کد خبر 341998
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

یک روانشناس گفت: افرادی که فیلم‌های هیجانی نگاه می‌کنند، به میزان بیشتری از تنقلات استفاده می‌کنند. این افراد در هنگام استرس با افزایش پرخوری افزایش وزن هم پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسین ابراهیمی مقدم روانشناس، در رابطه با ارتباط استرس و پرخوری گفت: به وجود آمدن حالت‌های هیجانی مثل استرس در بین افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد.

وی اظهار داشت: بعضی از افراد مطرح می‌کنند که انگار راه گلویشان بسته شده و حتی اگر لقمه‌ای را بخورند، آن را به سختی می‌بلعند و آن لقمه مانند یک تکه سنگ داخل معده‌شان می‌افتد ولی خیلی از افراد دیگر مطرح می‌کنند که با حالت‌های هیجانی اشتها‌ی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این روانشناس تصریح کرد: در یک بررسی مشخص شد زمانی که ما به سه دسته از افراد سه فیلم متفاوت را نمایش بدهیم (ولی یک فیلم هیجان انگیز، دومی فیلم داستانی، سومی فیلم کسل کننده از ماجرای مسافرت یک فرد) و روی میز برای آن‌ها تنقلات و خوردنی‌های متفاوتی وجود داشته باشد، افراد که فیلم هیجانی را نگاه کرده‌اند، به میزان بیشتری از تنقلات استفاده کردند.

وی در ادامه بیان کرد: این افراد عمدتا به عنوان آدم‌های چاق تر محسوب می‌شوند و کسانی هستند که قدرت مدیریت و کنترل روی خوردن خودشان را ندارند. به همین خاطر به نظر در موقعیت‌های مختلفی مثل عصبانیت و استرس با افزایش پرخوری افزایش وزن هم پیدا می‌کنند.

ابراهیمی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: از دیدگاه تکاملی اشاره به این مطلب حائز اهمیت است که افراد در هنگام استرس می‌بایست برای مقابله و یا مبارزه یا فرار از موقعیت‌ استرس زا انرژی داشته باشند، بنابراین به طول طبیعی با افزایش میزان خوردن سعی در کسب انرژی بیشتری خواهند داشت، هرچند که خوردن بیشتر باعث حفظ خون به اندام‌های گوارشی مثل روده و معده برود و از اندام‌هایی مثل دست و پا که برای جنگ و گریز هستند، یا مغز که برای تفکر و حل مسئله است، منحرف بشود، به همین خاطر شاید این قضیه منجر به بوجود آمدن اختلال‌هایی در واکنش‌های سریع این افراد بشود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس