کد خبر 347426
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

روسیه قصد دارد صادرات تسلیحات خود را به کشورهای آفریقایی افزایش دهد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه تسلیحاتی که تحت عنوان هوافضا و دفاع آفریقا 2014  در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شده بود روز دوشنبه به کار خود پایان داد.

هفته گذشته هیئت روسیه که در این نمایشگاه تسلیحاتی شرکت کرده بود، در حضور ولادیمیر کوجین نماینده ولادیمیر پوتین در امور نظامی و فنی با نمایندگان برخی کشورها و شرکت ها بیش از هفتاد دیدار کرد.

به نوشته روزنامه کمرسانت روسیه، آژانس فدرال صادرات تسلیحات روسیه موسوم به وسوبورونکسپورت قصد دارد در سالهای آینده صادرات محصولات خود را به کشورهای آفریقایی به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. در حال حاضر قاره آفریقا تنها دو درصد از کل صادرات تسلیحات روسیه به جهان را تشکیل می دهد.

بیشتر ملاقات ها و مذاکراتی که هیئت روسیه در نمایشگاه تسلیحاتی پرتوریا انجام داد، در روزهای اولیه برگزاری این نمایشگاه صورت گرفت. در این نشست ها و دیدارها هیچ توافق نامه ای میان طرفین امضا نشد اما همان گونه که یوری دمچنکو از مسئولان آژانس فدرال صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد، برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا روسیه صادرات تسلیحات خود را به کشورهای آفریقایی افزایش دهد.

 این مقام روس افزود نوزیویو ماپیسا انکاکولا، وزیر دفاع آفریقای جنوبی در نظر دارد خود شخصا بر فعالیت کمیسیون بین دولتی همکاری های نظامی و فنی را که نشست بعدی اش دسامبر برگزار خواهد شد، نظارت کند.

مسئولان صنایع دفاعی و نظامی روسیه به روزنامه کمرسانت اعلام کردند در سال های آینده حضور تسلیحات نظامی روسیه از جمله بالگردهای جنگی پیشرفته روسیه در آفریقا افزایش خواهد یافت.

روسیه در نمایشگاه بین المللی تسلیحاتی که در آفریقای جنوبی برپا شد، یک سامانه امنیتی پیشرفته که در آن از سلاح ها و تجهیزات ارتباطی مختلفی استفاده می شود، ارائه کرد و برخی کشورها نیز تمایل خود را برای استفاده از این سامانه اعلام کردند.

نمایشگاه بین المللی دفاع و هوافضای آفریقا 2014 از هفدهم تا بیست و یکم سپتامبر در پرتوریای آفریقای جنوبی برگزار شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس