ارتش روسیه برای اولین بار رزمایش مشترکی را با صربستان در این کشور حوزه بالکان برگزار کرد.

به گزارش مشرق، سربازان روسی استتار شده از جنگنده‌های ترابری ارتش روسیه پریدند و خودروهای زرهی در محوطه‌های باز گلوله‌های واقعی شلیک کردند. اگرچه مناطق مسطح شبیه مناطق جنگی اوکراین است، اما این رزمایش حمله روسیه به کشور همسایه‌اش نیست. این اولین بار است که روسیه در صربستان رزمایش برگزار می‌کند و به گفته ناظران علت آن ایجاد تعادل در منطقه و تقویت این متحد روسیه در برابر غرب و اروپا بود.

یکی از تحلیل‌گران در خصوص این رزمایش با عنوان مانور "ضد تروریست" می‌گوید: دولت صربستان تلاش می‌کند و می‌خواهد همه را خوشحال نگه دارد. بنابراین آمریکا برای تجهیز و کمک مالی به ارتش صربستان کمک می‌کند، در حالی که سربازان صرب با روس‌ها رزمایش برگزار می‌کنند. در شرایط عادی نمی‌توان حرف چندانی در این خصوص مطرح کرد اما پس از الحاق کریمه به خاک روسیه، دیگر نمی‌توان شرایط را عادی در نظر گرفت.

اگرچه مقام‌های صربستان می‌گویند که به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارند و از الحاق جزیره کریمه به روسیه حمایت نمی‌کنند اما این کشور همانند اتحادیه اروپا و آمریکا روسیه را تحریم نکرد. روسیه و صربستان به لحاظ تاریخی و فرهنگی متحدان نزدیکی برای یکدیگر محسوب می‌شوند و مسکو از تلاش بلگراد برای حفظ ادعاهای بر سر کوزوو حمایت کرد. کوزوو از استان‌های سابق صربستان است که در سال 2008 بدون حمایت واشنگتن و متحدانش اعلام استقلال کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس