کد خبر 343027
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

رئیس ستاد زکات گفت: تاکنون امسال 400 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده که این رقم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسن عالمی امشب در نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که زکات مال آن‌چنان که در قانون آمده و تکلیف آن از سوی مقام معظم رهبری مشخص گردیده تنها نهادی که می‌تواند زکات اموال دریافت کند کمیته امداد است.

رئیس ستاد زکات کشور افزود: اما امسال از سوی دفتر مقام معظم رهبری این گونه پیش‌بینی شد که برای دریافت زکات فطریه علاوه بر کمیته امداد، بهزیستی هم به دلیل داشتن مددجویان محروم و بی‌بضاعت می‌تواند اقدام به دریافت زکات فطریه کند.

رئیس ستاد زکات کشور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت زکات و پرداخت و دریافت آن در جامعه اسلامی تصریح کرد: پرداخت کننده زکات دارای اجر معنوی و دریافت کننده آن صاحب پاداش دنیوی می‌شود.

آیت‌الله عالمی پرداخت زکات را حتی به یهودی نیازمند جامعه اسلامی لازم دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) زکات را از یهودی مستأصل دریغ نفرمودند چه رسد به اینکه باید زکات را به مسلمان مؤمن آبرودار و باحیا اما تنگ‌دست پرداخت کنیم.

وی با ذکر آیات و احادیث و روایاتی در خصوص لزوم پرداخت زکات افزود: پرداخت زکات آثار سوء منکرات را پاک می‌کند.

رئیس ستاد زکات کشور روند پرداخت زکات طی 8 تا 9 سال گذشته در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: هر سال دو برابر سال قبل زکات دریافت می‌شود که آخرین رقم آن امسال در حدود 400 میلیارد تومان است.

وی زکات را برای 8 مصرف ذکر کرد و افزود: اولین مصرف آن برای پرداخت به فقرا بوده و هشتمین آن برای مصرف کارهای خیر عمومی از جمله ساختن راه و پل و مسجد و مدرسه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    زکات خیلی مهمه و همیشه همراه نماز در قرآن اومده انشالله که برسه به دست نیازمندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس