کد خبر 346724
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲

رئیس کمیته المپیک فلسطین از مشکلات پیش رو برای حضور ورزشکاران فلسطینی در بازی های آسیایی اینچئون در پی جنگ 50 روزه در غزه سخن گفت.

به گزارش مشرق، جبریل الرجوب گفت طی تهاجم اسرائیل به غزه ، 37 مقام ورزشی و خبرنگار کشته شدند. او همچنین گفت سه نفر از کشته شدگان از مقامات ورزشی غزه بودند.

او گفت: «حضور ما در اینچئون یک جدال ملی و سیاسی محسوب می شود. با این که مردم فلسطین در شرایطی زندگی می کنند که بر اساس آن با محدودیت هایی در زمینه رفت و آمد در داخل فلسطین و خارج مواجهند و در عین حال با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، ما توانستیم با کاروانی 80 نفره از جمله هفت زن در این رقابت ها حضور یابیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اینچئون، او از عملکرد تیم ملی فوتبال فلسطین تمجید کرد، تیمی که دو بازی نخست خود را مقابل تاجیکستان و عمان با پیروزی پشت سر گذاشت.

او گفت: «تیم فوتبال ما تقریبا به دور دوم راه یافته است. این دستاورد بزرگی برای ورزش فلسطین محسوب می شود. ما در فوتبال عملکرد خود را بهبود بخشیده ایم.»

درگیری بین مبارزان حماس و ارتش رژیم صهیونیستی در روز 26 ماه اوت با حصول توافق نامه آتش بس به پایان رسید. در تهاجم رِیم اشغالگر به نوار غزه بیش از دو هزار و 140 فلسطینی - که بیشتر آنها را غیر نظامیان تشکیل می دادند - به شهادت رسیدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس