کد خبر 358481
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

حمید سوریان گفت: مشکل اصلی ورزش ما و به ویژه کشتی نداشتن کرسی در فدراسیون‌های جهانی است که این مسئله ضربه بسیاری به ورزشکاران ما وارد کرده است.

به گزارش مشرق، حمید سوریان ظهر امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی که در سازمان ورزش شهرداری اصفهان برگزار شد اظهار کرد: ورزش همگانی احتیاج مهم و اساسی برای مردم است، هر فردی دیدگاه خاص خودش را دارد اما تضمین سلامت جامعه از مهمترین اصول زندگی است.

وی افزود: هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان ناهنجاری‌های اجتماعی است و راه پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ورزش است.

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران ادامه داد: در همه جای دنیا ورزش قهرمانی زیر مجموعه کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش متولی ورزش همگانی بوده که امیدوارم این اتفاق در ایران نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های ورزش شهرداری می‌توانند به عنوان بازوان پرتوانی برای توسعه ورزش همگانی باشند، اضافه کرد: اصفهان از منظم‌ترین شهرهای کشور است که تشکیل سازمان ورزش دراین کلان‌شهر بسیار ضروری بود و با چشم‌انداز پنج‌ساله می‌توان ورزش اصفهان را به جایی که شایستگی آن را دارد رساند.

سوریان در پاسخ به این سوال که حضور ورزشکاران را در شورای شهر چگونه می‌بینید؟ گفت: یکی از نقاطی که جا برای کار دارد همین موضوع ورزش است و حضور ورزشی‌ها با توجه به شناختی که از زیر و بم ورزش دارند می‌تواند کمک موثری به شوراها بوده و به پیشبرد اهداف کلان ورزش کمک کند.

وی با بیان اینکه تجربه‌های خوبی در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: حضور بزرگانی همچون خادم، دبیر و همین آقای رسول جزینی حضورشان در شورا منشا خیر بوده است، من هم یک دوره کاندید شورای شهر شدم و از این پس هم در صورتی که جایی لازم ببینم می‌توانم به مردم خدمت کنم حضور خواهم یافت.

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران افزود: سازمان ورزش در تهران نیز فعالیت‌های خوبی را انجام داده که خروجی آن قابل لمس است و امیدوارم سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز از تجربه ارزنده دوستان در تهران استفاده کرده و در آینده‌ای نزدیک راه درخشان خود را هموار کند.

وی با اشاره به رقابت‌های کشتی اینچئون تاکید کرد: فدراسیون کشتی در مقطعی دچار مشکلات بسیاری شد که این مسئله ایران و سایر کشورهای صاحب کشتی را تحت فشار قرار داد، تغییر و تحولات در فیلا و رفتن مارتینتی فضای کشتی را تا حدودی مناسب کرد اما هنوز در برخی مسابقات مشکلات داوری مانند بازی‌های آسیایی اینچئون دیده می‌شود.

سوریان ادامه داد: من خودم در زمان مسابقه عبدولی در سالن حضور داشتم که در پایان مسابقه نماینده کشور قزاقستان نا داوری را تایید کرد و گفت که نامه‌ای تنظیم و گزارش می‌کنم.

وی افزود: مشکل اصلی ورزش ما و به ویژه کشتی نداشتن کرسی در فدراسیون‌های جهانی است که این مسئله ضربه بسیاری به ورزشکاران ما وارد کرده است، خادم تلاش‌های بسیاری برای کسب کرسی انجام داده اما تاکنون این امر تحقق نیافته است و امیدوارم در کلیه رشته‌ها با فعالیت بیشتر بتوانیم کرسی‌های بین‌المللی را از آن خود کنیم تا حداقل بتوانیم از ورزشکاران خود احقاق حق کنیم.

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران گفت: کشتی فرنگی در این دوره از مسابقات اینچئون عملکرد مناسبی نداشت و نسبت به دوره گذشته چهار مدال طلای ما تبدیل به دو طلا شده بود که البته مسائلی همچون داوری نیز در این نتیجه‌گیری دخیل بود.

وی افزود: کشتی‌گیران ما لیاقت این را داشتند که چهار طلای دوره قبل را به پنج طلا افزایش دهند که در کمال تاسف این امر محقق نشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس