با توجه به پیشروی های روزهای اخیر ارتش سوریه در منطقه جوبر و بمبارانهای سنگین "عین ترما و دوما" بنظر می رسد که تروریستهای ساکن در این مناطق در صدد برقراری معادله وحشت میان مناطق استقرارشان با محلات مسکونی و غیر نظامی شهر دمشق هستند.

آخرین تحولات سوریه؛گروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از شش جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی جبهه «دیرالزور»، تحولات میدانی «ادلب»، تحولات میدانی جبهه «حماه»، تحولات میدانی جبهه «حسکه»، تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن  و تحولات جبهه «القلمون» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه دیرالزور

همزمان با اعلام رسمی تشکیل ائتلاف بین المللی برای انجام عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش، برخی منابع خبری از تخلیه مقرهای داعش درشهر دیرالزور و انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها به اماکن امن خبر داده اند.

در همین راستا از عصر روز گذشته گروه داعش مراکز استقرار و فرماندهیش در داخل شهر دیرالزور را تخلیه کرده و نیروها و تسلیحات موجود در آن را به حاشیه شهر منتقل کرده است.

در تحولی دیگر ارتش سوریه صبح روز گذشته در یک عملیات ویژه پل "السیاسیه" شهر دیرالزور را که راه ارتباطی دیرالزور به مناطق حاشیه ای آن بود، با یک فروند موشک زمین به زمین منهدم کرده است.

 با انهدام این پل راه تدارکاتی و پشتیبانی داعش به مناطق شرقی رود فرات از بین رفته و از این پس ارتباط مناطق حاشیه شمالی دیرالزور با داخل شهر تنها با قایق امکان پذیر است. همزمان با این بمباران، یگانهای زمینی ارتش سوریه عملیات نظامی برای محاصره کامل زمینی دیرالزور را آغاز کرده اند.

آخرین تحولات سوریه؛

درگیریهای نظامی شدید در محلات "رشدیه"، "حویقه"، "جبیلیه"، الردیسات و فرودگاه قدیمی دیرالزور میان ارتش و نیروهای داعش به وقوع پیوست که دو طرف در این درگیریها از انواع تسلیحات سبک و سنگین استفاده کردند. یگان توپخانه ای ارتش نیز با گلوله باران مکرر مواضع تروریستها بیش از 40 نفر از عناصر داعش را به هلاکت رسانده است.
 
آخرین تحولات سوریه؛

لحظه اصابت موشک زمین به زمین ارتش سوریه به پل "السیاسیه" شهر دیرالزور و انهدام آن را از اینجا ببینید.

آخرین تحولات سوریه؛

ویدیوی پل السیاسیه دیرالزور لحظاتی پس از انهدام را از اینجا دریافت کنید.

ویدیوی پرتاب موشک برکان به سمت یکی از مراکز استقرار تروریستهای داعش در داخل شهر و اصابت دقیق آن به هدف را هم از اینجا دریافت کنید.

تحولات میدانی جبهه ادلب

تداوم درگیریهای خونین داخلی میان دو گروه تروریستی جبهه النصره و جبهه انقلابیون سوریه

درگیریهای شدید چند روز اخیر میان تروریستهای جبهه انقلابیون سوریه و جبهه النصره همچنان به شدت ادامه دارد. بنابر گزارشهای رسانه های وابسته به دوطرف درگیر، در درگیریهای 24 ساعت اخیر میان طرفین بیش از 20 نفر از گروه تروریستی جبهه انقلابیون سوریه و دهها نفر از تروریستهای جبهه النصره به هلاکت رسیده اند.

اما در تحولی میدانی، گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) امروز پس از یک روز درگیری شدید با گروه تروریستی جبهه الثوار سوریه (جبهه انقلابیون سوریه) به فرماندهی جمال معروف روستای حفسرجه در منطقه جبل الاعلی در ریف ادلب شمالی را تصرف کرد.

آخرین تحولات سوریه؛

در درگیریهای به وقوع پیوسته میان طرفین تلفات سنگینی به دوطرف وارد آمده است. در میان کشته شده های این درگیریها نام گروهی از فرماندهان گروه تروریستی جبهه انقلابیون سوریه به چشم می خورد که اسامی آنها به این شرح است:

سامی بکور، فرمانده تیپ شهدا حفسرجه

غیث بکور، معاون فرمانده تیپ شهدا حفسرجه

میشو بزاره، فرمانده گردان سیوف الاسلام کورین

تحولات میدانی جبهه حماه

در ادامه پیشروی های نیروهای ارتش و دفاع وطنی و حزب الله در مناطق حاشیه شمالی شهر حماه،شهرک " زلاقيات"و "حیصه" واقع در شمال شهر حلفایا بازپس گرفته شده است. با تصرف این دو منطقه،هدف بعدی عملیات ارتش سوریه، تهاجم به شهر" لطامنه"خواهد بود.

ارتش سوریه در چند روز اخیر سه منطقه "لطامنه"، "مورک" و "کفرزیتا" را بطور مرتب هدف بمباران هوایی و گلوله باران توپخانه ای قرار داده است.

آخرین تحولات سوریه؛

موجی از ترس و وحشت بر سر تروریستهای تکفیری جبهه النصره در این سه شهر سایه افکنده و کلیه تلاشهای آنها برای جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه با شکست و تلفات سنگین مواجه شده است. ساکنان شهر لطامنه از بیم آسیب های احتمالی در نبردهای میان ارتش و تروریستها منازل خود را ترک کرده اند.

شب گذشته یک ستون متشکل از تسلیحات سنگین و نیروهای کمکی از گروههای "جبهه النصره، احرار شام، تجمع العزه" برای نبرد با ارتش سوریه به لطامنه رسیده است.

ترس و نگرانیهای النصره از روز گذشته و تسلیم بی قید و شرط منطقه طیبه الامام (واقع در 10 کیلومتری شهر حلفایا) به ارتش سوریه و بازگشت اهالی و امنیت و آرامش به آن شروع شد و با پیشرویهای 24 ساعت اخیر و نزدیک شدن آن به دروازه های شهر لطامنه به اوج خود رسیده است. خصوصا اینکه ارتش سوریه بلافاصله پس از استقرار نیرو در این منطقه مزارع میان دو شهرک طیبه الامام و حلفایا را نیز به متصرفاتش افزوده است.

آخرین تحولات سوریه؛

کارشناسان نظامی معتقدند که در صورت تصرف لطامنه شهر "مورک" که مرکز ثقل عملیاتی و یکی از بزرگترین مراکز استقرار تروریستهای تکفیری النصره درمناطق شمالی حماه است، از نظر نظامی عملا سقوط خواهد کرد.


برخی رسانه های وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره خبر از عقب نشینی نیروهای این گروه به منطقه خان شیخون در استان همجوار ادلب داده اند.

ویدیوی تصرف مزارع "زلین" در حاشیه شمالی حماه توسط ارتش سوریه را از اینجا دریافت کنید.

کشف مخفیگاه رهبر جبهه النصره

در عملیات روز گذشته ارتش سوریه در این منطقه، غار محل اختفاء و فرماندهی ابومحمد جولانی فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) کشف شد.

آخرین تحولات سوریه؛

منابع میدانی ارتش سوریه تایید کرده اند که وی از همین نقطه سخنرانی معروف خود را برای حمله تروریستهای تحت فرمانش به شهر مسیحی نشین "محرده" انجام داده بود.

تحولات میدانی جبهه حسکه


پس از سیطره ارتش و نیروهای کمیته های حمایت مردمی کردها بر روستای استراتژیک "تل حمیس"،حملات برای تصرف کامل منطقه "تل براک" واقع در جنوب شرقی شهر قامشلی نیز آغاز شده است. در اولین گام روستای شرموخ در نزدیکی تل براک از تصرف عناصر گروه تروریستی داعش خارج شده و در درگیریهای میان دو طرف 15 نفر از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

آخرین تحولات سوریه؛

تحولات میدانی جبهه دمشق


نیمه شب گذشته محله "الزاهره" واقع در جنوب شهر دمشق شاهد عملیات شبه انتحاری عناصر گروه تروریستی "احرار الشام"بود.

طی این عملیات، 20 نفر از عناصر این گروه تروریستی از داخل اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک"با حفر یک تونل وارد شبکه چاههای فاضلاب این محله شده و به آن نفوذ کردند.

آخرین تحولات سوریه؛

با حضور نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه، منطقه به محاصره درآمده و درگیریها میان طرفین آغاز شد. با شدت گرفتن درگیری و وارد آمدن تلفات اولیه، تروریستها وارد دو ساختمان مسکونی شده و درآن پناه گرفتند اما طی درگیریها بعدی همگی کشته و مجروح و اسیر شدند.

اما رسانه های وابسته به تروریستهای تکفیری در فضای مجازی در واکنشی مضحک مدعی موفقیت آمیز بودن این حمله تروریستی و وارد آمدن تلفات سنگین به ارتش و دفاع وطنی و همچنین بازگشت عوامل حمله به مراکز استقرارشان شده اند که گزارش تصویری زیر به خوبی صحت! ادعای آنها را اثبات کرده است.

اسامی برخی تروریستهای هلاک شده دراین درگیری به شرح زیر است:

- أحمد فنيش

ـ أحمد العجرمي

ـ أبو قاسم البحتري

ـ أبو إسلام

ـ أبو سيف

ـ عبدو حويلی

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛
چاه فاضلابی که تروریستها از آن برای نفوذ به محله الظاهریه و المیدان دمشق استفاده کرده بودند.

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛
تصاویری از تروریستهای هلاک شده گروه "احرارالشام" که به منطقه الزاهره حمله کرده بودند.

ویدیوی لحظه هلاکت تروریستهای تکفیری گروه احرار الشام- که به محله الزاهره حمله کرده بودند- را از اینجا دریافت کنید.

پرتاب خمپاره به مناطق مسکونی و امن دمشق توسط تروریستهای تکفیری

گروه تروریستی "سربازان شام(اجناد الشام)" با صدور اطلاعیه اعلام کرد که به تلافی حملات ارتش سوریه به مناطق مختلف غوطه شرقیه و جوبر، برخی محلات شهر دمشق مانند محله مالکی و المزه را موشک باران خواهند کرد و از مردم ساکن در منطقه خواسته اند این مناطق را ترک کنند.

آخرین تحولات سوریه؛

با توجه به پیشروی های روزهای اخیر ارتش سوریه در منطقه جوبر و بمبارانهای سنگین "عین ترما و دوما" بنظر می رسد که تروریستهای ساکن در این مناطق در صدد برقراری معادله وحشت میان مناطق استقرارشان با محلات مسکونی و غیر نظامی شهر دمشق هستند تا از این طریق ارتش و نیروهای امنیتی برای ادامه عملیات علیه مواضع تروریستها در مضیقه قرار بگیرند.

آخرین تحولات سوریه؛
تصویری از توپ دست ساز"جهنم" تروریستهای تکفیری که از آن برای هدف قرار دادن محلات مسکونی دمشق استفاده می کنند.

خنثی سازی بمب دست ساز در اردوگاه الوافدین دمشق

از دیگر تحولات امنیتی شهر دمشق کشف و خنثی سازی یک بمب دست ساز به وزن 50 کیلوگرم در منطقه اردوگاه "وافدین" توسط ارتش سوریه بوده است.


کشف و انهدام تونل زیر زمینی تروریستها در منطقه "عدراالعمالیه"

روز گذشته نیروهای ارتش سوریه مستقر در شهر کارگری "عدرا" در حاشیه شهر دمشق یک تونل حفر شده به طول 500 متر و عمق 11 متر و عرض 1 متر متعلق به تروریستهای تکفیری را کشف و منهدم کردند.

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛

به گزارش یک منبع میدانی نزدیک به ارتش سوریه، گروهی از تروریستهای در حال کار در تونل همزمان با کشف موقعیت آن از سوی ارتش، با برجای گذاشتن ابزار و ادوات حفاری پا به فرار گذاشتند.

آخرین تحولات سوریه؛

این منبع افزود که این تونل مجهز به سیستم نور و تهویه هوای پیشرفته بوده است.

ویدیویی از کشف تونل در شهر عدرا العمالیه واقع در حاشیه شهر دمشق را از اینجا ببینید.

تداوم برگزاری جشنواره کمین حزب الله در منطقه القلمون

کوههای القلمون واقع در مرز سوریه با لبنان تنها چند ماه پس از سلسله عملیاتهای منظم و گسترده ارتش، دفاع وطنی،حزب الله سوریه و حزب الله لبنان، بطور مرتب شاهد کمینهای دقیق و محکم رزمندگان حزب الله علیه مواضع و کاروانهای تروریستهای تکفیری جبهه النصره و داعش بوده است که در هر کمین دهها تن از آنها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند.

روز گذشته نیز عناصر گروه تروریستی جبهه النصره که برای عملیات علیه یکی از مراکز مراقبتی مرزی ارتش سوریه در منطقه اطراف "عسال الورد" عازم بودند در کمین ترکیبی نیروهای حزب الله افتاده و تلفات سنگینی به آنان وارد آمده است.

نحوه کمین به این شکل بود که رزمندگان حزب الله بر اساس اطلاعات واصله از نیروهای دیده بان و اطلاعاتی حاضر در منطقه از قصد تروریستها برای حمله به یکی از مراکز ارتش سوریه مطلع شدند. سپس موقعیت و مسیر تردد آنها با هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی شده و تعدادی بمب کنار جاده ای سنگین در مسیر آنها کار گذاشته شد. همزمان با عبور کاروان خودروهای زرهی مسلح به انواع تسلیحات سنگین و موشک انداز تروریستهای النصره بمبها منفجر و بلافاصله منطقه کمین با انواع سلاحهای سبک و سنگین و خمپاره گلوله باران شد.

آخرین تحولات سوریه؛
موقعیت منطقه عسال الورد در نزدیکی مرز سوریه و لبنان
 
در این کمین "ابوعمر الحمصی" فرمانده تروریستهای تکفیری النصره در منطقه و عضو شورای فرماندهی جبهه النصره سوریه به هلاکت رسید.

 درگیریها میان رزمندگان مقاومت اسلامی و باقیمانده تروریستهای النصره تا ساعات پایانی شب ادامه داشته و در نهایت عناصر النصره با استفاده از تاریکی شب و جغرافیای منطقه عقب نشینی کرده اند.

آخرین تحولات سوریه؛
رزمندگان حزب الله در حال عزیمت به منطقه برای نصب کمین

آخرین تحولات سوریه؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    موش و حیوانات کثیف و موذی معمولان در فاضلاب‌ها تردد می‌کنن این تروریست‌ها هم جزو حیوانات موذی و کثیف هستند فقط اندازه اونها بزرگتت و شرورتر و وحشی تر هستند.
  • حجت ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    تصاویر هلاکت رو که دیدم یاد حرف فرشته ها به خدا افتادم که میخوای انسانی خلق کنی که در روی زمین کشتار و فساد کنه و خدا فرمود که من چیزی میدانم که شما نمیدانید.خدایاظهور اون چیزی که میدونی و ما نمیدنیم رو نزدیک بفرما،انشاالله اون رو و کمال انسانیت رو هم ببینیم
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    ارتش سوریه باید صبر رو کنار بزاره و اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک رو به صورت کامل محاصره کنه و نگذاره هیچ کمک دارویی و غذایی به این شهرک برسه . دو هفته بگذره حرامزاده های تکفیری از زور گرسنگی خودشون تسلیم میشن ، مرحله بعد تخلیه کامل اردوگاه و نابودی صددرصدی این بافت ناامن (ساختمان های تودرتو و کوچه های نامنظم و تنگ ) نزدیک دمشق رو انجام بده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس