از روزی که حلقه نزدیکان به امیر خادم وارد هیات‌مدیره پرسپولیس شدند تا همین امروز که چیزی به بازی سرنوشت‌ساز پایتخت،‌ دربی سرخابی‌ها نمانده این تیم به هیچ‌وجه روی آرامش را به خود ندیده است.

به گزارش مشرق، درست از روزی که حلقه نزدیکان به امیر خادم وارد هیات‌مدیره پرسپولیس شدند تا همین امروز که چیزی به بازی سرنوشت‌ساز پایتخت،‌ داربی سرخابی‌ها نمانده این تیم به هیچ‌وجه روی آرامش را به خود ندیده و در تمام این مدت کوتاه ولی پرتشنج همیشه با حواشی فراوانی دست و پنجه نرم کرده است.

هیات‌مدیره پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی خود بیش از آنکه فکر مسائل مدیریتی باشد بیشتر به حواشی باشگاه دامن زده و شاید گزاف نباشد اگر بگوییم حواشی درون اردویی و سر ناسازگار داشتن بازیکنان چیزی نیست جز همین مشکلات مدیریتی و دعواهایی که در رده‌های بالای این باشگاه پایانی ندارد. به تازگی نیز حسین کاظم‌پور یکی از اعضای هیات‌مدیره در گفت‌وگویی جنجالی بیان می‌کند حمیدرضا سیاسی اصلی‌ترین عامل حاشیه‌های امروز پرسپولیس است و جوی علیه او حاکم شده که می‌خواهد تغییر و تحولاتی در راس کار به وجود آورد.

معضلی به نام سیاسی

عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است حمیدرضا سیاسی مقصر حاشیه‌های این روزهای پرسپولیس است و می‌گوید نمی‌دانم چرا جلسات هیات مدیره برگزار نمی‌شود. کاظم‌پور خیلی شفاف حرف‌ها و انتقادهایش علیه تیم سیاسی و نزدیکان او را اینگونه آغاز می‌کند: «هیات مدیره در جریان هیچ کدام از تصمیمات مدیران باشگاه نیست. آنها به اسپانیا سفر کرده‌اند و با رئال‌مادرید توافق بازی دوستانه را انجام داده‌اند ولی این تصمیمات را در هیات‌مدیره مطرح نکردند. طبق قانون هر کدام از مدیران باشگاه اگر بخواهند به خارج از کشور سفر کنند و اگر قراردادی ببندند باید با هیات مدیره هماهنگ کنند و برای آن مصوبه بگیرند، اما از زمانی که ‌آقای رحیمی و دایی از پرسپولیس کنار رفته‌اند دیگر هیات مدیره جلسه‌ای نداشته و شخص آقای سیاسی به تنهایی برای این تیم تصمیم‌گیری می‌کند. من از مدیران وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که اگر 7 عضو هیات‌مدیره زیاد است، تعداد آنها را کمتر کنند تا آقایان با تمرکز بیشتری بتوانند برای تیم تصمیم‌گیری کنند. ما که خیلی وقت است جلسه هیات مدیره پرسپولیس را ندیده‌ایم و حتی کوچک‌ترین مشورتی هم با ما انجام نمی‌دهند. آقایان به این موضوع دقت کنند وقتی برای تیم مشکلی به وجود می‌آید تصمیمات جمعی خیلی بهتر از تصمیمات فردی است. زمانی که می‌خواستند مدیرعامل را اخراج کنند و به امضای ما نیاز داشتند جلسه هیات مدیره را برگزار می‌کردند، اما گویا دیگر نیازی به امضای اعضای هیات مدیره نیست و به همین دلیل است که جلسه هیات مدیره برگزار نمی‌شود. من هیچ وقت از صحبت‌هایم کوتاه نمی‌آیم. به زور هم در باشگاه حاضر نمی‌شوم. می‌دانم وظایف من چیست. من عضو هیات مدیره هستم و حکم اجرایی ندارم، اما بعضی از دوستان که رئیس هیات‌مدیره هستند فکر می‌کنند سمت اجرایی دارند و باید همیشه در باشگاه حضور داشته باشند. وقتی کسی حق امضای مالی را در اختیار می‌گیرد تمام امور باشگاه را در اختیار گرفته و می‌تواند هر کاری را انجام دهد. پس حالا بهتر است همان آقایان که خودشان شخصا برای تیم تصمیم‌گیری می‌کنند پاسخگوی هواداران و نتایج تیم باشند. از همان ابتدا من و یکی دیگر از دوستان دائما در جلسات هیات‌مدیره می‌گفتیم این تیمی که در حال بسته شدن است، تیمی نیست که پاسخگوی هواداران پرسپولیس باشد، اما آقایان می‌گفتند خیالتان راحت ما با همین تیم بهترین نتایج را می‌گیریم. تیمی که در حال حاضر با حاشیه‌های زیادی همراه است، نمی‌توان با تصمیمات فردی جمعش کرد. هیات مدیره باید تشکیل جلسه دهد و عملکرد تیم را بررسی کند. ما باید عملکرد کمیته‌ انضباطی را هم بررسی کنیم و ببینیم در این مدت چه آرایی صادر کرده است. تمام مشکلاتی که در حال حاضر به وجود آمده به خاطر عدم برنامه‌ریزی است. وقتی شخصی به تنهایی برای تیم تصمیم‌گیری می‌کند باید خودش هم پاسخگوی تصمیماتش باشد. تیم دچار حاشیه‌هایی شده و نتایج ضعیف هم به خاطر همین حاشیه‌ها است."

 نکته قابل توجه این است که حمیدرضا سیاسی مثل همیشه حرف‌های یکی دیگر از اعضای هیات مدیره را تکذیب می‌کند و عملا می‌گوید کسی مثل کاظم‌پور در این باشگاه سمتی ندارد! حمیدرضا سیاسی در واکنش به اظهارات کاظم‌پور می‌گوید: آقای کاظم‌پور هیچ سمتی در باشگاه ندارند. ایشان نماینده اسپانسر در هیات مدیره باشگاه بودند و بعد از رفتن اسپانسر، طبیعتا هیچ سمتی در باشگاه ندارند که بخواهند در جلسات هیات مدیره حاضر شوند. کاظم‌پور حافظ منافع اسپانسر در هیات‌مدیره بود و دلیلی ندارد به جلسات هیات مدیره دعوت شود. من حرف‌های او را نشنیده می‌گیرم و پاسخی به آنها نمی‌دهم.

تغییرات احتمالی و توفان قبل داربی
مشکلات باشگاه پرسپولیس آنقدر زیاد شده که شاید اتفاقاتی در حوزه مدیریت این باشگاه رخ دهد اما اینکه این اتفاقات پیش از داربی باشد یا بعد از آن، مساله‌ای است که مسؤولان باشگاه باید درباره آن تصمیم بگیرند. درحالی که تیم فوتبال پرسپولیس باید آماده دیدار سنتی داربی 79 شود، اما از درون این باشگاه خبرهای متناقضی به گوش می‌رسد. عدم هماهنگی برخی اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس با یکدیگر و موازی‌کاری رئیس هیأت مدیره این باشگاه با سرپرست پرسپولیس باعث شده تا این تیم آبستن حوادثی باشد که احتمال وقوع آن بیش از هر زمان دیگری است.

هر چند شاید واژه «موازی کاری» چندان مورد تایید مدیران پرسپولیس نباشد اما آنچه همه می‌دانند دیوار حاشا است اما آنچه دیده می‌شود و لمس می‌کنیم همین است که نوشته شده. اینکه بهروز منتقمی، سرپرست باشگاه پرسپولیس از شرایطی که این باشگاه دارد، راضی نیست، موضوعی است که وی در محافل خصوصی بارها آن را به زبان آورده و حتی شاید سفر به تنکابن (زادگاه منتقمی) توسط منتقمی به بهانه بیماری یکی از نزدیکانش پروژه‌ای باشد که کلید خوردن آن منتهی به کناره‌گیری وی از سمتش شود. اینکه آیا این اتفاق افتادنی است یا خیر بستگی به شرایط این روزهای پرسپولیس دارد.

شاید دربی ۷۹ مهم‌ترین دلیل برای عدم تغییرات در حوزه مدیریتی باشگاه باشد. خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که منتقمی به دلیل اینکه همه کارها در باشگاه را وی انجام می‌دهد اما همه چیز به نام حمیدرضا سیاسی ثبت می‌شود، گله‌مند است چرا که در محافل خصوصی از این موضوع ابراز نارضایتی کرده و معتقد است کسی در این باشگاه کارهایش را درست انجام نمی‌دهد. این مساله را وقتی در کنار نارضایتی تعدادی از هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گذاریم تنها می‌توان به این نتیجه رسید که احتمال تغییرات در این باشگاه بیش از پیش وجود دارد، اما باید دید به دلیل نزدیکی دربی 79 مسؤولان این باشگاه تا آن زمان سکوت خواهند کرد یا تصمیم خواهند گرفت که شوکی مدیریتی به باشگاه وارد کنند البته اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، شاید مدیرعامل بعدی از میان خود اعضای هیأت مدیره باشد چرا که از گوشه و کنار خبر از مدیرعاملی قریب‌الوقوع مهدی خواجه‌وند شنیده می‌شود، اما باید دید سیاست وزارت ورزش و مجمع این باشگاه در این باره چه خواهد بود؛ هرچند مشکلات این باشگاه آنقدر زیاد است که کمتر کسی این شجاعت را دارد در شرایطی که تیم هم از نظر مالی و هم از نظر نتیجه‌گیری دچار مشکلات فراوان است، بتواند بر روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس  بنشیند.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • استقلال ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    پرسپولیس کلا معضلیه خودش
  • حسین ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    ش؟
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    رویانیان وارد میشود ...اس اسیا به احترام سردار خبردار
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    اين است شاهكاره دولت تدبير و اميد...
  • mbt shoes canada ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    mbt shoe repair uk معضلی به نام سیاسی/ در انتظار تغییرات گسترده در سرخ ها؟ - مشرق نیوز | mashreghnews.ir mbt shoes canada http://www.haaljevaarbewijs.nl/mbtonline/mbt-shoes-canada-mbt-shoes-uk.html

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس