کد خبر 344372
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

نمایشگاه «رهایی» با آثار ۸۰ تن از هنرمندان هنرهای تجسمی و برای حمایت از مردم غزه روز گذشته ۲۱ شهریور با حضور علاقه مندان و مسئولان هنری کشور در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت

به گزارش مشرق، جمعه 21 شهریور 1393 آثار 80 تن از هنرمندان عرصه تجسمی در گالری شماره 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمدند تا در این آثار اندوه و رنج مردم مظلوم غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از نگاه هنرمندان بیان شود.

در مراسم افتتاح نمایشگاه «رهایی»، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، حسین طاهری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، عباس سجادی مدیر بنیاد آفرینش‌های نیاوران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سفیر مصردر تهران و سید ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران حضور داشتند.

آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند شامل پنج بخش ویدیو آرت، عکس، مجسمه، نقاشی و چیدمان هستند.

مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی که تمام آثارِ نمایشگاه «رهایی» را به دقت می‌دید، درباره این نمایشگاه می‌گوید: با برگزاری این نمایشگاه دو اتفاق مهم رخ داده است؛ نخست اینکه فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایشگاهی حرفه‌ای شده و دوم اینکه یکی از موضوع‌های مهمِ ارزشی ما به فُرم خوبی ارائه شده است.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه در کشور ما برای ارائه موضوع‌های ارزشی به زبان هنر، با کیفیتی پایین عمل می‌شود. اما این بار هنرمندانی جوان و مستعد گرد هم آمده‌اند تا موضوع فلسطین که پارهٔ تن اسلام است، را به نمایش بگذارند.

ملانوروزی با تاکید بر اهمیت فُرم در هر اثری، می‌گوید: هر محتوا و پیامی که صورت هنری خبوبی نداشته باشد، ماندگار نیست. مانایی هر پیامی به فُرم و صورت آن بستگی دارد. این نخستین بار است که یکی از مهم‌ترین موضوع‌های اسلامی را با فُرم‌هایی نو و جذاب می‌بینیم.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی با تاکید بر حمایت این مرکز از چنین نمایشگاه‌هایی، می‌گوید: از‌‌ همان روز نخست که برگزاری این نمایشگاه مطرح شد، ما حمایت خودمان را اعلام کردیم و برای حمایت از این نمایشگاه چاپ کتاب را برعهده گرفتیم. همواره آماده هستیم تا از نمایشگاه‌هایی که به موضوع‌های مهم و ارزشی می‌پردازند، حمایت کنیم.

در مراسم افتتاح نمایشگاه «رهایی» علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به گفت‌و‌گو پرداخت.

نمایشگاه رهایی از 21 شهریور تا 21 مهر 1393 در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند همه روزِ از ساعت 10 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس