يك روز خبر از اختلاف هيات رييسه با شخص رييس به رسانه‌ها كشيده مي‌شود و روز ديگر از اخطار وزير و نارضايتي او اخباري به بيرون درز مي‌كند، اما در اين ميان يك نام وجود دارد كه به نظر مي‌رسد سرمنشا تمامي اين اتفاقات باشد؛ نامي كه تاثيرش در تمامي تصميمات فدراسيون به وضوح ديده مي‌شود.

به گزارش مشرق، مهدي محمدنبي، دبيركل فدراسيون فوتبال در حالي در طبقه سوم اين مجموعه هم نگاهي به بالا يعني دفتر رياست دارد و هم نگاهي به سطوح پايين فدراسيون كه اين روزها به دليل حواشي ايجاد شده پيرامون ابهامات مالي فدراسيون فوتبال هدف منتقدان قرار گرفته و به نظر روزهاي سختي را در اين مجموعه پيش رو داشته باشد.

شكاف ميان هيات رييسه با موضوعيت يك نام؛ مهدي محمدنبي! نظر شما چيست؟

ببينيد اعضاي هيات رييسه مطالباتي دارند كه اين امر بر اساس اساسنامه حق آنها است.

هيات رييسه خواهان بررسي قانوني بودن دبيركلي شما است. اين مساله كه عنوان شده آنها خواهان جدايي شما از فدراسيون فوتبال هستند صحت دارد؟

نه اين موضوع صحت ندارد. ولي اگر روزي اين خواسته رسما مطرح شود من كنار خواهم رفت.

در جريان انتخابات فدراسيون فوتبال در دور قبل اساسنامه تغيير كرد. خيلي‌ها عنوان كردند كه آن تغييرات براي جلوگيري از نفوذ وزارت ورزش در فدراسيون انجام شد ؟

خير، اصلا اين حرف‌ها مطرح نيست و شايعه است. اگر مصوبه باشد هيات رييسه به مجمع پيشنهاد مي‌دهد و به راي گذاشته مي‌شود و پس از آن در كارگروه تخصصي بررسي مي‌شود.

وزير ورزش، رييس فدراسيون فوتبال را به دفترش ممنوع‌الورود كرده است و اصلا نمي‌خواهد ديدار يا گفت‌وگويي با كفاشيان داشته باشد. اين مساله درباره شما هم صدق مي‌كند؟

من با شخص وزير هيچ مشكلي ندارم و از وزارتخانه هم به عنوان متولي اصلي فوتبال تشكر مي‌كنم.

چه نظري درباره نارضايتي وزير ورزش از عملكرد فدراسيون فوتبال داريد؟ اين مساله را هم رد مي‌كنيد؟

ببينيد بحث نارضايتي نيست! ايشان نسبت به نتايج حاصله انتقاد دارند و اين يك امر عادي است.

از نظر منتقدان و آنهايي كه به مسائل دروني فدراسيون فوتبال اشراف كامل دارند، بركناري شما از دبيركلي نزديك است! پستي كه سال‌هاست آن را در اختيار داريد!

ببينيد بيرون از فدراسيون انتقاداتي دارند كه اگر در مقام انتقاد سازنده باشد ايرادي ندارد. ولي گاهي اين انتقادات از جنس تخريب است كه من در مقابل اين تهاجمات مي‌ايستم و كنار نمي‌روم. ما بايد كاري كنيم كه به اين شكل كنار رفتن‌ها باب نشود، اگر سيستم ايراد دارد با افراد شخصي برخورد نكنيم.

چرا؟

چون حذف افراد چاره كار نيست. اين ميزها به هيچ كسي وفا ندارد. چرا بايد افرادي مانند دكتر دادگان و صفايي فراهاني به آن شكل بروند؟ از عمر اين فدراسيون يك سال و نيم باقي مانده است بهتر است تا انتخابات فدراسيون صبر كنيم.

درباره بدهي‌هاي فدراسيون فوتبال چه توضيحي داريد؟ اينكه گفته مي‌شود اين مجموعه ۴۵ ميليارد تومان بدهي دارد تا چه حد صحت دارد؟

ما در سال مالي فدراسيون نزديك به ۷ ميليارد تومان بدهي داشتيم كه با توجه به مطالباتمان از فيفا هيچ بدهي باقي نمي‌ماند. و اگر كل مطالباتمان پرداخت شود سه برابر بدهي پول در جيب فدراسيون باقي مي‌ماند.

اين روزها فشار روي فدراسيون فوتبال زياد است و قسمت عمده اين فشار فارغ از ابهامات مالي فدراسيون به عدم نتيجه‌گيري تيم‌هاي فوتبال پايه در مسابقات ملي مربوط مي‌شود كه در فاصله كوتاهي غير از تيم ملي بزرگسالان بقيه رده‌هاي سني در برابر حريفان نه چندان مطرح شكست خوردند و از دور مسابقات كنار رفتند.

براي بررسي اين امر مقداري به عقب‌تر بازمي‌گردم. در سنوات گذشته استارت خوبي براي رشد فوتبال پايه زده شد و كارهاي خوبي در شش سال اخير در رده‌هاي پايه انجام شد. افرادي مانند آقاي معيني مسووليت را پذيرفتند و اين اقدامات هم در فوتبال بانوان و هم فوتبال آقايان به بهترين نحو دنبال شد. طبق آمار ما در اين سال‌ها در رده نوجوانان دو بار به جام جهاني صعود كرديم و در رده جوانان نيز از گروه‌مان بالا آمديم.

شما اين نام اين نتايج را «موفقيت» مي‌گذاريد؟ فكر مي‌كنيد اين نتايج بيانگر كارنامه مثبتي باشد؟

خب اگر به قبل از اين نگاه مي‌كرديد ما نسبت به گذشته خيلي پيشرفت داشتيم.

و البته هزينه‌هاي زيادي را هم متقبل شده‌ايد؟ آيا وابسته به ميزان هزينه اين راندمان مناسب بود؟

ما در يك سال گذشته چهار ميليارد تومان براي فوتبال و فوتسال آقايان و حدود يك ميليارد تومان براي رده‌هاي بانوان هزينه كرده‌ايم. براي مثال تيم جوانان ۲۷ اردو در داخل و خارج و نزديك به ۴۰ بازي دوستانه برگزار كرد كه ۲۸ بازي با تيم‌هاي خارجي بوده مانند قطر و اسلوني و يونان و چين و. . . واين نشان مي‌دهد ما كم كاري نكرده ايم و سعي كرديم بهترين امكانات را مهيا سازيم.

خروجي شما از اين هزينه‌ها خيلي بد بود! نتيجه اين هزينه‌ها فقط حذف تيم‌هاي رده پايه بود و اين مساله باعث شده مديريت فوتبال سيبل و هدف انتقادات قرار بگيرد.

در اين باره ما موضوع را براي بررسي به كميته فني محول كرده ايم. قبول كنيد كه كادر فني زحمت خود را كشيد، به نظر شما آقاي دوستي گزينه بدي براي هدايت تيم نوجوانان بود ؟ در اين چند ماه اخير ما حجم ترافيكي سنگيني را به دليل شركت تيم ملي در جام جهاني تجربه كرديم و شايد اين ترافيك باعث رقم خوردن اين نتايج باشد ولي به هرحال موضوع از طريق كميته فني در حال بررسي است تا بهترين تصميم اتخاذ شود

فدراسيون تا قبل از شروع جام جهاني از وضعيت بد مالي رنج مي‌برد چه طور با اين مضيقه كنار آمديد ؟

در آن زمان ما بايك بحران مالي مواجه شديم و با كمك حاميان مالي و اسپانسر‌هايي كه جذب كرديم و حق پخش تلويزيوني اين دوره را پشت سر گذاشتيم.

فدراسيون در مقوله جذب اسپانسر ضعيف عمل كرد. شما خودتان مي‌دانيد چند تا اسپانسر عوض كرديد؟

ما هر كاري كرديم تا به تيم ملي آسيبي نرسد. ما ۱۸ تيم ملي داريم اينها هر كدام لباس و سفر و غذا مي‌خواهند. در مورد تغيير اسپانسر هم بايد كميته بازار يابي پاسخگو باشد.

نظرتان در مورد تمديد قرار داد چيست؟

ايشان از لحاظ فني يك نابغه هستند و حضور كي‌روش براي هر تيمي يك افتخار محسوب مي‌شود به نظر من انتخاب خوبي بود واز هر لحاظ به نفع فوتبال كشور تمام شد.

چه اتفاقي افتاد كه شما سرپرست شديد؛ و البته چه اتفاقي رخ داد كه از اين سمت كنارتان گذاشتند؟!

من به دليل حجم كاري كه داشتم زياد راغب نبودم كه اين سمت را قبول كنم و از طرفي شرايط تيم ملي به شكلي بود كه بايد حواشي از تيم دور نگه داشته مي‌شد. در جلساتي كه بين طرفين بود من قبول كردم سرپرست تيم شوم. در آن برهه و آن سه بازي آخر شرايط خيلي ويژه بود اما همين كار من باعث برداشت‌هاي متفاوت در رسانه‌ها شد. بعد از جام جهاني هم ترجيح دادم به كارهاي فدراسيون برسم.

جريان جعبه يا كمد جادويي شما چيست؟

اين بحث را براي اولين بار آقاي فردوسي‌پور مطرح كرد كه بايد بگويم در اصل همين آقا جعبه جادويي دارد و برنامه‌اش از آن پخش مي‌شود اين حرف‌ها طبيعي نيست و باور کنيد من نه جعبه و نه کمد و نه هيچ چيز جادويي ديگر ندارم. واين حرف ها را به دل نمي گيرم. آن کشو يا کمدي که مطرح شد محل نگهداري آراي کميته انضباطي بود که طي سلسله مراتب براي ابلاغيه امضاي من هم مي رسيد و هيچ يک از اعضاي فدراسيون به استقلال آراي انضباطي خللي وارد نمي‌کنند.

منبع: روزنامه اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس