کد خبر 352059
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ مرزهای ما محکم است و خروج غیرقانونی میسر نیست و این در حالی است که جرائم ایرانیان در خارج از کشور ۹۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار احمدی‌‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران مستقر در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پلیس بین ناجا و پلیس کشورهای همجوار صاحب کاهش جرائم ایرانیان در آن کشور و همچنین اتباع آنها در ایران بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ خصوصا در حوزه خلیج فارس و عمان در یک دهه گذشته شاهد کاهش 90 درصدی جرایم ایرانیان بوده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه همکاری‌های ما برای عملیات مشترک و تبادل اطلاعات ادامه دارد و حتی کنش مشکلات سیاسی بین کشورها در مقاطع مختلف مانع همکاری پلیسی نمی‌شود.

سردار احمدی‌‌مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد قاچاق انسان، گفت: به مفهوم قاچاق انسان نداریم، چرا که قاچاق انسان یعینی اینکه فرد از کشور غیر قانونی خارج و غیر قانونی هم وارد کشور دیگری شود، اما هر که از ایران رفته قانونی رفته و قانونی وارد شده و در آنجا به اعمال ناشایست روی آورده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر این روند کاهش بیشتری داشته و همکاری با پلیس امارات در این زمینه بیشتر شده و ما به باندی برخورد نکرده‌ایم.

وی در خصوص تشکیل معاونت مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه که دادستان کشور خواستار آن شده بود، گفت: مصوباتی در گذشته وجود داشته و در سیاست‌های کلی نیز به تصویب رسیده که هر دستگاه یک حوزه برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: وزارت خارجه از ارکان مهم برای پیگیری بخش دیپلماتیک است و تا آنجا که اطلاع دارم همکاری خوبی در این زمینه داشته اما اینکه بخش ستادی تصویب شود یا نه، باید از خود قشقاوی بپرسید.

وی در مورد امنیت مرز‌ها گفت: مرزهای ما محکم است و خروج غیرقانونی میسر نیست، تنها وجه ورود به کشور افغانی‌های جویای کارند که روند قانونی ورود آنها را داریم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس