داستان این بار از آنجا شروع می شود که در شب عاشورا در بولوار دریای سعادت آباد، یک خانم معلوم الحال که با وضعیت ناهنجاری در خیابان مقابل تکایای عزاداری ظاهر شده و با چند پسر دیگر سرگرم کشیدن سیگار و اعمال منافی عفت بوده، با تذکر دو خانم مذهبی مواجه می شود.

به گزارش مشرق - حمله اوباش به ناهیان از منکر برای مردم به یک داستان تکراری بدل شده است. حملاتی که حتی آمار حدودی آن هم قابل تخمین زدن نیست و جدای از تعداد جانبازان این اصل مهم دین، از سال 69 تاکنون شهادت حداقل 16 نفر را بدنبال داشته است. از شهید ناصر ابدام 15 ساله در سال 69 تا طلبه شهید علی خلیلی در سال 93.

داستان این بار از آنجا شروع می شود که در شب عاشورا در بولوار دریای سعادت آباد، یک خانم معلوم الحال که با وضعیت ناهنجاری در خیابان مقابل تکایای عزاداری ظاهر شده و با چند پسر دیگر سرگرم کشیدن سیگار و اعمال منافی عفت بوده، با تذکر دو خانم مذهبی مواجه می شود.

فرد مذکور در مقابل تذکر لسانی آن دو نفر اقدام به کشف حجاب کرده و به سمت آنها حمله‌ور می‌‍شود و پس از درآوردن چادر از سر آنها اقدام به ضرب و شتم ناهیان از منکر می کند؛ این خبری بود که چندی پیش در رسانه‌ها منتشر شد.

خانم میرزاحسین همان فردی است که شب عاشورا همراه دختر 14 ساله‌اش در حوالی دانشگاه امام صادق(ع) مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تنها جرم او "یک تذکر لسانی" به اوباشی بود که در مقابل تکایای عزاداری با وضعیتی نامناسب مشغول گپ و گفت و سیگار کشیدن بودند. او با حضور در غرفه مشرق از عملکرد رسانه‌های ارزشی گلایه کرد و به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛


«دقیقا مصادف با شب عاشورا این اتفاق افتاد. من همراه دخترم که تنها 14 سال دارد تصمیم گرفتیم به هیاتی سمت دانشگاه امام صادق برویم. وقتی قدم زنان در بلوار دریا به سمت هیئت در حال حرکت بودیم، با صحنه ای زشت مواجه شدیم. دو خانم همراه یک آقا در حال کشیدن سیگار و یک وضعیت نامناسب پوششی را دیدیم.

ما چون "امر به معروف و نهی از منکر" را وظیفه شرعی خود می دانستیم طبق معمول همراه دخترم یک تذکر لسانی به آنها دادیم و من به آنها گفتم: «عزیزم اگر امکان دارد حجاب تان را رعایت کنید.»

در شب عاشورا چادر از سرم کشیدند/ سیل تهمت و اتهام‌زنی در کلانتری روانه ما شداما آنها به من و دخترم شروع به فحاشی کردند. من بخاطر امام حسین(ع) به هیچ وجه ناراحت نشدم و چون شب عاشورا بود و آن منطقه هم مثل کل شهر تهران در عزای امام حسین(ع) سیاه پوش شده بود خطاب به آنها گفتم: «امام حسین(ع) از شما حجاب می خواهد به احترام امام حسین(ع) حجاب تان را رعایت کنید.»

اما آن خانم به یکباره به سمت من حمله ور شد و شروع کرد به فحش دادن و ناسزا گفتن. همسر دوست بنده که تازه از راه رسیده بود آمد و به اعتراض به آنها گفت: چرا به ناموس مردم فحاشی می کنید؟ آما آنها در جواب به او گفتند: ناموس مردمه و به شما مربوط نیست؛ دخالت نکنید!

در همین حین بود که جر و بحث بین اطرافیان بالا گرفت و آنها چادر از سر رفیق من کشیدند و شروع به ضرب و شتم او کردند.

من دیدم که دوستم در حال کتک خوردن است و آنها سر او ریخته اند. من رفتم طرف یکی از دوستان آن خانمی که به من فحاشی کرده بود و به او گفتم باید بایستید تا نیروی انتظامی بیاید و ماجرا را پیگیری کند.

اما او به رفقایش خبر داد و اقدام به فرار کردند.

من رفتم سمت آن خانمی که با دوستم درگیر بودند و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و دست او را گرفتم ولی او شروع کرد مشت و لگد نثار من کرد. ولی من هیچ عکس العملی نشان ندادم.

حتی یک خانم محجبه هم آمد نزدیک ما شد و به من گفت چرا ایستادی و کتک می خوری.

در همین حین بود که آن خانم محکم به سر من ضربه زد و سر من به یک درب آهنی برخورد کرد و من افتادم؛ و بعد از آن راهی بیمارستان شدم.

جالب اینجاست که وقتی به کلانتری 134 شهرک غرب رفتیم، آنها در کلانتری هم شروع به جسارت و فحاشی کردند و مدام ما را تهدید می کردند که اگر شکایت کنید ما فلان کار را می‌کنیم.

در کلانتری رفقایشان را هم صدا زده بودند و تعدادشان خیلی زیاد شده بود،‌ آنها خطاب به دوستم می گفتند که ما شما را زنده نمی گذاریم و می‌کشیم!

اوضاع اینگونه بود که ناگهان آن دوتا خانم درازکش شدند و گفتند ما کتک خوردیم.

سیل تهمت و اتهام زنی در کلانتری روانه ما شد و همه با هم هر چه که به ذهنشان می رسید نثار ما کردند؛ از کتک زدن تا اسیدپاشی و ... »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 31
  • غریبه ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مچکریم...!!!
  • بابک ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    هرج و مرج مملکت رو گرفته. شیطان داره همه چیز این ملت رو میبره. امربه معروف هم که تعطیله...همه جورش تعطیله چه سیاسی چه اخلاقی چه اقتصادی و ...
  • آشور تاروی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من هم امروز رفتم به یکی تذکر بدم خیلی ناجور تو خیابون میچرخید. رفتم جلو بگم به خدا قسم داری مسیر اشتباهی رو میری. خودش خجالت کشید من هم دیگه چیزی نگفتم شاید به خودش بیاد و تغییر کنه.
  • علي ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    در كلانتري ها چه خبره كسي نيست جلوي دهان برخي از اين مامورين را بگيره
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نباید امربه معروف کرد. همه باید ازاد باشند هرکاری دوست دارند انجام دهندو به هیچ کس ربطی نداره شما از ترستون همه نظرات رو توی سایت خودتون سانسور میکنید
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خلخالی یادت بخیر!!!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این اراذل دیگه زبون آدم نمیفهمن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این اوباش عده خاصی هستند که ماموریت دارن در این جور مواقع خاص به ارزشهای دینی توهین کنن وظیفه ما هم اینه که در برابر اقدام زشت اونا کنار نیاییم
  • غریبه ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    روحانی مکریم
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر سرکار عالی باحجاب واقعی باشید شب عاشورای امام حسین و به حرمت خون امام حسین اسلام و حجاب را مضحکه افراد لاابالی قرار نمیدهید بنابراین قبل از اینکه دیگران متهم باشند شما متهمید و باید رفتار خود را اصلاح کنید.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    زود پاشو برو رضایت بده !!!!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بابا لازم نکرده امر به معروف کنید. بزارید برن جهنم. باباجون اون زمان پیامبر که این چیزا مرسوم بوده شهرشون کلا 10 ،15 هزار نقر بوده نهایتا، همه هم یجورایی فامیل بودن و همو میشناختن و چش تو چش میشدن...نه تویه یه شهر 10 ملیونی که تو کل عمرتم یه نفرو شاید 2 بار نبینی. امر به معروف باید در سطح محله و آشنایان باشه بنظر من.
  • موسوی ری شهری ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام علیکم ناموس شیعه و هتک حرمت ؟! کاش اونجا بودم والسلام
  • ی نفر ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    امر بمعروف خوبه ولی حفظ جون مهمتره همین که با چادر از جلوشون عبور کنید هم خوبه
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    باید پوزه اراذل را بخاک می مالوندین من خودم تو سعادن آباد زندگیمی کنم بعضی هاشون یه مشت آشغالن.
  • محمود ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ناشناس نسبتا محترم همین عقیده مث شماهاست که مملکت هرچی هرچی شده مگه اینجا جنگله که هر کی هر کاری بخواد بکنه؟؟؟!! مگه نشنیدی حدیث رو:== حلال محمد و آل محمد(ص) حلال و حرام محمد و آل محمد(ص) حرام است تا روز قیامتتتتتتتت. در ضمن در امر به معروف نظر من و شما مهم نیس باید ببینیم دین و مرجع چی میگه؟
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جناب آقای لاریجانی .بفرما . این نتیجه ی دیر رسیدن به پرونده های کتک خوردن آمران به معروفه؟
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگه گفتی امام حسین هدف "شهادتش" رو چی اعلام کرد؟
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جناب محمود به نظرت بعضی از همین آمران سوء استفاده نمیکنند؟؟
  • نادیا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چه ربطی داره؟!چون نهی از منکر کرده چادرش رو مضحکه کرده؟!همین عقاید باعث شده الان وضعیت جامعه اینجوری باشه!توی قرآنم هست که همیشه توی جوامع انسانی مومنین توسط افراد گناهکار و جاهل مورد تمسخر قرار میگرفتن.حالا اگه یکی تو رو به خاطر کار درستی که میکنی مسخره کنه مقصر کیه؟!
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بقیش؟؟؟ چی شد آخر سر؟؟ شکایت کردند؟؟؟؟ چرا انقدر نصف و نیمه؟؟ درست خبر بگذارید بابا
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    طبق نظر خودت به شما ربطی نداره که من میخواهم چه کنم من دوست دارم امر به معروف و نهی از منکر کنم تو ذات خودت هم معتقدی که امر به معروف لازمه وگرنه این جمله را نمینوشتی
  • سید امین ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خواهر عزیزم خانم میرزاحسین اجر شما با شهداست خوش به حالتان که شب عاشورا یکی از اهداف سید الشهدا را اجرا کردید . مخالفان بویی از اسلام نبردند .
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    به نظرم قبل امر به معروف و نهی از منکر آدم باید موقعیت سنجی کنه هر جایی نمیشه تذکر داد ...
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بنابر اصل آزادی نباید به حقوق دیگران تجاوز کنیم ومنکرات در جامعه علاوه بر اینکه سعادت فرد رابه خطر می اندازد سعادت وسلامت جامعه به خطر می افتد فضای جامعه شخصی نیست که هر کار دلمان خواست رفتار کنیم
  • آمربه معروف ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نفر مایید این افراد قلیلند و اکثرا حرف حساب راقبول می کنند
  • مائده ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    برادر یا خواهر گرامی ایشان حجاب را مسخره نکرده امر به معروف هم مثل نماز واجب است شما اگر امربه معروف راترک کرده اید بیدار شوید و اوکسی راهم متهم نکرده اما این سخن شما نه جنبه عقلی دارد ونه جنبه روایی وقرانی وهیچ انسان با شرافتی نمی پذرد که فساد وظلم وگناه را ببیند وبی تفاوت بگذرد والا انسان بودنش مورد سوال است ومانند حیوانات به مقداری خوراک و... بسنده کرده اگر چه درهمسایگی اش قتل ودزدی شود بدحجابی اگر گناهش به اندازه بعضی گناهان نباشد اما آثار مخربش به خانواده ها رسیده وما را هم مثل غربیها بیچاره میکند
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بیا خودمون رو گول نزنیم اگه با چادر رد شدی اما تاثیر نداشت باید اشاره کنی اگه نشد باید باقول لین بگی اگه باز هم نه باید جدی بگی اگه بازم نه باید پلیسو در جریان بذاری
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دوست عزیز همه رو با یه چوب نرونین اکثریت منطق رو می پذیرن این افراد شرور کمن
  • ایلیا ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مقصر خودتی خواهرم.باید چنان به باد کتک می گرفتیشون که اصل زنده موندنشون زیر سوال می رفت نه غش الکیشون.کاش ما اونجا بودیم مگر زینبیون تنها موندن که یکسری هند های جگرخوار معلوم الحال اینچنین وحشی بازی در بیارن
  • saeed ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حیفه هوا این روزابدجور ناسالمه......
  • سما ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام. ایکاش به رشدی می رسیدیم که هیچکس کاری به کار دیگری نداشت، مگر قانون. آنها اگر مانند شما فکر می کردند، که دیگر تفاوتها معنا نداشت! پس این تذکرات به جز درگیری حاصل چندان مثبت دیگری نخواهد داشت. ایکاش در ارائه ی اعتقادات درست به شیوه ای اثرگذار روی می آوردیم.
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جناب ناشناس فعلا بیشتر طرف مقابل داره سو استفاده میکنه باید تو این جامعه الان خیلی باتقوا باشی که امر بهمعروف کنی والا هیچی نگفتن وجامعه روسیل بردن که از هر کس بر میاد هنر اینه تو این سیل تهمتها وتوهینها با محبت مردم را به دین دعوت کنی البته اگه بعدشم یه عده نامرد به قلع وقم کردن امربه معروف تاحد توان کار کنن ومسووولین ما هم بی تفاوت باشند
  • موسی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    به نظرم این مطالبی که نوشته شده سراسر اغراق و بعضا دروغ است. حتی در اینکه به کسی "معلوم الحال" و .... نسبت داده بشود، چیزی که هنوز در هیچ دادگاه اثبات نه شده، خودش جرم آشکار است. این مطالب نوشته شده از سوی هر کس که باشد، اصلا پذیرفتنی نیست، شما چه مسلمانی هستید!
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    والا بعضیا خل شدن با این ماهواره ها! دو روز دیگه است بخوان زن و بچه و ناموس بقیه رو تصاحب کنن!
  • saeed ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یه روانی تو اصفهان یع غلطی کرد،خودی و نخودی و مخصوصا اصلاح طلبا تقصیر رو انداختن گردن امر به معروف و حزب اللهیا و این وسط همه شده بودن قاضی و روشنفکر و دلسوز اخه اون روزا نون توی اینکار بود،اما الان چرا همه ساکتن؟چرا رسانه ها غوغا نمیکنن؟چرا فلان و فلان و فلان بیانیه نمیدن؟چرا افراد کثیف باید چادر از سر ناموس مردم بکشن و کسی صداش درنیاد تازه فرد مضروب باید شماتت هم بشه؟
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    باید دید چه وضعی اونجا حاکمه چه شب عاشورا این اتفاق ها افتاده و کلانتری هم بی اطلاع بوده. بنابراین باید بخشی از وظایف نهی از منکر که این گونه عیان اتفاق می افتد به نیروی انتظامی (110) محول بشه که این گونه مردم دلسوز لت و پار نشن و آخرش هم هیچی به هیچی. نیروهای گشت ارشاد دقیقا در این گونه زمانها باید وارد شوند.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    فعلا دیکتاتور شمایید
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چقدر حقیری همه کار ؟!
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دقیقا از کدوم جهنم دره ای پست گذاشتی !؟
  • احسان ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مولا علی (ع) در وصیتنامه ی خود می فرمایند : امر به معروف رو ترک نکنید چرا که اشرار و بدان بر شما سلطه پیدا می کنند و هرچه دعا کنید مستجاب نشود این هم نتیجه ی ترک امر به معروف هم کتک می خوریم هم تهمت
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    فرهنگ نمیشه زوری درست کرد ! بهتره برای حفظ نظم جامعه به عقاید هم احترام بذاریم . شما با حجاب کامل بگرد هرکی حجابش ناقصه مشکل خودشه و خدای خودش . مطمئن هم باش شما اولین کسی نیستیس که خواستی نصیحتش کنی !
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بیا برو شوش زندگی کن اگه ناراحتی.
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من با زبان برادری و محبت امر به معروف میکنم رو داری کرد و حمله کرد و شروع به ضرب و شتم کرد بر اساس قانون قرآن که میفرماید :فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم ...عمل میکنم و پای مسائلش هم ایستاده ام نه قوه قضائیه و نه از کسی هم انتظار حمایت ندارم به تکلیف عمل میکنم .در مقابل هتاکان منتظر نظرات شما دوستان عزیز خارج گود هم نمیشینم تا ببینم کی منفی و یا مثبت میزنید ........
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر وظیفه نیروی انتظامی برخورد با چنین اراذلی نیست، لااقل شهرداری تانکرهای آب رو آماده داشته باشه تا در مواقع لزوم، چنین لجن هایی رو از سطح شهر بشوره و پاک کنه.
  • مهدی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یا حسین.. هدف امام حسین خیلی بالاتر وبزرگتر از امر به معروف ونهی از منکر بود .چرا از امامان برای اهداف خاص خودمون استفاده ابزاری میکنیم.با مراجعه به تاریخ اسلام متوجه میشیم که پیامبر(ص)با غیرمسلمونها خیلی مدارا میکرد.دین اسلام ،دین رافت ومهربانی است، نه خشونت وتوهین به شخصیت..
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من دوست دارم امیر به معروف کنم به کسی هم ربطی نداره تازه دلم میخواد نهی از منکرهم بکنم من اصلا دوست دارم به حقوق هرکی که دلم خواست تجاوز بکنم ، حرفی هست؟ آی ی ی ی نفس کش
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اصلا خودت فهمیدی چی بلغور کردی؟؟؟
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چی داری میگی عمو امام حسین خودش برای امربه معروف شهید شده ثانیا این خانم دیگران رو به چی متهم کرده فقط یک تذکر داده ، انصاف داشته باش
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دوستان مسلمان، امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است یعنی کسی که آن را طرد میکنه شبیه کافره در جامعه ی ما عده ای برخی از احکام دین رو قبول دارن و برخی دیگر رو نه. قرآن کریم می فرماید: یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِكَ سَبیلاً ﴿150﴾ أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرینَ برادران و خواهران اینکه یه مسلمان نفی امر به معروف میکنه رو زیاد در این نظرات میبینید.پاسخ بنده به همه صبر بر طاعت است. از اول تاریخ تا کنون کم نبودن کسانی که در این راه زخم زبان ها شنیدن و کتک ها خوردن.خوشحال باشید که وعده ی الهی خواهد رسید. یاد این جمله ی آیت الله بروجردی افتادم که گفت من حسرت می خورم که یک کشیده برای اسلام نخوردم امربه معروف و نهی از منکر از بزرگترین طاعات الهی است پس همه صبر بر طاعت الهی داشته باشید انشاء الله نصرت الهی نزدیک است و سیعلم الذین ظلموا........
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    دوستی خوبم الان مردم انقدر حساس شدند و یکسری هم انقدر جسور که امر به معروف خیلی ظرافت می خواد. بیاین فکرامون رو بذاریم روی هم یه راهی پیدا کنیم. من خودم قید اینکه یهو برم جلوی کسی و بهش حرفی بزنم رو زدم. معمولا اگه شرایط جور باشه یواش یواش باهاشون ارتباط دوستانه بر قرار می کنم و اونام اولش با تردید رفتار می کنن. اما باور کنید بعد چند وقت لباس پوشیدن و حرف زدنشون مثل خودم میشه. همه خوششون میاد از داشتن کرامت انسانی.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    دقیقا اشتباه امثال شماها اینه که فکر می کنید اگر وایسید و کتک بخورید خیلی دینی رفتار کردید. نه بابا جون. اگه وقتی بهتون فحش دادن و حمله کردند میزدید دهن نجسشون رو خرد می کردید این اتفاقات نمی افتاد.
  • علی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ایا قرار هست واجب خدا باعث در گیری شود من فکر کنم امر به معروف در مورد افرادی است که بطور طبیعی وجدان لازم دارند ودر حقیقت اینقدر حسن نیت دارند که درست را حداقل با فحاشی جواب ندهند
  • ناشناس ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ی کلام از مادر عروس
  • قاسم ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    وقتی یکی تو گناه غوطه ور باشه معروف واسش فحشه . به نظرم باید ناهیان از منکر تعدادشون زیاد بشه در سطح شهر. نه تنها به صورتی انتظامی بلکه یک نوع فرهنگ بشود تا همه مردم در صورت مشاهده عرصه را بر این قبیل افراد تنگ کنن.
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    بی......
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناس نمیدونم کجایی!!!! لطفا حماقتت رو فریاد نزن !!! !!
  • جعفر ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    قران در سوره انفال آیه 25 می فرماید و بترسيد از فتنه‏ اى كه تنها ستمكارانتان را در بر نخواهد گرفت و بدانيد كه خدا به سختى عقوبت مى‏كند. (25) این سنت خداست و باکسی تعارف ندارد دلیل همه این مشکلاتمان دوری از خدا و کلام خداست وقتی واجب خدا را بگیم به توچه وقتی بی تفاوت نسبت به پیرامونمان باشیم بی حیایی و بی عفتی میشود حق طرف تازه طلبکارت هم میشه در صورتی که داری حرف خدا را که خدا امر کرده بهش یاد آوری می کنی. تکرار ارزش در جامعه، جامعه و افراد آن را به سمت سعادت می برد ولی بی تفاوتی همه را مستقیم یا غیر مستقیم در لجنزار گناه فرو می برد مثل مردم زمان امام حسین بدانید از ریز ودرشت همه مسئولیم
  • ایرانی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    برای بخور بخورها و دزدیها ساکت هستید ولی برای چند تار مو وظیفه ی امر به معروف دارید واقعا در کدوم حالت اسلام به خطر میفته؟
  • مسعود کامنت ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    به نظر من نمیشه مستقیم و نشناخته این کارو انجام داد. میشه رفت و کمی گپ زد و اجازه گرفت و بعد عنوان کرد. چون این جور افرادو میشناسم. اینا واکنش شدیدی در مقابل این جور تذکرا دارند و پیش فرض دهنیشون اینه که شمایی که تذکر میدی شغلت اینه و واسه این کارت پول میگیری و نمیدونم سهمیه داری و از این حرفا. هر چیزی یه روشی داره. من که هیچ وقت بی فکر و بدون مقدمه همچین کاری نمیکنم. اتفاقا اگه اصولشو ندونی و نحوه رفتارو بلد نباشی به نظرم نه تنها بیفایدس بلکه نتیجه عکس میده. و کار هر کسی نیست...
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    نیروی انتظامی تشکر تشکر
  • مشکوک ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    به شدت با افکار پلید این نازی المانی موافقم
  • پروانه ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اجرای حجاب اجرای قانونه دهن کجی به حجاب دهبن کجی به قانونه دهن کجی به قانون مجازات داره روشن شد؟
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    شما در آذربایجان متحد اسراییل ویسکیتو بخور لطفا خفه!
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ان کسانی که درماهواره هابه شما خط میدهندکه بایدازادباشیدوهرکاری دلتان خواست بکنید،درهمان نقطه ای که نشسته اندنیزچنین قانونی وجودندارد!درهمان امریکا،اگرشماسربچه خودتان دادبزنید،سروکارتان باکلانتری ودادگاه خواهدافتاد!درهمان انگلیس،که ختم تمام پدرسوختگی هاست،اگرلباس جلف بپوشند،فوراتوسط پلیس بازداشت میشوند!درکناردریاهمه لخت هستندامادرخیابان کسی حق نداردخارج ازعرف کاری غیرمعمول انجام دهد!درکاباره هامشروب میخورنداماحق بدمستی درخیابانهاراندارند!
  • میلاد ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس عزیزم از نماز هم سو استفاده میکنن پس باید بذاریمش کنار؟
  • سید ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خواهرم فعل شما زینب وار بود بحق سیدالشهداء ماجور باشید.
  • بابک ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خدایا در این تهران بزرگ به داد ما مذهبی ها برسسسسسسسسسسسسس
  • کاتب ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب ناشناس خواهشا داستان لشکر فاتح آندلوسو بخون عزیزم بعدا از این فرمایشات کن...
  • زهرا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    فقگ میتونم بگم خداخیرتون بده و در این راه ثابت قدم نگهتون داره این کار هرکسی نیست وهرکسی هم نمیتونه لیاقت درکشو داشته باشه
  • یاس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اجرتون با صاحب عاشورا خدا لعنت کنه اونهایی روکه فساد رو نشانه پیشرفت ادمای شهروکشورمون معرفی کردن
  • سرباز ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خانم محترم امر به معروف رو شايد درست معني نميكنن امر به معروف صرفاً تذكر به بي حجابي نيست خيلي موارد ديگه رو هم در بر ميگيره نمونه اش كشتار فلسطيني ها ،با توجه به گفته شما بايد سپرد به قانون ،شما ميتوانيد بفرماييد كدام قانون ؟ حتما حقوق بشر آمريكايي؟ ولي چرا همه دنيا به كشتار فلسطيني هاي مظلوم اعتراض كردند ،مگر قانون نداريم ؟دوتا مطلب رو باهم مقايسه بفرماييد. مطالب طولانيه و اينجا جاي بحث طولاني نيست.اميداوارم براي امر به معروف و نهي از منكر دير نشه
  • شیرزاد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من قیافم حزب الهی نیست ولی یک بار تو ماه رمضون به یک خانومی که داشت علنا اب میخورد گفتم حداقل برو یک گوشه که کسی نبینه شما رو اب بخور . برگشت هر چی فحش بود نثارم کرد . اصلا یکسری از امر به مهروف و نهی از منکر بدشون میاد
  • کسی که از تذکر ضربه خورده است ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من دختر محجبه ای نیستم و لی امربه معروف و نهی از منکر را قبول دارم حتی مطالعات زیادی در امر ادیان داشته ام اما باید عرض کنم همیشه اوضاع آنچه نشان داده می شود نیست ، اینگونه نیست که ناهی از منکر همیشه به وظیفه ی خود درست عمل می کند و بعد می اید در جمع رسانه ای به گونه ای دیگر نشان داده می شود ، به نظرم من اگر نهادهای متولی امر به مرعوف و نهی از منکر به جای تذکر لسانی جسمانی از طریق مطالعه روانشناسی و مخاطب شناسی به درک درست از پیشگیری و بر خورد می رسند اوضاع جامعه ی ما بهتر از اینها بود بنده خود در دو مورد به دلیل مراجعه به درمان به یکی از درمانگاه بسیج علی رغم پوشش ساده مانتویی بودنم به دلیل چادری نبودنم تذکر داده شد البته گاه متذکران براساس یک تفکر چشم گوش بسته صرفا به اعمال عقاید خود می پردازند و به همین دلیل شرایط فردی و اجتماعی فرد را در نظر نمی گیرند، در هر دو ی این مراجعات نیز تذکرات با شیوه ی نامناشب و غیر اجتماعی از سوی ناهیان رخ دادعلی رغم اینکه فضا پزشکی و برای نجات جان انسان بود،که همین امر باعث شد علی رغم ارادتم به بسیج و نهادهای ارزشی در خصوص تفکرات آنها دچار تزلزل شوم که بازهم در پی مطالعات عمیق در حوزه ی تاریخ اسلام و نوع بر خورد ائمه و بزرگان دین در این امور برامدم.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    باورم نميشه اينجا جمهوري اسلاميه؟ ام القراي جهان اسلام؟ درود به شرف اين خواهر محجبه. پس اينكه ميگن امر به معروف ميخواد قانوني بشه كو؟ خاك بر سر ما. تو مملكت شيعه . يه رذل كثيف اينطور بايد عربده بكشه اونوقت ما؟ نذاريد خون اين ملت به جوش بياد. وگرنه كاري ميكنيم كه نبايد بكنيم.
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    منظورت این نیست که اون اراذل شخصیت داشتن ؟
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اشتباه شما این بود که وایستادین نگاش کردین
  • مهدی ص ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    باید تیم هایی بصورت سازمان یافته ودر گروه های چند نفری اقدام به امربه معروف ونهی از منکر بکنند ودر صورت سرکشی این اوباش تا سرحد مرگ بزنند تا صدای سگ بدهند اونوقت شاید امیدی به اصلاح جامعه باشد
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    امر به معروف و نهی از منکر باید از جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم شروع شود ایشان باید پیشرو این امر مهم باشند تا بقیه مسئولان هم یاد بگیرند.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    توی آمریکا این اتفاق افتاد؟
  • ایرانی اصیل ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    امر به معروف شرایط داره و هرکسی نمی تونه تو مسائل اقتصادی سرک بکشه ببینه کی دزدی می کنه کی نمی کنه اما بدحجابی فسق آشکاره و همه شامل شرایط امر به معرو اون می شوند
  • ی نفر ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    برادر محترم من درحدی نیستم که خودم با امام حسین ع مقایسه کنم اما ما امام حسین نیستیم - امام حسین انقدر کلام مهربانی داشتند که همه رو مجذوب کنند اون ملاعینم امام قبول داشتن ولی به دنبال پول بودن-ما در حین امربمعروف نباید کوچکترین توهینی به شخصیت طرف مقابل بکنیم ولی نمیتونیم و بدتر دین زده اش میکنیم اساس اسلام برمچبته
  • ی نفر ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    چ بسا این افرادی که میگیم اوباش از ما بهتر باشند هر کس شخصیت داره هر کس هر گناهی کرد صددرصد بدنیست
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    ممالک دیگه قانون دارند..با بچه خودت هم بدرفتاری کنی باید پاسخگو باشی..امااینجا چی؟
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط بخور بخورها نیست..خیلی اتفاقات دیگه هم هست که کسی صداش درنمیاد...همه چیز به جای خود....
  • لعلي ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام آبجي گرامي اگه اونجا بودم هرچي فن كاراته بلدم سرشون خالي ميكردم..ما سباز امام حسينيم همه.اجرتون با خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس