کد خبر 348862
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

دولت اوکراین فهرستی از بیش از 1000 تبعه روسیه و 209 شرکت روسی را تهیه کرده که به دلیل اقدامات مسکو در قبال اوضاع در اوکراین باید مورد تحریم روادیدی و مالی قرار بگیرند، اکنون شورای امنیت اوکراین باید این سند را تایید کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «اینترفکس» نوشت: کابینه وزرای دولت اوکراین عصر روز جمعه در نشستی فوق العاده تحریم‌هایی را علیه 209 شرکت روسی و بیش از 1000 مقام رسمی این کشور را مورد تایید قرار داده و از شورای امنیت و دفاع اوکراین درخواست نموده تا فهرست این تحریم‌های ضدروسی را تصویب کند.

به عقیده مقامات کی‌یف این تحریم‌ها باید افراد حقیقی و حقوقی در روسیه که از «اقدامات متجاوزانه و مداخله جویانه روسیه علیه اوکراین» حمایت می‌کنند را هدف قرار دهد. 

در اواسط ماه اوت (شهریور ماه) بود که پارلمان اعلای اوکراین به پیشنهاد «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر این کشور قانون مربوط به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد.

اکنون کابینه وزرای دولت اوکراین از شورای امنیت و دفاع این کشور درخواست کرده تا آن دسته از اتباع روسی و یا اتباع سایر کشورهایی که از اقدامات مداخله جویانه روسیه در خاک اوکراین حمایت می‌کنند را ممنوع الورود اعلام کند. علاوه بر این، دولت اوکراین خواستار ممنوعیت ورود سرمایه افراد حقوقی مرتبط با دولت روسیه به داخل خاک اوکراین و همچنین مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها شده است.

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی تحت فشار مخالفان مورد حمایت غرب، صحنه اعتراضات روس‌تبارهای خواهان استقلال بوده است. در این درگیری‌ها دستکم 2600 نفر کشته و هزاران نفر هم زخمی شده‌اند. کی‌یف و کشورهای غربی روسیه را به حمایت از استقلال‌طلبان متهم و تاکنون چندین دور تحریم علیه این کشور اعمال کرده‌اند. تنش‌ها در شرق اوکراین از حدود یک ماه قبل در پی توافق آتش‌بسی که در شهر مینسک پایتخت بلاروس به دست آمد، کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس