علیخانی تنها علت خروج محمد هاشمی رفسنجانی را اختلافات خانوادگی دانست و گفت: گلایه های او نسبت به حزب کارگزاران جنبه‌ی برادرانه دارد و او هیچ اختلافی با حزب کارگزاران ندارد.

بین کارگزارن و محمدهاشمی اختلاف خانوادگی وجود دارد/ انتقادات او به کارگزاران برادرانه است
گروه سیاسی مشرق -  حسن روحانی که رئیس‌جمهور شد؛ حزب کارگزاران سازندگی نیز موقعیت را برای افزایش فعالیت‌های خود فراهم دید.

کرباسچی شورای مرکزی حزب را تغییر داد و افرادی جدید به این حزب وارد کرد. آنها به دیدار حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی رفتند و کرباسچی در آنجا گفت کارگزاران هاشمی رفسنجانی را پدر معنوی خود می‌داند.

کارگزاران فرزندان هاشمی رفسنجانی هستند و در دولت یازدهم نیز قاعدتا عرصه برای فعالیت این حزب بیش از بیش فراهم است.

برخلاف تصوراتی که محور فعالیت کارگزاران را فعالیت‌های اقتصادی می‌داند اما گویا در دوره جدید اتفاقاتی رخ داده که مانیفست عقیدتی کارگزاران را به کلی تغییر داده است. تغییراتی که آنقدر مهم بود که باعث شد محمد هاشمی، برادر حجت‌الاسلام هاشمی و رئیس هیات موسس کارگزاران استعفا داده و این استعفا را نیز به همه اعلام کند.

محمد هاشمی چندی پیش در گفت‌وگو با روزنامه شرق، درباره دلایل استعفای خود چیزهایی گفت که نشان می‌دهد او از آینده کارگزاران نگران است. او واقعیاتی از کارگزاران جدید دیده است که در واقع با اعلام استعفای خود تلاش می‌کند از کارگزاران «اعلام برائت» کند. محمد هاشمی درباره استعفای خود گفت: «استعفای خود را اوایل شهریور به حزب ارائه کردم و به ترکیب جدید شورای مرکزی حزب اعتراض دارم چراکه با افزایش این تعداد، انسجام حزب کارگزاران دچار خدشه شده است... اشخاصی در شورای مرکزی کارگزاران الان حضور دارند که در برهه‌هایی منتقد کارگزاران بوده‌اند...شخصی نگاه انتقادی به تشکیلاتی داشته‌، حالا این نگاهش تغییر کرده ‌است و گفته می‌خواهد عضو حزب «کارگزاران» شود، خب این می‌شود «جبهه» و این شروع نمی‌تواند پایان خوشی داشته‌ باشد».

اما قدرت الله علیخانی که از نزدیکان هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شود نظر دیگری دارد و می‌گوید: هیچ اختلافی بین محمدهاشمی و کارگزاران وجود ندارد.

علیخانی که پس از پایان کار مجلس هشتم با حکم آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور پارلمانی رییس تشخیص مصلحت نظام منصوب شد، امروز در بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق تنها علت خروج محمد هاشمی رفسنجانی را اختلافات خانوادگی دانست و گفت: گلایه های او نسبت به حزب کارگزاران جنبه‌ی برادرانه دارد و یک اختلاف خانوادگی است و مطمئن باشید او هیچ اختلافی با حزب کارگزاران ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جاوید ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    قدرت الله جان یعنی ما اینقدر ساده ایم.برادر مالک کارگزاران کنار رفته و گفته که از آینده این حزب نگرانم حرف کمیه؟نفوذی ها در حزب رخنه کردن چیز کمیه.همه میدونن منتقدین دیروز که امروز دوست شدن فقط بخاطر منافعشون اینکارو کردن ولی در دل همون آدمهای قدیم هستند.(این میشه استفاده ابزاری)بله قدرت الله جان ما اینقدرها هم مثل طرفدارانتون ساده نیستیم که حرف شما رو باور کنیم.در ضمن کارگزران دیگه مسائل اقتصادی رو گذراندن و تا ابد نیاز به پول ندارن خیلی وقته مشکل مالی ندارن. دیگه الان فقط به قدرت فکر میکنن .دهه ی هفتاد خیلی ها مشکل اقتصادیشون حل شد و تبدیل به سرمایه دار شدن.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مثلا خیلی حالیت جاوید جان که هی قدرت الله جان .قدرت الله جان میکنی.
  • مهدی ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مشرق دنباله سوژه میگردیاااااا شیخ قدرت زرنگ تر از شماست برادر جان!
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    تو فقط منفی هات رو داشته باش و بقیه کارها رو به اهلش بسپار!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس