کد خبر 351395
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح راه اندازی 6 طرح جدید پتروشیمی در سال جاری از افزایش 2 میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی کشور خبر داد و اعلام کرد: بهره‌برداری از واحدهای جدید پتروشیمی در گروی راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی است.

به گزارش مشرق، علی محمد بساق زاده درباره جزئیات راه اندازی طرح‌های جدید پتروشیمی در سال جاری، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران به بیش از 60 میلیون تن در سال رسیده است.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی ایران افزوده خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس پیش بینی می شود تا پایان سال جاری فاز دوم مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون تن، پتروشیمی مهاباد، لرستان، تخت جمشید، فاز دوم طرح توسعه پتروشیمی کارون و پتروشیمی هگمتانه در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
 
این مقام مسئول در خصوص راه اندازی پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده اتیلن جهان، اظهار داشت: هم اکنون به دلیل کمبود خوراک اتان پتروشیمی کاویان با 50 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند.
 
بساق زاده با یادآوری اینکه در صورتی که تولید اتان در طرح توسعه فاز 15 تا 18 پارس جنوبی آغاز شود، مشکلی در بهره برداری از فاز دوم پتروشیمی کاویان در سال جاری وجود ندارد، تاکید کرد: با این وجود در سال جاری با رفع موانع تولید و صادرات گاز مایع ظرفیت تولید اتان در پتروشیمی پارس هم به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی اولفینی در سال جاری افزایش یافته است.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مدیریت اتان تولید شده در طرح توسعه فاز 4، 5 ، 9 و 10 پارس جنوبی، تبیین کرد: با بهره برداری از پتروشیمی کاویان خوراک مورد نیاز طرح های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب هم فراهم خواهد شد.
 
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به مهر در تشریح آخرین وضعیت پتروشیمی هگمتانه توضیح داد: هم اکنون واحد یوتیلتی به منظور تامین آب، برق و بخار این واحد پتروشیمی راه اندازی شده اما عیب یابی واحدهای فرآیندی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اعلام اینکه با تکمیل مراحل تست، پانچ و عیب یابی واحدهای فرآیندی پتروشیمی هگمتانه آماده بهره برداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مجتمع جدید پتروشیمی گریدهای خاص پی.وی.سی با کاربری‌های ویژه و پزشکی در کشور تولید و عرضه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس