کد خبر 351538
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

رییس‌جمهور افغانستان در تماس تلفنی، عید سعید قربان را به دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور و ملت ایران تبریک گفت. در این مکالمه تلفنی که عصر یکشنبه انجام شد طرفین با تایید ضرورت حسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تاکید کردند.

به گزارش مشرق، رییس‌جمهور با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.

دکتر روحانی با بیان مواضع کشورمان درباره امضای توافق امنیتی، و ذکراین نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری‌های منطقه ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی است.

رییس‌جمهور کشورمان با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهارامیدواری کرد که تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.

اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همانطور که مطرح کردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رییس‌ جمهوری افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن کشور اظهار کرد: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس