پیشرویها و ضربات پی در پی ارتش به پیکره سازمان نظامی تروریستها در غوطه شرقیه موجب تشدید اختلافات آنها با یکدیگر بر سر تعیین مقصر شکست های اخیر شده است.

تحولات میدانی سوریه
گروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از چهار جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «رقه»، تحولات میدانی جبهه «دیرالزور» و تحولات میدانی جبهه «حماه» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه آن

ارتش سوریه روز جمعه گذشته منطقه "حتیته الجرش" واقع در غوطه شرقیه دمشق را بطور کامل تصرف کرد و بلافاصله پیشروی به سمت شهر زبدین را آغاز کرده است.

با تصرف حتیته الجرش ارتش اکنون برای حمله به سه منطقه مهم و استراتژیک "زبدین"، "جسرین" و "عین ترما" در غوطه آماده می شود و در اولین گام مقر تیپ "جنگ الکترونیکی" (واقع در شمال غربی حتیته الجرش) را به تصرف کامل خود در آورد و جاده زبدین به دیرالعصافیر را قطع کرد.

برخی یگانهای ارتش پیشروی هایی در محور حتیته الحرش– زبدین انجام داده اند. برخی منابع میدانی از وقوع درگیری های شدید نظامی در دو محور ورودی منطقه زبدین میان ارتش سوریه و گروههای مسلح تکفیری خبر  می دهند. یک منبع میدانی ارتش سوریه از تصرف یکی از مواضع دفاعی تروریستها در مزارع اطراف زبدین خبر داده است.


عملیات ارتش سوریه در منطقه "حتیته الجرش" واقع در غوطه شرقی شهر دمشق

همزمان نیروی هوایی ارتش سوریه و یگان توپخانه مواضع گروههای تروریستی را در زبدین، عین ترما و جسرین  شدیدا گلوله باران کرده اند. یک منبع میدانی از اصابت 10 موشک زمین به زمین از نوع کاتیوشا به مراکز استقرار تروریستهای تکفیری "جبهه النصره و ارتش اسلام" منطقه عین ترما خبر داده است. منبع شلیک این موشکها "فرودگاه نظامی المزه" بوده است.


تحولات میدانی سوریه 

در سه روز گذشته، تروریستهای گروههای "جبهه النصره و ارتش اسلام" مستقر در عین ترما با هدف کاهش فشار نظامی ارتش به هم قطارانشان در منطقه جوبر هجوم گسترده ای را به مراکز نیروهای دفاع وطنی در محله"الکباس" در مجاورت حوبر انجام داده بودند که با ضد حمله نیروهای ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

پیشرویها و ضربات پی در پی ارتش به پیکره سازمان نظامی تروریستها در غوطه شرقیه موجب تشدید اختلافات آنها با یکدیگر بر سر تعیین مقصر شکست های اخیر شده است. در این میان نوک تیز پیکان انتقادات و اتهامهای "خیانت به انقلاب" به سوی "زهران علوش" فرمانده گروه تروریستی "ارتش اسلام" نشانه رفته است. او چندی پیش با تشکیل جلساتی با فرماندهان گروههای مسلح در منطقه غوطه شرقیه آنها را زیر پرچم خود گرد آورده بود. البته این نخستین باری نیست که وی به خیانت به سایر گروههای مسلح متهم می شود. زیرا مشابه همین اتهامات پس از بازپس گیری شهر ملیحه توسط ارتش سوریه نیز به وی وارد شده بود.

در درگیری دو روز پیش ارتش سوریه با تروریستها در مناطق مختلف غوطه شرقیه تعداد زیادی از تروریستها به هلاکت رسیده اند که شاخص ترین آنها "فراس مصری" معروف به ابوعلاء از فرماندهان ارشد گروه تروریستی "سپاه الرحمن" بود که به گفته رسانه های وابسته به گروههای تروریستی، وی به مانند دست راست "زهران علوش" در شورای نظامی غوطه شرقیه محسوب می شد.
 
تحولات میدانی سوریه
فراس مصری از فرماندهان گروه تروریستی "سپاه الرحمن" و معاون شورای فرماندهی نظامی گروههای مسلح تکفیری در غوطه شرقی


در حال حاضر برخی از شهرهای غوطه شرقیه مانند "ملیحه، حتیته الجرش، الاحمدیه، دیرسلمان، حتیته الترکمان، حران عوامید، شبعا، اردوگاه وافدین در تصرف ارتش و دفاع وطنی سوریه و برخی شهرهای دیگر این منطقه مانند "دوما، حرستا، کفربطنا، عربین، سقبا، جسرین، زملکا، عین ترما، بیت سوا، مسرابا و مرج السلطان در اشغال گروههای تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره و ارتش اسلام و سپاه الرحمن قرار دارند.
 
در عین حال مناطقی مانند جوبر، عین ترما، زبدین، جسرین و دیر العصافیر جزو خطوط تماس ارتش با تروریستها و در معرض عملیات ارتش برای پاکسازی از حضور گروههای مسلح هستند.

از دیگر تحولات میدانی در منطقه دمشق و حاشیه آن می توان به تشدید عملیات ارتش سوریه در جوبر و نبرد خانه به خانه در این منطقه، بمبارانهای مکرر (24 بار) مواضع تروریستها در محله جوبر، "ساخنه"و "دخانیه (مابین عین ترما و ملیحه)" از سوی ارتش و خمپاره باران محلات مسکونی مانند "جرمانا"(درنزدیکی ملیحه)، محله "الشاغور"، میدان "عباسیون" و "میدان امویین" شهر دمشق از سوی تروریستها در انتقام از شکستهای میدانی در غوطه و جوبر اشاره کرد که منجر به وارد آمدن خسارات مالی و جانی به شهروندان ساکن در این مناطق شده است.


بمباران شدید مواضع گروههای تروریستی "ارتش اسلام" و "جبهه النصره" توسط هواپیماهای ارتش سوریه

هجوم تروریستها به محله "الدخانیه" دمشق

از دو روز پیش منطقه عموما علوی و مسیحی نشین "دخانیه" شاهد هجوم ترویستهای تکفیری مستقر در عین ترما بوده است.

تررویستهای گروههای "جبهه النصره" و "ارتش اسلام" با حفر تونل از منطقه عین ترما به زیر یکی از ساختمانهای نیمه ساخت در محله دخانیه در نیمه های شب به این محله مسکونی حمله کرده و ضمن به شهادت رساندن 7 نفر از نیروهای دفاع وطنی (بسیج مردمی) بومی منطقه ژ، 20 نفر از ساکنان را از خانه های خود ربوده و به عین ترما منتقل کردند که از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست و گمان آن میر ود که همگی به دست تروریستها کشته شده باشند. نیروهای ارتش سوریه به استعداد دو گردان رزمی بلافاصله در منطقه حاضر و با تروریستها درگیر و موفق به عقب راندن آنها از منطقه شدند.
 
تحولات میدانی سوریه
درنقشه فوق موقعیت منطقه "دخانیه" واقع در شرق شهر دمشق و مسیر حمله روزهای گذشته تروریستها مشخص شده است.

 
تحولات میدانی سوریه
نمونه دستگاه مخصوص حفاری تونل که مورد استفاده تروریستهای تکفیری است

 

تحولات میدانی سوریه
نمونه تونلهای حفر شده توسط تروریستهای تکفیری در منطقه جوبر
 
       
تحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریهتحولات میدانی سوریه
هفت شهید درگیری های دو روز اخیر در محله دخانیه شرق دمشق

تحولات میدانی جبهه رقه

چند هفته پس از سقوط پر ماجرای فرودگاه نظامی طبقه واقع در استان رقه، درگیریها در مناطق این استان وارد مرحله جدیدی شده است.

ارتش سوریه پس از دست دادن آخرین پایگان نظامی خود در رقه به تاکتیک بمباران سنگین تمامی مراکز استقرار، انبارهای مهمات و تسلیحاتی، جاده های مواصلاتی، کاروانهای نظامی و اردوگاههای آموزشی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) روی آورده است.

منابع میدانی در شهر رقه گزارش کرده اند که هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به ارتش سوریه لحظه ای آسمان این شهر و مناطق اطرافش را ترک نمی کنند و دائما در حال رصد تحرکات نظامی و شناسایی اماکن متعلق به عناصر گروه داعش هستند.
 
تحولات میدانی سوریه

به موازات پرواز پهبادهای اطلاعاتی ارتش، هواپیماهای ارتش سوریه با دقت بسیار بالا به بانک اهداف گرد آوری شده، به شدت حمله و آنها را بمباران می کنند. به گزارش مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه در نتیجه این حملات صدها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.

تمرکز بمبارانها بر روی اهدافی در شهر رقه، فرودگاه نظامی طبقه، شهر طبقه و مناطق اطراف آن بوده است.

به دلیل شدت و دقت حملات و خسارات سنگین وارده، گروه تروریستی داعش با صدور بخشنامه ای دستور تغییر مکان مراکز استقرار و تجهیزات نظامی اش را به رده های مربوطه صادر کرده است.


پهباد شناسایی ارتش سوریه بر فراز شهر رقه درحال شناسایی مواضع تروریستهای تکفیری گروه داعش


بمباران مراکز گروه تروریستی داعش توسط هواپیمای نیروی هوایی ارتش سوریه

    تحولات میدانی سوریه 

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
بمباران مراکز گروه تروریستی داعش در محله المنصوره و برخی مناطق حاشییه ای رقه توسط هواپیماهای ارتش سوریه

 
تحولات میدانی سوریه
موقعیت استان رقه واقع در شمال سوریه بر روی نقشه مشخص شده است.

تحولات میدانی جبهه دیرالزور

از دیرالزور خبر میرسد که درگیریهای ارتش با عناصر گروه داعش در محلات داخل این شهر و مناطق اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور با شدت در جریان است و نیروی هوایی  و یگان توپخانه ارتش به مواضع گروه داعش حمله می کنند.

در 24 ساعت گذشته هواپیماهای ارتش سوریه بارها به اهداف داعش در مناطقی چون روستای حسینیه، روستای مريعيه واقع در حاشیه فرودگاه نظامی، روستای حصان (جنوب غربی حاشیه شهر)، شهر المیادین و شهر آلبوکمال (نقطه صفر مرز با عراق و مسیر انتقال تسلیحات داعش از عراق به سوریه) را به شدت بمباران کرده اند که منجر به هلاکت تعدادی از عناصر این گروه شده است.

تحولات میدانی سوریه

به اعتقاد کارشناسان استراتژی ارتش سوریه در استان دیرالزور سه هدف عمده را از درگیریهای اخیر با داعش دنبال می کند:

1 – بازکردن جبهات مختلف درگیریهای نظامی با داعش در داخل و حاشیه شهر دیرالزور که در روزهای اخیر یگانهای ارتش عملیات نظامی در محلات مختلف شهر دیرالزور مانند "رشدیه" و "کنامات"،"الحویقه شرقی و غربی" را با همین هدف تشدید کرده اند.

2 – تشدید و افزایش حجم و کیفیت حملات هوایی و توپخانه ای به کاروانهای نظامی، انبارهای ذخایر سلاح و مواضع شناسایی شده داعش در مناطق مختلف دیرالزور و اطراف فرودگاه نظامی این شهر با هدف تضعیف سازمان رزم این گروه تروریستی.

3 – افزایش ضریب امنیت مراکز مهم نظامی ارتش مانند فرودگاه نظامی دیرالزور از طریق افزایش نیروی مدافع، افزایش تسلیحات سنگین نظامی و ایجاد خاکریزها و سنگرهای متعدد دفاعی در حاشیه آن.

تحولات میدانی سوریه

به طور کلی می توان گفت که هدف کلی ارتش سوریه در تحرکات اخیر در دیرالزور عبارت است از تمرکز زدایی، تضعیف توان نظامی و نیروی انسانی برای جلوگیری از حملات احتمالی داعش به مراکز مهم ارتش و دولت سوریه در این استان.

تحولات میدانی سوریه    

تحولات میدانی سوریه
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه حماه


درگیریها در حاشیه شمالی شهر حماه میان نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ سهیل حسن (پلنگ) و گروه تروریستی جبهه النصره به فرماندهی ابومحمد جولانی همچنان ادامه دارد. به گفته یک منبع میدانی ارتش سوریه، کانون درگیریها در مناطق خطاب ، ارزه ، حماده ، مزارع شهر بطیش و قمحانه قرار دارد.

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

درگیریها میان ارتش سوریه با گروههای تروریستی "سربازان مسجد الاقصی" و "جبهه النصره" در اطراف روستای علوی نشین ارزه و بطیش که هفته گذشته به تصرف کامل نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه در آمده بود همچنان ادامه دارد و ارتش برای تامین امنیت این روستا مشغول مبارزه با تروریستهاست. در زد و خوردهای روز گذشته میان دو طرف 17 تروریست شامل یکی از فرماندهان میدانی جبهه النصره به هلاکت رسیده و گروهی نیز زخمی شدند. در این درگیریها، هواپیماها و بالگردهای نیروی هوایی ارتش با بمباران مکرر مواضع تروریستها نقش مهمی در حمایت از عملیات نیروی زمینی ارتش سوریه ایفا کردند.
 

انهدام مرکز رسانه ای گروه تروریستی جبهه النصره در حاشیه شهر حماه در بمباران هواپیماهای ارتش سوریه

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلستان: 30 نفر از تروریستهای تبعه انگلیس در راه بازگشت

روزنامه معتبر ایندیپندینت چاپ انگلیس نوشت که 30 نفر از اتباع این کشور که در سه سال اخیر در صفوف خطرناک ترین گروههای تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره و داعش در حال جنایت علیه مردم سوریه و عراق بوده اند، اخیرا همزمان با تشدید درگیریهای داخلی میان این گروهها قصد بازگشت به کشورشان را دارند.

این روزنامه افزود که این افراد تماسهایی با رابط اطلاعاتی سازمان امنیت خارجی بریتانیا (ام آی 6) در سفارت این کشور در ترکیه برقرار کرده اند و درخواست بازگشت به کشورشان را کرده اند. ظاهرا تنها مانع این افراد برای بازگشت به بریتانیا، واهمه آنها از دستگیری توسط نیروهای امنیتی و به زندان افتادن است.

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
تظاهرات علنی تکفیریهای حامی گروه تروریستی داعش در آلمان

بر اساس گزارش های تایید شده از سوی مقامات غربی، در حال حاضر، حدود هفت هزار تروریست فقط از کشورهای اروپایی و آمریکا در سوریه حضور دارند. این در حالی است که دولتهای این کشورها کاملا در جریان سفر آنها و حضورشان در ناآرامی های سوریه قرار داشته و حتی روند اعزام این افراد را علنا تسهیل می کنند. بر اساس گزارشهای موجود، فرانسه و انگلیس در میان کشورهای غربی بیشترین تروریست را به سوریه اعزام کرده اند.

بر همین اساس، سرویسهای اطلاعاتی غربی در گزارشی با عنوان "جنگجویان خارجی در سوریه" و ملیت های آنها، اعلام کردند که چچن با اعزام 14 هزار نفر به سوریه در صدر کشورهای صادرکننده تروریست به سوریه قرار دارد و پس از آن کشور عربستان سعودی با اعزام 12 هزار تروریست رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در سالهای اخیر بارها نهادهای امنیتی اروپایی و آمریکایی نسبت به تبعات بازگشت تروریستهای تکفیری به اروپا و آمریکا و احتمال وقوع عملیاتهای تروریستی از سوی آنها هشدار داده اند.
  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    این هواپیما که عکسش رو زدید همون شاهد ۱۲۹سپاه
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    پهپاد ارتش سوریه؟ نکنه پهپادای حزب الله رو میگی که ایران بهشون داده؟
  • مجید ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    خداکنه این داعشیای کثیف همین جنایاتو درحق اروپاییا وآمریکاییای حامی خود انجام بدن تامعلوم شه چاه کن جاش ته چاهه
  • سیب کال ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا ادم جز تاسف خوردن چه کاری میتونه بکنه؟! اینا اگر فهم و شعور درست و حسابی داشتن و دشمن شناس بودن تا الان ریخته بودن تو اسراییل و اسراییل رو از هستی ساقط کرده بودن!
  • سیب کال ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا ادم جز تاسف خوردن چه کاری میتونه بکنه؟! اینا اگر فهم و شعور درست و حسابی داشتن و دشمن شناس بودن تا الان ریخته بودن تو اسراییل و اسراییل رو از هستی ساقط کرده بودن!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    داعش در حال عقب نشینی از از الانبار و نینوا و موصل است و به سمت مرز های سوریه و دیرالزور در حرکت است با تمام تسلیحات به دست اورده شده در عراق. ایا ارتش سوریه فکری هم به حال این افراد کرده است یا میخواهد دیرالزور را هم مثل الرقه مفت از دست دهد و سپس با سقوط دیرالزور و محاصره حسکه شرایط را برای سقوط 55 درصد از خاک سوریه فراهم را فراهم کند؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    پهباد غلطه! پهپاد درسته (پهپاد: پرنده هدایت پذیر از دور) این 10هزار بار!
  • افشین تهران ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    عاقلان را اشاره ای.
  • افشین تهران ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    انشالله مثل موش میفتن تو محاصره و به جهنم میرن.
  • افشین تهران ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    با پهبادهای رزمی روزی صدها بار بمبارانشان کنید تا جرات نفس کشیدن هم نداشته باشن.
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    ظاهرا شاهد 129 هستش
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    مشرق معلوم هست چطوری پست ها رو میخونی وانتخاب میکنی
  • arash ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    این دوعکس آخری شایدهشدارکوچکی باشه به کشورهای اروپایی وخطربالقوه برای آنها امابگمان من آنها خودشان حمایتشان میکنندحماقتی که برای این سیاست بازی وتقویت جبهه داعش به رهبری اسرائیل انجام میدهندموجب بروز حوادثی خواهدشدکه پشیمانی آن سالهاگریبان آنهاراخواهدگرفت.ولی جداآنقدراحمقند
  • رحمن ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    از این تونل کنها هم برای حزب الله تهیه کنید برای خودمان هم در سازمان ارتش لازم است
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    الان مشرق هی مینیویسه ارتش این کارو کرد اون کارو کرد بعد فردا خبر میاد دیرالزور سقوط کرد
  • سعید ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    کشورهای غربی باید متوجه شوند که اگر امروز داعش را در عراق و سوریه نابود نکنند فردا بسیار دیر است و کل اروپا را درخواهند نوردید و آن موقع دیگر کاری نمی‌توانند بکنند.
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    خدایا این حرام زاده ها و حامیانش ( آمریکا انگلیس اسرائیل ) را نابود کن
  • علی ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    خدایا برادران ما در سوریه رو نصرت عطا بفرما
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    چشم و با تشکر از این راهنمایی فوق العاده اگر تاکیتیک جدیدی مد نظر دارین حتما ارائه کنید تا بلافاصله در جنگ پیروز شویم خدا پدرتو بیامرزه اقا افشین خودشون بهتر میدونن چکار کنن شما الان این دستور رو برای کی صادر کردی داداش؟
  • هرمزچرم شیر ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    ناشناس 21:49 افشین عزیز حرف دلش رو زده تو هم هر چی حرف دلت هست بزن . بنده خدا که دستوری نداده
  • حسین ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    اخبار دلگرم کننده ای را مشاهده نمودیم الحمد اله.و با تشکر فراوان از مشرق نیوز عزیز
  • هرمزچرم شیر ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    همانطور که در متن آمده رابط های ام آی 6 در سفارت انگلیس در ترکیه فقط یکی از ده ها یا صدها حلقۀ شیطانی سازمانهای اطلاعاتی ضد بشری غرب می باشند . این سازمانهای اهریمنی در طول سالها جوانهای مستعد روانی را از گوشه و کنار دنیا گرد آوری کرده و با کارهاو تکنیک های پیشرفته روانی روی آنها از آنها خطرناک ترین آدمکش ها را ساخته اند باز هم یکی از الطاف خدا برای ایران این بوده که این شیاطین را ناگزیر شده اند حالا که در عمل بعد از عقب نشینی اوباما از حمله به سوریه روانه این کشور مظلوم نمایند تاکتیک غافلگیری آنها برای روز مبادا برای حمله به ایران مثلاً از عراق یا پاکستان یا ترکیه یا آذربایجان خود بخود لو رفته و ما باید از این پس با هوشیاری فراوان و اشاعه اخبار کامل برای همه هموطنان از نیت و چگونگی پلیدی های آمریکا و حکومت های غربی و ترکیه و رژیم های مرتجع عربی برای مردم و بخصوص جوانان و بانوان ، آنها را آگاه تر نمائیم
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    دوست عزیز فکر نکن ارتش سوریه به تنهایی داره جنگ رو مدیریت می کنه بلکه فرماندهان ایرانی دارن جنگ رو مدیریت می کنن ایران داره پراکسی وار می کنه .
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    فهم و شعور؟؟؟؟؟ رفیق به نظرت اینا می تونن فهم و شعور داشته باشن.....یعنی اصلا متونن چیزی رو بفهمن....بابا اینا با استفاده از غریزه تا اینجا رشد کردن.....از نظر زیست شناسی زندگی یک داعشی و وهابی هیچ تفاوت ذاتی با زندگی یه پلنگتن یا جلبک نداره
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    دشمنان بزرگ یک بخش یا تیم از افراد خاص برای مبارزه برون مرزی با دشمنان خود دارند. حاجی ما هم باید یک تیم تشکیل بدهد و بفرستد به مناطق حضور تکفیریهای اروپا و امریکا و به نحوی با انفجار لوله گاز یا گاز گرفتگی یا سقوط از دره و تصادف باعث مرگ این افراد شود که متاسفانه این کارها انجام نمیشود.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    از یکطرف که به اینها حمله میکنید در انطرف شهر هم باید کمین کنید و موقع فرار اینها را نابود کنید. نه اینکه بروند در شهر مجاور و مجدد مردم را سر ببرند. که باید توجه کنید. این پهپادها هم ظاهرا ایرانی و ابابیل اند و بیشتر پرواز نمادین میکنند و در عمل کارایی ندارند و حتما باید امریکایی باشند.
  • محمد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    در چرت بودن حرفت همین بس که مشرق روزانه با بهترین دقت و مستندات شامل نقشه و عکس و ویدیو گزارشهای میدانی رو منتشر میکنه حال برخی از گزارشها از تصرفات ارتشه و برخیش از شکست ارتش عقده ای نباش مطالب رو بخون بعد اظهار نظر کن حداقل
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    من هم معتقد به گسترش استفاده از پهباد شاهد 129 که در این ویدیو بود هستم باید مسلحش کنن به چند موشک دوربرد و هدایت پذیر ایرانی که اهدافو به محض شناسایی منهدم کنه فکر کنین 10 تارو روی شهر رقه یا دیرالزور بلند کنن داعش و النصره نفس نمیتونن بکشن
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    بله پهباد شاهد 129 هستش فخر صنایع نظامی ایران باید به موشکهای هدایت شونده و دور برد هم مسلحش کنن تا تونه اهداف داعش رو منهدم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس