی چندان اثر گذار نبود.

شوت اشکان دژاگه در دقیقه 78 که با واکنش گلر کره همراه شد اندکی از فشارهای حریف را کم کرد. پس از آن تیم ایران موج تازه ای از حملات را تدارک دید که در شلوغی محوطه جریمه حریف یک بار توپ به دست بازیکن کره هم برخورد کرد اما داور پنالتی نگرفت.

در دقیقه 82 ضربه ایستگاهی جواد نکونام پس از دو بار برخورد به تیرهای عمودی به سردار آزمون رسید و این بازیکن 19 ساله قبل اینکه دروازه‌بان کره‌جنوبی به توپ برسد، توپ را وارد دروازه کره‌جنوبی کرد. در ادامه بازیکنان ایران اجازه خودنمایی به حریف را ندادند تا کره‌جنوبی برای سومین بار متوالی با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران شکست بخورد. . روی این ضربه بازیکنان کره به خطای بازیکنان ایران اعتراض داشتند. آزمون که بازیکن تعویضی بود نخستین گل ملی خود را در این بازی به ثمر رساند.

پیش از این دیدار دوستانه، ایران و کره‌جنوبی دو بار در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 به مصاف هم رفتند که تیم ایران در هر دو دیدار با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.
سرمربی کره در دقایق پایانی چا دو ری را هم به میدان آورد و فشار را روی دروازه ایران افزایش داد اما نتوانست شرایط را تغییر دهد. در دقیقه 90 بازی درگیری که چا دو ری با اشکان دژاگه ایجاد کرد بازی را برای لحظاتی متوقف کرد اما در نهایت سومین باخت متوالی یک بر صفر این تیم برابر ایران رقم خورد. در وقت های اضافه اشکان دژاگه به خاطر زدن ضربه بعد از سوت داور کارت زرد دریافت کرد.

حاشیه هایی از دیدار ایران و کره جنوبی

* با وجود اینکه در آستانه دربی 79 قرار داریم هواداران شعار آبی و قرمز ندادند.

* در دقایقی از مسابقه علی کریمی و کارلوس کی‌روش با هم در کنار زمین حضور داشتند که داور چهارم به آنها تذکر داد.

* در لحظاتی که توپ روی دروازه کره بود علیرضا حقیقی بدنش را گرم می‌کرد.

* سرمربی کره جنوبی به صحت گل تیم ملی ایران اعتراض داشت.

* در صحنه‌ای بازیکن کره جنوبی برای شروع مجدد بازی قصد داشت توپ را از اشکان دژاگه بگیرد که او مانع از انجام این کار شد. حرکت خشن بازیکن کره جنوبی باعث شد که سردار آزمون این دو نفر را از هم جدا کند که ورود سایر بازیکنان به صحنه درگیری‌هایی را به وجود آورد که بعد از آن کارلوس کی‌روش و سرمربی کره برای جدا کردن بازیکنان وارد زمین شدند. علی کریمی هم برای جدا کردن بازیکنان به زمین آمد در نهایت هم داور خطای اوت را به سود ایران اعلام کرده بود و بازیکن کره جنوبی به اشتباه خواهان گرفتن توپ بود.

* کاپیتان تیم ملی ایران و کره جنوبی بعد از به ثمر رسیدن گل تیم ملی ایران با یکدیگر دچار درگیری شدند. تماشاگران کره جنوبی پس از به ثمر رسیدن گل ایران تیم خود را تشویق کردند.

* در پایان مسابقه کارلوس کی‌روش به سمت بازیکن کره جنوبی رفت تا به او نکته‌ای را بگوید که این بازیکن دست سرمربی ایران را رد کرد.

* پس از پایان مسابقه سرمربی تیم ملی کره جنوبی برای اعتراض سمت داور رفت.

* علیرضا حقیقی و اشکان دژاگه در پایان مسابقه با بازیکنان حریف دچار درگیری شدند که حاضران در زمین این افراد را از هم جدا کردند.

* بازیکنان تیم ملی کره جنوبی به سمت هواداران خود رفتند و نسب به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • توانا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 0
    جومونگی ها خوب در خاک ایران شکست خوردند.ما تسو نیستیمو امپراتوری هان هم نیستیم.زنده باد ایران
  • غضروف ابدی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    حقشونه کره ای ها.با بازی کردن خسرو داشت حالم از هرچی فوتباله بهم می خورد.ولی اگه خدایی خدایی بگیم خطا بود،انصاف کنیم خوبه.
  • کاپیتان ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    آره خطا بود اگه منصفانه بگیم
  • صمد صمد آی صمد ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    باز این غضروف اومد،غضروف چطوری؟خخخخخخ
  • دنیا ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    آفرین بچه ها
  • قاسم ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    باز هم کره ای ها چهره واقعیشون رو نشون دادن اون از بازی آخرمون توی کره که دروازه بانمون رو زدن و شیشه مشروب پرت کردن اون از بازی های آسیاییشون اینم از وحشیگریشون با اشکان بازم بگین بافرهنگن
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    گل ایران خطا بود اما جاهای دیگه ای تو بازی بود که داور به سود کره ای ها سوت بزنه. دو جا هند شد داور نگرفت، یه بارش پنالتی بود فکر کنم. اما کلاً از کره ای ها بدم میاد و خوشحالم که باختن.
  • غضروف ابدی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    کاربر صمد این روزا خیلی به من گیر مدید،تخته گازتو نگیر
  • داوینچی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    کی روش خوب راه ناپلئونی بردن تیم های اسیایی رو یاد گرفته اما تو جام ملت های اسیا با این راهبرد تا نیمه نهایی هم بالا نمی یاد . فوتبال ایران شده فقط بستری برای بزرگ کردن یک سری افراد و سود جویی کانالیزه از طریق انها .اصلا یکی از دوستان عزیز در اینجا به من بگه چرا ما باید فوتبال داشته باشیم ؟؟ چرا اقای دایی بابت 7 بازی نشستن روی نیمکت پرسپولیس باید 2 میلیارد بگیره ؟؟ چرا جوان های ما باز هم با وجود این همه فساد و کم فروشی در فوتبال باز هم به ورزشگاه ها میروند و اب اسیاب این اقایان میریزند ؟؟
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ولی انصافا واژه افتضاح،توصیف یه لحظه این بازی بود! حالمون از فوتبال به هم خورد؛ هم ایران هم کره یکی از گند ترین بازی های اخیرشون رو انجام دادن! نه تکنیکی، نه تاکتیکی! گل ما هم که دیگه معلوم بود شرایطش!
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خطا بود ولی نامردی نکردیم . مثل بلایی که سر عبدولی آوردن
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ناپلوئنی خخخخخخخخخخخخخخخ تیم ما در حد یه باشگاه دست دومی بود خداییش کره هم از اون بدتر که نتونست گل بزنه
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    گل خطا بود و داور کور
  • كريم ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    به هيچ عنوان گل خطا نبود چون هم گلر كره و هم سردار آزمون همزمان براي توپ خيز برداشته بودند كه تسلط سردار و نزديك بودنش بتوپ بيشتر از گلر كره بود و اين دروازبان كره بود كه براي تصاحب توپ به سردار برخورد كرد
  • علی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اگه همین داوری برای ما شده بود داورو آتیش میزدیم.
  • علی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    دقیقا".
  • علی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    قبول کنیم اگه روز خوب حقیقی و روز بد داور نبود، کیروش الان 6 متر زبون نداشت.
  • امیر ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خوشبحال خودم که بازیو ندیدم.خخخخ
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ولي اگرم گل نميشد نامردي بود توپ دوبار خورد به تير...
  • امیر ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا کره انقد افت کرده بدتر از ما ؟دیگه دارم ازش نا امید میشم!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    مگه ایران که به غیر نیمه تو جام جهانی بازی خوبی داشته که این افتضاش بوده !
  • محمد حسین ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    همچین میگین افتضاح بازی کردیم انگار چند تا بازی همهاهنگی و دوستانه این بچه ها کنار هم داشتن.... حرف بی منطق نزنین دیگه
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اتباع بیگانه که از بردهای پیاپی ایران اعصابشون خرابه به نام کاربران ایرانی کامنت نذارند.چون همه میدانن اهل کجا هستند و درگیریشون سرچیه.این سومین پیروزی کوبنده ایران مقابل کره بود و نشان از امادگی ایران برای قهرمانی چهارم در اسیا است.تا کور شود هر انکه نتواند دید!!
  • رضا 74 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    فدراسیون نمیخواد بخاطر این برد باارزش !!!! بازیکنان رو تشویق کنه ؟ سکه بده ؟؟؟
  • علی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    شما یا بازی رو کامل ندیدی یا قبل از بازی پلی استیشن بازی کردی. بازی خیلی خوبی بود.از لیگ برتر ایران که سطحش بالاتر بود. مهم نتیجه بود.حالا با اشتباه داوری یا هرچی دیگه.همه جا ثبت میشه ایران 1-0کره ی جنوبی.
  • علی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    من نمی فهمم اونا کین که به دوستمون که گفته آفرین بچه ها هم منفی میدن یا ضد ایرانن یا ضد فوتبال شما ها که منفی میدید بیاید بگید قصدتون از منفی دادن چیه و از کدوم یک از دسته های بالا هستید.
  • امیرووو ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    چقدر بازیکنان کره غیرم متمدن, حسود و عقده ای هستن. یادمون نرفته پطور با خریدن و نفوذ در داوری کثیف ترین برد ها رو کسب کردن چه توی جام جهانی و چه در بازیهایی آسیایی...یادمون نرفته توی کشور خودشون شیر شده بودن و دروازه بان ما رو کتک زدن ...کلا خودبین و از خود راضی هستن...برای رفع عقده قبلی اومده بودن که بازم خداروشکر که شکست دیگری رو خوردن ولی از رو نمی رن که. من که محصولات کره ای رو خیلی وقته تحریم کردم...نه گوشی نه تبلت و نه ماشینم و نه تی وی من کره ای نیست
  • ناشناس ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    گل خطا نبود زیرا بازیکن ایران سریعتر به توپ ضربه زد.ولی پیرمردها زیادی در میدان بودند مانند نکونام/تیموریان/شجاعی واقعا شجاعی در حد لیگ گوام هم نیست
  • محسن ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    پیش بسوی فتح چهارمین جام ملتها
  • عباس م 61 ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اینجا پاتوق بچه حزب اللهی هاست اما اسماشون تمام اجق وجقه اخه غضروف شد اسم.
  • مصطفی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مطمئن باشید ایران با این نحوه بازی کردن که داخل کشور خودمون هم دفاع می کردن تو جام ملتها مقابل تیمهایی مثل ژاپن و استرالیا نمی تونه دوام بیاره نمی دونم کارشناسها از چه بازی تعریف می کنن خداییش کره خیلی بانظم بازی می کرد
  • امير حسين ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    كيروش بايد بيشتر به نیروهای جوان بها بده راستی شجاعی دیروز تو زمین بود ازش متنفرم
  • حامد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    با اینکه شجاعی.....بارش نیست شدیدا موافقم
  • joonoob ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    واقعا" اینجا حزب الهی ها هستنداز پیگیری فوت پاشایی معلومه چقد........
  • یاس ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    واقعا متاسفم واسه این همه منفی بافی و حس کم بینی . جوان ایرانی عوض اینکه از تیم ملی خودش حمایت کنه گل درست رو مردود اعلام میکنه. واقعا که.
  • غضروف ابدی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    کاربر عباس م61 شما به کار خودت برس تازه به دوران رسیده ای من الان 3ساله تو این سایت با همین اسم نظر میدم بچه
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    عجب جمله ای در مورد شجاعی گفتی ...خداخیرت بده !
  • بهزاد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    تو خودتو ناراحت نکن و به بزرگواری خودت داور را ببخش که باعث برد ایران شد.
  • بهزاد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    و همین بازیهای آسیایی اخیر که در تمام زشته ها ناداوری بیداد می کرد.از همه بدتر هم سعید عبدولی
  • بهزاد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    اینکه آدم از ندیدن بازی تیم ملی اش خوشحال باشد نمی دانم یعنی چی؟
  • بهزاد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    فقط اینکه ایران ستیزند.
  • بهزاد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    جلوی آرزانتین 90 دقیقه دوام آورد. والا اگر قهرمان هم شوند خواهید گفت با این بازی قهرمانی ارزشی ندارد.
  • عباس م 61 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    غضروف اخه جالبه ادبیاتتونم به تفکرتون نزدیک نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس